Bourdais vybojoval pre tím jubileum

bourdais, sébastien
bourdais, sébastien, foto: Photo by Michael Levitt, USA LAT Photographic
Jozef Smrtník 11. června 2007 00:20
Sdílej:

PORTLAND - PRETEKY: Tím Newman/Haas/Lanigan má obrovský dôvod na otváranie fliaš šampanského, pretože počas svojej existencie dnes dosiahol víťazstvo s poradovým číslom 100.

Počasie v priebehu víkendu nebolo najpriaznivejšie a napriek tomu, že počas samotných pretekov nepršalo, bolo pod mrakom a chladno.

Po odviatí zelenej vlajky si Justin Wilson v pomerne kľudnom štarte obhájil svoju štartovnú pozíciu a hneď od prvého kola si vytváral nádskok oproti súperom, ktorí ho na čele naháňali v poradí Doornboss, Power, Bourdais, Tagliani, Gommendy, Clarke, Jani, Rahal.

Paul Tracy bol prvý pilot, ktorý sa v sedemnástom kole vybral na neplánovanú zastávku v boxoch po technických problémoch s monopostom. Až 25.kolom sa začala prvá plánovaná séria návštev pilotov u svojich mechanikov. Tesne pred tým odsunul Tagliani Bourdaisa za seba, čím sa Kanaďan dostal na štvrté miesto. Sebastien Bourdais spoločne s jeho tímovým kolegom z tímu Newman/Haas/Lanigan mali zjavne naplánovanú inú stratégiu, pretože ako poslední zamierili do boxov.

Poradie sa na predných miestach po tejto rošáde ustálilo následovne: Wilson, Bourdais, Power, Doornboss, Gommendy, Tagliani, Clarke.

Dlhšia jazda Bourdaisa a neskorá zastávka padla na úžitok na škodu Wilsona, pretože výrazný odstup až 16 sekúnd pred začiatkom zastávok v boxoch už tak výrazný nebol a Francúz sa pomaly začal svojmu tvrdému súperovi približovať. Poradie sa predných pozíciách nemenilo až do príchodu ďalšej série boxov.

V 52. kole zamieril k mechanikom najskôr Bourdais a o dve kolá neskôr Wilson. Sebastien zastávkami opäť ukrojil výrazne z nádskoku Wilsona, ktorý sa už dostal na "dostrel". 56.kolo bolo napokon pre priebeh pretekov rozhodujúce. Bourdais vo veľkom štýle predbehol pilota tímu RSPORTS na konci cielovej roviny a svoje vedenie si aj napriek ešte jednej sérii zastávok okolo osemdesiatého kola udržal až do odviatia šachovnicovej vlajky.

Tretie pódiové umiestnenie sa užlo Robertovi Doornbossovi z tímu Minardi Team USA. Výborný výkon takisto podal Paul Tracy, ktorý sa so svojim osudom z úvodu pretekov prebojoval na desiaté miesto.

Samotný víťazný tím Newman/Haas/Lanigan má na oslavu o dôvod navyše. Počas svojej existencie zaznamenal vďaka Sebastienovi Bourdaisovi a jeho predchodcom svoje sté víťazstvo. Okrem tohto štatisticky významného údaju pribudol počas pretekov ďalší pre americké preteky často nevídaný. Od pretekov v Road America v roku 2000 máme za sebou ďalšie preteky, počas ktorých nebolo potrebné využiť služieb bezpečnostného auta.

Foto: Photo by Michael Levitt, USA LAT Photographic

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?