PORTLAND - PRETEKY: Tím Newman/Haas/Lanigan má obrovský dôvod na otváranie fliaš šampanského, pretože počas svojej existencie dnes dosiahol víťazstvo s poradovým číslom 100.
Počasie v priebehu víkendu nebolo najpriaznivejšie a napriek tomu, že počas samotných pretekov nepršalo, bolo pod mrakom a chladno.
Po odviatí zelenej vlajky si Justin Wilson v pomerne kľudnom štarte obhájil svoju štartovnú pozíciu a hneď od prvého kola si vytváral nádskok oproti súperom, ktorí ho na čele naháňali v poradí Doornboss, Power, Bourdais, Tagliani, Gommendy, Clarke, Jani, Rahal.
Paul Tracy bol prvý pilot, ktorý sa v sedemnástom kole vybral na neplánovanú zastávku v boxoch po technických problémoch s monopostom. Až 25.kolom sa začala prvá plánovaná séria návštev pilotov u svojich mechanikov. Tesne pred tým odsunul Tagliani Bourdaisa za seba, čím sa Kanaďan dostal na štvrté miesto. Sebastien Bourdais spoločne s jeho tímovým kolegom z tímu Newman/Haas/Lanigan mali zjavne naplánovanú inú stratégiu, pretože ako poslední zamierili do boxov.
Poradie sa na predných miestach po tejto rošáde ustálilo následovne: Wilson, Bourdais, Power, Doornboss, Gommendy, Tagliani, Clarke.
Dlhšia jazda Bourdaisa a neskorá zastávka padla na úžitok na škodu Wilsona, pretože výrazný odstup až 16 sekúnd pred začiatkom zastávok v boxoch už tak výrazný nebol a Francúz sa pomaly začal svojmu tvrdému súperovi približovať. Poradie sa predných pozíciách nemenilo až do príchodu ďalšej série boxov.
V 52. kole zamieril k mechanikom najskôr Bourdais a o dve kolá neskôr Wilson. Sebastien zastávkami opäť ukrojil výrazne z nádskoku Wilsona, ktorý sa už dostal na "dostrel". 56.kolo bolo napokon pre priebeh pretekov rozhodujúce. Bourdais vo veľkom štýle predbehol pilota tímu RSPORTS na konci cielovej roviny a svoje vedenie si aj napriek ešte jednej sérii zastávok okolo osemdesiatého kola udržal až do odviatia šachovnicovej vlajky.
Tretie pódiové umiestnenie sa užlo Robertovi Doornbossovi z tímu Minardi Team USA. Výborný výkon takisto podal Paul Tracy, ktorý sa so svojim osudom z úvodu pretekov prebojoval na desiaté miesto.
Samotný víťazný tím Newman/Haas/Lanigan má na oslavu o dôvod navyše. Počas svojej existencie zaznamenal vďaka Sebastienovi Bourdaisovi a jeho predchodcom svoje sté víťazstvo. Okrem tohto štatisticky významného údaju pribudol počas pretekov ďalší pre americké preteky často nevídaný. Od pretekov v Road America v roku 2000 máme za sebou ďalšie preteky, počas ktorých nebolo potrebné využiť služieb bezpečnostného auta.
Foto: Photo by Michael Levitt, USA LAT Photographic
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.