PORTLAND - PRETEKY: Tím Newman/Haas/Lanigan má obrovský dôvod na otváranie fliaš šampanského, pretože počas svojej existencie dnes dosiahol víťazstvo s poradovým číslom 100.
Počasie v priebehu víkendu nebolo najpriaznivejšie a napriek tomu, že počas samotných pretekov nepršalo, bolo pod mrakom a chladno.
Po odviatí zelenej vlajky si Justin Wilson v pomerne kľudnom štarte obhájil svoju štartovnú pozíciu a hneď od prvého kola si vytváral nádskok oproti súperom, ktorí ho na čele naháňali v poradí Doornboss, Power, Bourdais, Tagliani, Gommendy, Clarke, Jani, Rahal.
Paul Tracy bol prvý pilot, ktorý sa v sedemnástom kole vybral na neplánovanú zastávku v boxoch po technických problémoch s monopostom. Až 25.kolom sa začala prvá plánovaná séria návštev pilotov u svojich mechanikov. Tesne pred tým odsunul Tagliani Bourdaisa za seba, čím sa Kanaďan dostal na štvrté miesto. Sebastien Bourdais spoločne s jeho tímovým kolegom z tímu Newman/Haas/Lanigan mali zjavne naplánovanú inú stratégiu, pretože ako poslední zamierili do boxov.
Poradie sa na predných miestach po tejto rošáde ustálilo následovne: Wilson, Bourdais, Power, Doornboss, Gommendy, Tagliani, Clarke.
Dlhšia jazda Bourdaisa a neskorá zastávka padla na úžitok na škodu Wilsona, pretože výrazný odstup až 16 sekúnd pred začiatkom zastávok v boxoch už tak výrazný nebol a Francúz sa pomaly začal svojmu tvrdému súperovi približovať. Poradie sa predných pozíciách nemenilo až do príchodu ďalšej série boxov.
V 52. kole zamieril k mechanikom najskôr Bourdais a o dve kolá neskôr Wilson. Sebastien zastávkami opäť ukrojil výrazne z nádskoku Wilsona, ktorý sa už dostal na "dostrel". 56.kolo bolo napokon pre priebeh pretekov rozhodujúce. Bourdais vo veľkom štýle predbehol pilota tímu RSPORTS na konci cielovej roviny a svoje vedenie si aj napriek ešte jednej sérii zastávok okolo osemdesiatého kola udržal až do odviatia šachovnicovej vlajky.
Tretie pódiové umiestnenie sa užlo Robertovi Doornbossovi z tímu Minardi Team USA. Výborný výkon takisto podal Paul Tracy, ktorý sa so svojim osudom z úvodu pretekov prebojoval na desiaté miesto.
Samotný víťazný tím Newman/Haas/Lanigan má na oslavu o dôvod navyše. Počas svojej existencie zaznamenal vďaka Sebastienovi Bourdaisovi a jeho predchodcom svoje sté víťazstvo. Okrem tohto štatisticky významného údaju pribudol počas pretekov ďalší pre americké preteky často nevídaný. Od pretekov v Road America v roku 2000 máme za sebou ďalšie preteky, počas ktorých nebolo potrebné využiť služieb bezpečnostného auta.
Foto: Photo by Michael Levitt, USA LAT Photographic
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?