V poradí 91.najznámejšie motoristické podujatie amerického kontinentu sa pre rozmary prírody zapíše do kategórie kurióznych. Počasie rozhodlo o víťazstve Daria Franchittiho...
Ako sme už informovali v predchádzajúcej reportáži, prestížne preteky sa nezaobišli bez problémov kvôli hustému dažďu, ktorý donútil organizátorov vydať pre traťových maršálov príkaz na vyvesenie červenej vlajky. V tom čase bol vo vedení Tony Kanaan a svoje poradie si pochopiteľne zachoval aj do nasledujúceho pokračovania.
Napriek tomu, že dážď ustál, na mokrej trati sa pretekať nedalo a preto prišli na rad špeciálne autá na sušenie trati horúcim vzduchom. Až takmer polnočný stredoeurópsky čas znamenal opätovné rozburácanie motorov pretekárskych špeciálov. Pod zelenou vlajkou prešiel ako prvý Kanaan nasledovaný Marcom Andrettim a Danicou Patrick. Zakrátko si Danica s Marcom poradie vymenila.
Tony Kanaan však napokon nebol ten, kto vypil povestný pohár mlieka po vystúpení z auta v cieli. 155. kolo znamenalo pre pilota s brazílskymi koreňmi zastávku v boxoch. V rovnakom čase však došlo k havárii Jacquesa Laziera a následný chaos po výjazde bezpečnostného auta spôsobil, že Kanaan sa odrazu objavil až na sedemnástom mieste.
Výborná taktika tímu Andretti Green doviedla do čela pretekov Daria Franchittiho, ku ktorému sa napokon naklonilo obrovské šťastie. Do hry opäť vstúpil dážď, ktorý spôsobil krátko po sebe havárie. Vrtochy počasia tak na vlastnej koži pocítili okrem Buddyho Riceho a Ed Carpentera aj dvaja favoriti Marco Andretti a Dan Wheldon.
Organizátori najoblúbenejších pretekov Ameriky tak boli nútení opäť siahnúť po červenej vlajke v 166.kole, ktorá znamenala aj definitívne ukončenie pretekov a predčasné určenie víťaza 91.ročníka Indianapolis 500 Daria Franchittiho. Druhé miesto sa ušlo Scottovi Dixonovi a tretie Heliovi Castronevesovi.
Foto: IndyCar Media
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.