V poradí 91.najznámejšie motoristické podujatie amerického kontinentu sa pre rozmary prírody zapíše do kategórie kurióznych. Počasie rozhodlo o víťazstve Daria Franchittiho...
Ako sme už informovali v predchádzajúcej reportáži, prestížne preteky sa nezaobišli bez problémov kvôli hustému dažďu, ktorý donútil organizátorov vydať pre traťových maršálov príkaz na vyvesenie červenej vlajky. V tom čase bol vo vedení Tony Kanaan a svoje poradie si pochopiteľne zachoval aj do nasledujúceho pokračovania.
Napriek tomu, že dážď ustál, na mokrej trati sa pretekať nedalo a preto prišli na rad špeciálne autá na sušenie trati horúcim vzduchom. Až takmer polnočný stredoeurópsky čas znamenal opätovné rozburácanie motorov pretekárskych špeciálov. Pod zelenou vlajkou prešiel ako prvý Kanaan nasledovaný Marcom Andrettim a Danicou Patrick. Zakrátko si Danica s Marcom poradie vymenila.
Tony Kanaan však napokon nebol ten, kto vypil povestný pohár mlieka po vystúpení z auta v cieli. 155. kolo znamenalo pre pilota s brazílskymi koreňmi zastávku v boxoch. V rovnakom čase však došlo k havárii Jacquesa Laziera a následný chaos po výjazde bezpečnostného auta spôsobil, že Kanaan sa odrazu objavil až na sedemnástom mieste.
Výborná taktika tímu Andretti Green doviedla do čela pretekov Daria Franchittiho, ku ktorému sa napokon naklonilo obrovské šťastie. Do hry opäť vstúpil dážď, ktorý spôsobil krátko po sebe havárie. Vrtochy počasia tak na vlastnej koži pocítili okrem Buddyho Riceho a Ed Carpentera aj dvaja favoriti Marco Andretti a Dan Wheldon.
Organizátori najoblúbenejších pretekov Ameriky tak boli nútení opäť siahnúť po červenej vlajke v 166.kole, ktorá znamenala aj definitívne ukončenie pretekov a predčasné určenie víťaza 91.ročníka Indianapolis 500 Daria Franchittiho. Druhé miesto sa ušlo Scottovi Dixonovi a tretie Heliovi Castronevesovi.
Foto: IndyCar Media
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!