Déšť proťal polovinu odjeté vzdálenosti. Hustá průtrž mračen zaplavila celý areál. Nejprve se zdálo, že vedení závodu podnik ukončí, ale počasí se umoudřilo a vysoušecí vozy pracují na maximální výkon.
Zatím vám přinášíme dosavadní průběh závodu.
Všech třiatřicet jezdců nejprve několik kol kroužilo za pace carem, teprve po dostatečném zahřátí pneumatik zpomalovací vůz zajel do pit lane a mohlo být odstartováno. Pole bylo velmi roztáhlé, vedoucí jezdci najížděli do první zatáčky, zatímco ti vzadu se teprve objevovali na cílové rovince.
Nejrychlejší muž kvalifikace Helio Castroneves ztratil vedení už v druhém kole, čelo závodu převzal Tony Kanaan. Netrvalo dlouho a první žlutá fáze byla na světě. Důvodem byly kousky úlomků z vozu číslo 33 Johna Andrettiho.
Kanaan přestal sbírat kilometry ve vedení při hromadných zastávkách v boxech, které proběhly při první žluté fázi. Vedení získal díky rychlé práci mechaniků Castroneves. Problémy měl osmačtyřicetiletý veterán Roberto Moreno, jenž v následujícím kole musel k mechanikům znovu. Naštěstí se stihl vrátit na dráhu ještě před pace carem.
Jakmile se začalo závodit, Kanaan znovu zaútočil a převzal vedení. Netrvalo dlouho a pozice se opět měnili. Castroneves získal své místo nazpět, ale dlouho se neradoval. Během dvou kol se ze šestého místa až na čelo prosadil Marco Andretti.
V sedmatřicátém kole došlo na první havárii. Moreno pravděpodobně z důvodu technických problémů zcela nezatočil do zatáčky, následoval tvrdý náraz plný jisker. Jezdec vyvázl bez zranění.
Žlutá fáze znamenala další hromadné zastávky. Z nich naprosto katastrofálně vyšel Castroneves. Vadné tankovací zařízení nedalo ani kapičku paliva a Brazilec po dlouhém stání boxy opustil. Mezitím mechanici vyměnili tankovací zařízení a Castroneves se v dalším kole pro nutné palivo vrátil.
Po restartu se prosadil vítěz Indy 500 z roku 2005 Dan Wheldon. Ale vzápětí byl ve zdi další pilot. John Herb nezvládl průjezd první zatáčkou a ve vysoké rychlosti políbil zeď. Při společném tankování se do potíží dostal Ryan Briscoe, kterého jiný pilot připravil o přední přítlačné křídlo. Také Thomas Scheckter neabsolvoval rutinní zastávku. Mechanik u zadního pravého kola dostatečně neutáhl matici kola. Scheckter ujel necelý metr.
Nejlepší práci odvedli lidé kolem Kanaana. Výborně obsloužili svého jezdce také mechanici Jeffa Simmonse, jenž se posunul na druhé místo. Po restartu zažili horké chvíle Sam Hornish a Marco Andretti. V rychlostech přesahující 350 km/h dělilo jejich vozy jen pár centimetrů.
91. ročník Indianapolis měl pro třetí ženu Milku Duno krátkého trvání. V pětašedesátém kole z celkových 200 tato dáma z Venezuely pravděpodobně příliš tvrdě přišlápla brzdový pedál a dostala hodiny, které je samozřejmě v takto vysoké rychlosti poslaly do zdi.
Novým vedoucím mužem po restartu se stal Dario Franchitti, jenž převzal vedení před Hornishem s Scheckterem. Trojnásobný šampión předvedl při obraně pozice manévr na hranici fair play. Hornish na cílové rovince Schecktera natlačil přímo až k boxové zídce, přičemž Jihoafričan už špičkou vozu nakukoval po druhé pozici. Došlo k lehkému kontaktu. Scheckter si poškodil přední křídlo a Hornish měl defekt zadní levé pneumatiky. Oba museli během zelené fáze do boxů, ale ve stejném kole jako vedoucí Franchitti zůstali.
Pátou žlutou fázi vyvolal John Andretti (další z klanu slavné závodnické rodiny). Podobně jako Jon Herb znamenala jízda ve špinavé stopě nedotáčivý vůz a náraz do zdi. Šestý výjezd pace caru nastal jen jedno kolo po restartu. Studené pneumatiky podcenil Phil Giebler, který se v první zatáčce střetl se zdí.
Černé mraky, které hrozily deštěm, do závodu promluvily ve 113. kole, kdy jezdci ještě kroužili za pace carem. Lehká přeháňka se během pár chvil proměnila v hustou průtrž mračen.
foto: IndyCar MediaV závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.