Déšť proťal polovinu odjeté vzdálenosti. Hustá průtrž mračen zaplavila celý areál. Nejprve se zdálo, že vedení závodu podnik ukončí, ale počasí se umoudřilo a vysoušecí vozy pracují na maximální výkon.
Zatím vám přinášíme dosavadní průběh závodu.
Všech třiatřicet jezdců nejprve několik kol kroužilo za pace carem, teprve po dostatečném zahřátí pneumatik zpomalovací vůz zajel do pit lane a mohlo být odstartováno. Pole bylo velmi roztáhlé, vedoucí jezdci najížděli do první zatáčky, zatímco ti vzadu se teprve objevovali na cílové rovince.
Nejrychlejší muž kvalifikace Helio Castroneves ztratil vedení už v druhém kole, čelo závodu převzal Tony Kanaan. Netrvalo dlouho a první žlutá fáze byla na světě. Důvodem byly kousky úlomků z vozu číslo 33 Johna Andrettiho.
Kanaan přestal sbírat kilometry ve vedení při hromadných zastávkách v boxech, které proběhly při první žluté fázi. Vedení získal díky rychlé práci mechaniků Castroneves. Problémy měl osmačtyřicetiletý veterán Roberto Moreno, jenž v následujícím kole musel k mechanikům znovu. Naštěstí se stihl vrátit na dráhu ještě před pace carem.
Jakmile se začalo závodit, Kanaan znovu zaútočil a převzal vedení. Netrvalo dlouho a pozice se opět měnili. Castroneves získal své místo nazpět, ale dlouho se neradoval. Během dvou kol se ze šestého místa až na čelo prosadil Marco Andretti.
V sedmatřicátém kole došlo na první havárii. Moreno pravděpodobně z důvodu technických problémů zcela nezatočil do zatáčky, následoval tvrdý náraz plný jisker. Jezdec vyvázl bez zranění.
Žlutá fáze znamenala další hromadné zastávky. Z nich naprosto katastrofálně vyšel Castroneves. Vadné tankovací zařízení nedalo ani kapičku paliva a Brazilec po dlouhém stání boxy opustil. Mezitím mechanici vyměnili tankovací zařízení a Castroneves se v dalším kole pro nutné palivo vrátil.
Po restartu se prosadil vítěz Indy 500 z roku 2005 Dan Wheldon. Ale vzápětí byl ve zdi další pilot. John Herb nezvládl průjezd první zatáčkou a ve vysoké rychlosti políbil zeď. Při společném tankování se do potíží dostal Ryan Briscoe, kterého jiný pilot připravil o přední přítlačné křídlo. Také Thomas Scheckter neabsolvoval rutinní zastávku. Mechanik u zadního pravého kola dostatečně neutáhl matici kola. Scheckter ujel necelý metr.
Nejlepší práci odvedli lidé kolem Kanaana. Výborně obsloužili svého jezdce také mechanici Jeffa Simmonse, jenž se posunul na druhé místo. Po restartu zažili horké chvíle Sam Hornish a Marco Andretti. V rychlostech přesahující 350 km/h dělilo jejich vozy jen pár centimetrů.
91. ročník Indianapolis měl pro třetí ženu Milku Duno krátkého trvání. V pětašedesátém kole z celkových 200 tato dáma z Venezuely pravděpodobně příliš tvrdě přišlápla brzdový pedál a dostala hodiny, které je samozřejmě v takto vysoké rychlosti poslaly do zdi.
Novým vedoucím mužem po restartu se stal Dario Franchitti, jenž převzal vedení před Hornishem s Scheckterem. Trojnásobný šampión předvedl při obraně pozice manévr na hranici fair play. Hornish na cílové rovince Schecktera natlačil přímo až k boxové zídce, přičemž Jihoafričan už špičkou vozu nakukoval po druhé pozici. Došlo k lehkému kontaktu. Scheckter si poškodil přední křídlo a Hornish měl defekt zadní levé pneumatiky. Oba museli během zelené fáze do boxů, ale ve stejném kole jako vedoucí Franchitti zůstali.
Pátou žlutou fázi vyvolal John Andretti (další z klanu slavné závodnické rodiny). Podobně jako Jon Herb znamenala jízda ve špinavé stopě nedotáčivý vůz a náraz do zdi. Šestý výjezd pace caru nastal jen jedno kolo po restartu. Studené pneumatiky podcenil Phil Giebler, který se v první zatáčce střetl se zdí.
Černé mraky, které hrozily deštěm, do závodu promluvily ve 113. kole, kdy jezdci ještě kroužili za pace carem. Lehká přeháňka se během pár chvil proměnila v hustou průtrž mračen.
foto: IndyCar MediaŠkoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.