Déšť proťal polovinu odjeté vzdálenosti. Hustá průtrž mračen zaplavila celý areál. Nejprve se zdálo, že vedení závodu podnik ukončí, ale počasí se umoudřilo a vysoušecí vozy pracují na maximální výkon.
Zatím vám přinášíme dosavadní průběh závodu.
Všech třiatřicet jezdců nejprve několik kol kroužilo za pace carem, teprve po dostatečném zahřátí pneumatik zpomalovací vůz zajel do pit lane a mohlo být odstartováno. Pole bylo velmi roztáhlé, vedoucí jezdci najížděli do první zatáčky, zatímco ti vzadu se teprve objevovali na cílové rovince.
Nejrychlejší muž kvalifikace Helio Castroneves ztratil vedení už v druhém kole, čelo závodu převzal Tony Kanaan. Netrvalo dlouho a první žlutá fáze byla na světě. Důvodem byly kousky úlomků z vozu číslo 33 Johna Andrettiho.
Kanaan přestal sbírat kilometry ve vedení při hromadných zastávkách v boxech, které proběhly při první žluté fázi. Vedení získal díky rychlé práci mechaniků Castroneves. Problémy měl osmačtyřicetiletý veterán Roberto Moreno, jenž v následujícím kole musel k mechanikům znovu. Naštěstí se stihl vrátit na dráhu ještě před pace carem.
Jakmile se začalo závodit, Kanaan znovu zaútočil a převzal vedení. Netrvalo dlouho a pozice se opět měnili. Castroneves získal své místo nazpět, ale dlouho se neradoval. Během dvou kol se ze šestého místa až na čelo prosadil Marco Andretti.
V sedmatřicátém kole došlo na první havárii. Moreno pravděpodobně z důvodu technických problémů zcela nezatočil do zatáčky, následoval tvrdý náraz plný jisker. Jezdec vyvázl bez zranění.
Žlutá fáze znamenala další hromadné zastávky. Z nich naprosto katastrofálně vyšel Castroneves. Vadné tankovací zařízení nedalo ani kapičku paliva a Brazilec po dlouhém stání boxy opustil. Mezitím mechanici vyměnili tankovací zařízení a Castroneves se v dalším kole pro nutné palivo vrátil.
Po restartu se prosadil vítěz Indy 500 z roku 2005 Dan Wheldon. Ale vzápětí byl ve zdi další pilot. John Herb nezvládl průjezd první zatáčkou a ve vysoké rychlosti políbil zeď. Při společném tankování se do potíží dostal Ryan Briscoe, kterého jiný pilot připravil o přední přítlačné křídlo. Také Thomas Scheckter neabsolvoval rutinní zastávku. Mechanik u zadního pravého kola dostatečně neutáhl matici kola. Scheckter ujel necelý metr.
Nejlepší práci odvedli lidé kolem Kanaana. Výborně obsloužili svého jezdce také mechanici Jeffa Simmonse, jenž se posunul na druhé místo. Po restartu zažili horké chvíle Sam Hornish a Marco Andretti. V rychlostech přesahující 350 km/h dělilo jejich vozy jen pár centimetrů.
91. ročník Indianapolis měl pro třetí ženu Milku Duno krátkého trvání. V pětašedesátém kole z celkových 200 tato dáma z Venezuely pravděpodobně příliš tvrdě přišlápla brzdový pedál a dostala hodiny, které je samozřejmě v takto vysoké rychlosti poslaly do zdi.
Novým vedoucím mužem po restartu se stal Dario Franchitti, jenž převzal vedení před Hornishem s Scheckterem. Trojnásobný šampión předvedl při obraně pozice manévr na hranici fair play. Hornish na cílové rovince Schecktera natlačil přímo až k boxové zídce, přičemž Jihoafričan už špičkou vozu nakukoval po druhé pozici. Došlo k lehkému kontaktu. Scheckter si poškodil přední křídlo a Hornish měl defekt zadní levé pneumatiky. Oba museli během zelené fáze do boxů, ale ve stejném kole jako vedoucí Franchitti zůstali.
Pátou žlutou fázi vyvolal John Andretti (další z klanu slavné závodnické rodiny). Podobně jako Jon Herb znamenala jízda ve špinavé stopě nedotáčivý vůz a náraz do zdi. Šestý výjezd pace caru nastal jen jedno kolo po restartu. Studené pneumatiky podcenil Phil Giebler, který se v první zatáčce střetl se zdí.
Černé mraky, které hrozily deštěm, do závodu promluvily ve 113. kole, kdy jezdci ještě kroužili za pace carem. Lehká přeháňka se během pár chvil proměnila v hustou průtrž mračen.
foto: IndyCar MediaSháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!