Českému tímu a Janovi Charouzovi v Brands Hatch osud príliš neprial a po pomerne zložitom víkende dokončili oboje preteky mimo bodov.
Nech už dopadol víkend pre český tím akokoľvek, isté je, že fanúšikovia a najmä diváci na tribúnach zažili fantastický motoristický zážitok. Okruh, ktorý sa výrazne odlišuje od moderných tratí ponúkol divákom vzrušujúce súboje koleso na koleso, víťazstvo domáceho pilota a dramatické havárie.
Charouz vyrazil do šprintu zo 17.miesta a dokázal sa posunúť dopredu. Väčšinu pretekov strávil bojom s Austráliou a do cieľa došiel na 14.mieste. Ďalšie miesto získal po časovej penalizácii Južnej Afriky za kolíziu so švajčiarským autom.
Trináste miesto na štarte hlavných pretekov bolo slušnou pozíciou do boja o body, ale o pár sto metrov boli všetky nádeje nanič. Austrálske auto sa dotklo českého, čo poslalo Charouza do auta Južnej Afriky. Česko dokázalo pokračovať, ale muselo absolvovať neplánovanú zastávku, ktorá odsunula auto na koniec poľa.
Odstupy však neboli kôli spomalovaciemu autu veľké, ale chovanie auta bolo po kolízii nepredvídateľné. Charouz tvrdo bojoval a tím správne načasoval zastávku v boxoch, ale akákoľvek snaha bola zmarená penalizáciou prejazdom v boxoch.
Jan Charouz: "Dnešný deň bol pre mňa veľkým sklamaním. Šprint bol ešte celkom dobrý a posunuli sme sa na 13.miesto. Z tejto pozície som pochopiteľne dúfal v boj o body. Bohužial hlavné preteky pre mňa skončili ešte pred prvou zákrutou. Austrálčan sa snažil prešmyknúť cez výjazd z boxov a potom nemal kam ísť. Dotkol sa ma a náraz ma odhodil na juhoafrické auto. Mal som šťastie, že som mohol pokračovať, ale auto bolo poškodené, zle sa riadilo a navyše ma po náraze boleli prsty. Ak mám byť úprimný, stále nechápem dôvod mojej penalizácie. Neviem o ničom, čo by som urobil zle, či už ide o situáciu po štarte, alebo pri zastávkach v boxoch. Pred penalizáciou som aspoň bojoval s ostatnými autami a to ma bavilo, potom som už jazdil osamotene, čo nebolo príjemné. Prejde ma to, ale teraz som veľmi sklamaný."
Antonín Charouz - šéf tímu: "Dúfali sme v lepší výsledok, takže nemôžeme byť spokojní. V Anglicku som nebol, pretože som pretekal v Českej republike a stále čakám na podrobné informácie. Asi jediným pozitívom je fakt, že v šprinte sme zmenšili odstup v časoch na kolo. To je všetko, čo teraz môžem povedať a pokiaľ ide o ďalšie pôsobenie tímu v šampionáte, rozhodneme sa neskôr."
Zdroj: BPA sport marketing, a.s. Ilustračné foto: A1 Grand Prix Media
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.