Česko opäť bez bodov

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: BPA sport marketing, a.s.
Jozef Smrtník 29. dubna 2007 21:37
Sdílej:

Českému tímu a Janovi Charouzovi v Brands Hatch osud príliš neprial a po pomerne zložitom víkende dokončili oboje preteky mimo bodov.

Nech už dopadol víkend pre český tím akokoľvek, isté je, že fanúšikovia a najmä diváci na tribúnach zažili fantastický motoristický zážitok. Okruh, ktorý sa výrazne odlišuje od moderných tratí ponúkol divákom vzrušujúce súboje koleso na koleso, víťazstvo domáceho pilota a dramatické havárie.

Charouz vyrazil do šprintu zo 17.miesta a dokázal sa posunúť dopredu. Väčšinu pretekov strávil bojom s Austráliou a do cieľa došiel na 14.mieste. Ďalšie miesto získal po časovej penalizácii Južnej Afriky za kolíziu so švajčiarským autom.

Trináste miesto na štarte hlavných pretekov bolo slušnou pozíciou do boja o body, ale o pár sto metrov boli všetky nádeje nanič. Austrálske auto sa dotklo českého, čo poslalo Charouza do auta Južnej Afriky. Česko dokázalo pokračovať, ale muselo absolvovať neplánovanú zastávku, ktorá odsunula auto na koniec poľa.

Odstupy však neboli kôli spomalovaciemu autu veľké, ale chovanie auta bolo po kolízii nepredvídateľné. Charouz tvrdo bojoval a tím správne načasoval zastávku v boxoch, ale akákoľvek snaha bola zmarená penalizáciou prejazdom v boxoch.

Jan Charouz: "Dnešný deň bol pre mňa veľkým sklamaním. Šprint bol ešte celkom dobrý a posunuli sme sa na 13.miesto. Z tejto pozície som pochopiteľne dúfal v boj o body. Bohužial hlavné preteky pre mňa skončili ešte pred prvou zákrutou. Austrálčan sa snažil prešmyknúť cez výjazd z boxov a potom nemal kam ísť. Dotkol sa ma a náraz ma odhodil na juhoafrické auto. Mal som šťastie, že som mohol pokračovať, ale auto bolo poškodené, zle sa riadilo a navyše ma po náraze boleli prsty. Ak mám byť úprimný, stále nechápem dôvod mojej penalizácie. Neviem o ničom, čo by som urobil zle, či už ide o situáciu po štarte, alebo pri zastávkach v boxoch. Pred penalizáciou som aspoň bojoval s ostatnými autami a to ma bavilo, potom som už jazdil osamotene, čo nebolo príjemné. Prejde ma to, ale teraz som veľmi sklamaný."

Antonín Charouz - šéf tímu: "Dúfali sme v lepší výsledok, takže nemôžeme byť spokojní. V Anglicku som nebol, pretože som pretekal v Českej republike a stále čakám na podrobné informácie. Asi jediným pozitívom je fakt, že v šprinte sme zmenšili odstup v časoch na kolo. To je všetko, čo teraz môžem povedať a pokiaľ ide o ďalšie pôsobenie tímu v šampionáte, rozhodneme sa neskôr."

Zdroj: BPA sport marketing, a.s. Ilustračné foto: A1 Grand Prix Media

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?