Česko opäť bez bodov

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: BPA sport marketing, a.s.
Jozef Smrtník 29. dubna 2007 21:37
Sdílej:

Českému tímu a Janovi Charouzovi v Brands Hatch osud príliš neprial a po pomerne zložitom víkende dokončili oboje preteky mimo bodov.

Nech už dopadol víkend pre český tím akokoľvek, isté je, že fanúšikovia a najmä diváci na tribúnach zažili fantastický motoristický zážitok. Okruh, ktorý sa výrazne odlišuje od moderných tratí ponúkol divákom vzrušujúce súboje koleso na koleso, víťazstvo domáceho pilota a dramatické havárie.

Charouz vyrazil do šprintu zo 17.miesta a dokázal sa posunúť dopredu. Väčšinu pretekov strávil bojom s Austráliou a do cieľa došiel na 14.mieste. Ďalšie miesto získal po časovej penalizácii Južnej Afriky za kolíziu so švajčiarským autom.

Trináste miesto na štarte hlavných pretekov bolo slušnou pozíciou do boja o body, ale o pár sto metrov boli všetky nádeje nanič. Austrálske auto sa dotklo českého, čo poslalo Charouza do auta Južnej Afriky. Česko dokázalo pokračovať, ale muselo absolvovať neplánovanú zastávku, ktorá odsunula auto na koniec poľa.

Odstupy však neboli kôli spomalovaciemu autu veľké, ale chovanie auta bolo po kolízii nepredvídateľné. Charouz tvrdo bojoval a tím správne načasoval zastávku v boxoch, ale akákoľvek snaha bola zmarená penalizáciou prejazdom v boxoch.

Jan Charouz: "Dnešný deň bol pre mňa veľkým sklamaním. Šprint bol ešte celkom dobrý a posunuli sme sa na 13.miesto. Z tejto pozície som pochopiteľne dúfal v boj o body. Bohužial hlavné preteky pre mňa skončili ešte pred prvou zákrutou. Austrálčan sa snažil prešmyknúť cez výjazd z boxov a potom nemal kam ísť. Dotkol sa ma a náraz ma odhodil na juhoafrické auto. Mal som šťastie, že som mohol pokračovať, ale auto bolo poškodené, zle sa riadilo a navyše ma po náraze boleli prsty. Ak mám byť úprimný, stále nechápem dôvod mojej penalizácie. Neviem o ničom, čo by som urobil zle, či už ide o situáciu po štarte, alebo pri zastávkach v boxoch. Pred penalizáciou som aspoň bojoval s ostatnými autami a to ma bavilo, potom som už jazdil osamotene, čo nebolo príjemné. Prejde ma to, ale teraz som veľmi sklamaný."

Antonín Charouz - šéf tímu: "Dúfali sme v lepší výsledok, takže nemôžeme byť spokojní. V Anglicku som nebol, pretože som pretekal v Českej republike a stále čakám na podrobné informácie. Asi jediným pozitívom je fakt, že v šprinte sme zmenšili odstup v časoch na kolo. To je všetko, čo teraz môžem povedať a pokiaľ ide o ďalšie pôsobenie tímu v šampionáte, rozhodneme sa neskôr."

Zdroj: BPA sport marketing, a.s. Ilustračné foto: A1 Grand Prix Media

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.