Houston - postavenie na štarte: Blokovanie v rýchlom kole prinieslo pole position pre pilota tímu Australia.
Trojnásobný šampión sa dlho z najrýchlejšieho času sobotnej kvalifikácie netešil. Na jeho osobu totiž padol protest od tímu Australia za blokovanie Willia Powera v jeho rýchlom kole, ktoré by vraj pomohlo víťazovi úvodných pretekov v Las Vegas k istému postaveniu na prvom mieste.
K zablokovaniu došlo po tom, čo Sebastien Bourdais púšťal jazdcov za sebou a následne sa zaradil pred Powera. Či už to bol úmysel, alebo nepozornosť francúzskeho pilota, je isté, že pod zelenou vlajkou prejde v nedeľných pretekoch v Houstone ako prvý Will Power. Bourdais by po penalizácii skončil na treťom mieste, ale vďaka víťazstvu v piatkovej kvalifikácii si zachoval právo na postavenie v prvej rade. Pilot stajne Newman/Haas/Lanigan má na celú situáciu svoj názor:
"Jediný dôvod, prečo Walker (šéf tímu Australia) protestoval je to, že zistili, že nemajú dostatočný potenciál, aby nás dostali. Nie to, že by boli rýchlejší, ale naopak v tom kole boli pomalejší. To kolo by pre nich nezmenilo výsledok kvalifikácie," rozčuluje sa Bourdias.
Z výsledku má pochopiteľne radosť Will Power: "Sme veľmi šťastní. Samozrejme to nie je tá najlepšia cesta, ako získať pole, pretože Sebastien mal na konte najrýchlejšie kolo, ale my sme boli v horúcom kole a vtedy nás zablokoval. Stratil som v piatok svoje najrýchlejšie kolo po blokovaní Justina Wilsona a pravidlá sú pravidlá. Chcem sa poďakovať chlapcom v tíme, pretože mi dali skvelé a rýchle auto a teraz už iba chceme získať ďalšie víťazstvo."
Pole position nemusí vždy znamenať výhru. Bourdais v minulom roku v Houstone štartoval až z piatého miesta a napriek tomu preteky vyhral.
Foto: Champ Car World Series
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.