Houston - postavenie na štarte: Blokovanie v rýchlom kole prinieslo pole position pre pilota tímu Australia.
Trojnásobný šampión sa dlho z najrýchlejšieho času sobotnej kvalifikácie netešil. Na jeho osobu totiž padol protest od tímu Australia za blokovanie Willia Powera v jeho rýchlom kole, ktoré by vraj pomohlo víťazovi úvodných pretekov v Las Vegas k istému postaveniu na prvom mieste.
K zablokovaniu došlo po tom, čo Sebastien Bourdais púšťal jazdcov za sebou a následne sa zaradil pred Powera. Či už to bol úmysel, alebo nepozornosť francúzskeho pilota, je isté, že pod zelenou vlajkou prejde v nedeľných pretekoch v Houstone ako prvý Will Power. Bourdais by po penalizácii skončil na treťom mieste, ale vďaka víťazstvu v piatkovej kvalifikácii si zachoval právo na postavenie v prvej rade. Pilot stajne Newman/Haas/Lanigan má na celú situáciu svoj názor:
"Jediný dôvod, prečo Walker (šéf tímu Australia) protestoval je to, že zistili, že nemajú dostatočný potenciál, aby nás dostali. Nie to, že by boli rýchlejší, ale naopak v tom kole boli pomalejší. To kolo by pre nich nezmenilo výsledok kvalifikácie," rozčuluje sa Bourdias.
Z výsledku má pochopiteľne radosť Will Power: "Sme veľmi šťastní. Samozrejme to nie je tá najlepšia cesta, ako získať pole, pretože Sebastien mal na konte najrýchlejšie kolo, ale my sme boli v horúcom kole a vtedy nás zablokoval. Stratil som v piatok svoje najrýchlejšie kolo po blokovaní Justina Wilsona a pravidlá sú pravidlá. Chcem sa poďakovať chlapcom v tíme, pretože mi dali skvelé a rýchle auto a teraz už iba chceme získať ďalšie víťazstvo."
Pole position nemusí vždy znamenať výhru. Bourdais v minulom roku v Houstone štartoval až z piatého miesta a napriek tomu preteky vyhral.
Foto: Champ Car World Series
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?