MOTEGI - ZÁVOD; Pilot stáje Andretti Green vybojoval těsné vítězství v dvousetkolovém závodě v japonském Motegi. V cíli překonal o necelých pět desetin vteřiny Dana Wheldona ze stáje Ganassi, kterému ale patří po třech letošních závodech vedoucí pozice v hodnocení jezdců.
O vítězství rozhodlo rychlejší krátké dotankování paliva v případě mechaniků AGR deset kol před koncem závodu, které absolvoval chvíli předtím i do té doby vedoucí Wheldon. Brit byl na čele po většinu z 200 kol.
Pole tak vedli Hornish a Dixon, ale oba museli pro palivo následně také. Finiš mezi vedoucím Kanaanem a útočícím Wheldonem na cílové čáře již pořadí nezměnil. Brazilec získal první vítězství na 1,5 míle dlouhém oválu od června 2005, tehdy triumfoval v Kansasu.
Výborně se závod povedl třetímu Franchittimu, jenž měl jinou strategii a nechybělo mnoho, aby s ní vzal svým soupeřům stupínek nejvyšší. Čtvrtý v cíli skončil Dixon, který vydržel na dráze před závěrečnou zastávkou pro palivo nejdéle, pátý pak Hornish, jehož však zbrzdily potíže při odjezdu z boxů. Jednu ze žlutých fází způsobil favorizovaný Marco Andretti, Američan rozbil vůz o betonové zdi ve 134 kole.
Šampionát vede Wheldon před Kanaanen, Dixonem a Castronevesem. Celkové pořadí můžete shlédnout zde.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.