MOTEGI - ZÁVOD; Pilot stáje Andretti Green vybojoval těsné vítězství v dvousetkolovém závodě v japonském Motegi. V cíli překonal o necelých pět desetin vteřiny Dana Wheldona ze stáje Ganassi, kterému ale patří po třech letošních závodech vedoucí pozice v hodnocení jezdců.
O vítězství rozhodlo rychlejší krátké dotankování paliva v případě mechaniků AGR deset kol před koncem závodu, které absolvoval chvíli předtím i do té doby vedoucí Wheldon. Brit byl na čele po většinu z 200 kol.
Pole tak vedli Hornish a Dixon, ale oba museli pro palivo následně také. Finiš mezi vedoucím Kanaanem a útočícím Wheldonem na cílové čáře již pořadí nezměnil. Brazilec získal první vítězství na 1,5 míle dlouhém oválu od června 2005, tehdy triumfoval v Kansasu.
Výborně se závod povedl třetímu Franchittimu, jenž měl jinou strategii a nechybělo mnoho, aby s ní vzal svým soupeřům stupínek nejvyšší. Čtvrtý v cíli skončil Dixon, který vydržel na dráze před závěrečnou zastávkou pro palivo nejdéle, pátý pak Hornish, jehož však zbrzdily potíže při odjezdu z boxů. Jednu ze žlutých fází způsobil favorizovaný Marco Andretti, Američan rozbil vůz o betonové zdi ve 134 kole.
Šampionát vede Wheldon před Kanaanen, Dixonem a Castronevesem. Celkové pořadí můžete shlédnout zde.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?