MOTEGI - ZÁVOD; Pilot stáje Andretti Green vybojoval těsné vítězství v dvousetkolovém závodě v japonském Motegi. V cíli překonal o necelých pět desetin vteřiny Dana Wheldona ze stáje Ganassi, kterému ale patří po třech letošních závodech vedoucí pozice v hodnocení jezdců.
O vítězství rozhodlo rychlejší krátké dotankování paliva v případě mechaniků AGR deset kol před koncem závodu, které absolvoval chvíli předtím i do té doby vedoucí Wheldon. Brit byl na čele po většinu z 200 kol.
Pole tak vedli Hornish a Dixon, ale oba museli pro palivo následně také. Finiš mezi vedoucím Kanaanem a útočícím Wheldonem na cílové čáře již pořadí nezměnil. Brazilec získal první vítězství na 1,5 míle dlouhém oválu od června 2005, tehdy triumfoval v Kansasu.
Výborně se závod povedl třetímu Franchittimu, jenž měl jinou strategii a nechybělo mnoho, aby s ní vzal svým soupeřům stupínek nejvyšší. Čtvrtý v cíli skončil Dixon, který vydržel na dráze před závěrečnou zastávkou pro palivo nejdéle, pátý pak Hornish, jehož však zbrzdily potíže při odjezdu z boxů. Jednu ze žlutých fází způsobil favorizovaný Marco Andretti, Američan rozbil vůz o betonové zdi ve 134 kole.
Šampionát vede Wheldon před Kanaanen, Dixonem a Castronevesem. Celkové pořadí můžete shlédnout zde.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?