Český tím a Filip Salaquarda v sobotu absolvovali posledný voľný tréning a kvalifikáciu na preteky A1GP v čínskom Shanghaji. Debutujúci český jazdec odštartuje do šprintu až z 20.miesta.
Sobotný voľný tréning bol pre Salaguardu ďalšou príležitosťou k zoznámeniu sa s moderným, ale zároveň jazdecky náročným okruhom. Český jazdec spolu s tímom pracoval na ďalšom ladení auta a všetkých 17 kôl sa odjazdilo na piatkovej sade pneumatík.
Do kvalifikácie vstúpil český tím medzi prvými. Salaquarda, ktorý jazdil v kvalifikácii A1GP prvýkrát rýchlo vstrebával poznatky z odlišného kvalifikačného systému a postupne zrýchloval. Jeho najlepší čas 1:36.980 poadol v poslednej štvrtej časti kvalifikácie. Súčet dvoch najlepších časov z druhej a štvrtej časti napokon zaradil český tím na 20.miesto na štarte.
Filip Salaquarda: "Zatiaľ to bol pre mňa náročný víkend, neustále sa veľa učím. Trať je pekná, ale zároveň ťažká. Je široká, niektoré zákruty sú klopené a najmä v tých dlhých je veľmi dôležité nájsť najlepšiu stopu. V A1GP sa môžu používať zahriavacie obaly na pneumatiky, čo bola pre mňa novinka a v kvalifikácii som postupne zisťoval, ako gumy najlepšie využiť. Najviac sa mi to podarilo v poslednej jazde, ale aj tam som ešte cítil, že boli rezervy. Na preteky sa teším, kvalifikácie nebývajú všeobecne mojou najsilnejšou zbraňou, v pretekoch bývam lepší. Bodované pozície sú ďaleko, ale preteky sú dlhé a pokúsime sa v nich využiť všetkých príležitostí k posunu dopredu."
Zdroj: BPA sports marketing a.s. Foto: A1 Grand Prix Media
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?