Český tím a Filip Salaquarda v sobotu absolvovali posledný voľný tréning a kvalifikáciu na preteky A1GP v čínskom Shanghaji. Debutujúci český jazdec odštartuje do šprintu až z 20.miesta.
Sobotný voľný tréning bol pre Salaguardu ďalšou príležitosťou k zoznámeniu sa s moderným, ale zároveň jazdecky náročným okruhom. Český jazdec spolu s tímom pracoval na ďalšom ladení auta a všetkých 17 kôl sa odjazdilo na piatkovej sade pneumatík.
Do kvalifikácie vstúpil český tím medzi prvými. Salaquarda, ktorý jazdil v kvalifikácii A1GP prvýkrát rýchlo vstrebával poznatky z odlišného kvalifikačného systému a postupne zrýchloval. Jeho najlepší čas 1:36.980 poadol v poslednej štvrtej časti kvalifikácie. Súčet dvoch najlepších časov z druhej a štvrtej časti napokon zaradil český tím na 20.miesto na štarte.
Filip Salaquarda: "Zatiaľ to bol pre mňa náročný víkend, neustále sa veľa učím. Trať je pekná, ale zároveň ťažká. Je široká, niektoré zákruty sú klopené a najmä v tých dlhých je veľmi dôležité nájsť najlepšiu stopu. V A1GP sa môžu používať zahriavacie obaly na pneumatiky, čo bola pre mňa novinka a v kvalifikácii som postupne zisťoval, ako gumy najlepšie využiť. Najviac sa mi to podarilo v poslednej jazde, ale aj tam som ešte cítil, že boli rezervy. Na preteky sa teším, kvalifikácie nebývajú všeobecne mojou najsilnejšou zbraňou, v pretekoch bývam lepší. Bodované pozície sú ďaleko, ale preteky sú dlhé a pokúsime sa v nich využiť všetkých príležitostí k posunu dopredu."
Zdroj: BPA sports marketing a.s. Foto: A1 Grand Prix Media
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.