Český tím a Filip Salaquarda v sobotu absolvovali posledný voľný tréning a kvalifikáciu na preteky A1GP v čínskom Shanghaji. Debutujúci český jazdec odštartuje do šprintu až z 20.miesta.
Sobotný voľný tréning bol pre Salaguardu ďalšou príležitosťou k zoznámeniu sa s moderným, ale zároveň jazdecky náročným okruhom. Český jazdec spolu s tímom pracoval na ďalšom ladení auta a všetkých 17 kôl sa odjazdilo na piatkovej sade pneumatík.
Do kvalifikácie vstúpil český tím medzi prvými. Salaquarda, ktorý jazdil v kvalifikácii A1GP prvýkrát rýchlo vstrebával poznatky z odlišného kvalifikačného systému a postupne zrýchloval. Jeho najlepší čas 1:36.980 poadol v poslednej štvrtej časti kvalifikácie. Súčet dvoch najlepších časov z druhej a štvrtej časti napokon zaradil český tím na 20.miesto na štarte.
Filip Salaquarda: "Zatiaľ to bol pre mňa náročný víkend, neustále sa veľa učím. Trať je pekná, ale zároveň ťažká. Je široká, niektoré zákruty sú klopené a najmä v tých dlhých je veľmi dôležité nájsť najlepšiu stopu. V A1GP sa môžu používať zahriavacie obaly na pneumatiky, čo bola pre mňa novinka a v kvalifikácii som postupne zisťoval, ako gumy najlepšie využiť. Najviac sa mi to podarilo v poslednej jazde, ale aj tam som ešte cítil, že boli rezervy. Na preteky sa teším, kvalifikácie nebývajú všeobecne mojou najsilnejšou zbraňou, v pretekoch bývam lepší. Bodované pozície sú ďaleko, ale preteky sú dlhé a pokúsime sa v nich využiť všetkých príležitostí k posunu dopredu."
Zdroj: BPA sports marketing a.s. Foto: A1 Grand Prix Media
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.