Salaquarda: V pretekoch bývam lepší...

Salaquarda, Filip
Salaquarda, Filip, foto: A1 Grand Prix Media
Jozef Smrtník 14. dubna 2007 17:53
Sdílej:

Český tím a Filip Salaquarda v sobotu absolvovali posledný voľný tréning a kvalifikáciu na preteky A1GP v čínskom Shanghaji. Debutujúci český jazdec odštartuje do šprintu až z 20.miesta.

Sobotný voľný tréning bol pre Salaguardu ďalšou príležitosťou k zoznámeniu sa s moderným, ale zároveň jazdecky náročným okruhom. Český jazdec spolu s tímom pracoval na ďalšom ladení auta a všetkých 17 kôl sa odjazdilo na piatkovej sade pneumatík.

Do kvalifikácie vstúpil český tím medzi prvými. Salaquarda, ktorý jazdil v kvalifikácii A1GP prvýkrát rýchlo vstrebával poznatky z odlišného kvalifikačného systému a postupne zrýchloval. Jeho najlepší čas 1:36.980 poadol v poslednej štvrtej časti kvalifikácie. Súčet dvoch najlepších časov z druhej a štvrtej časti napokon zaradil český tím na 20.miesto na štarte.

Filip Salaquarda: "Zatiaľ to bol pre mňa náročný víkend, neustále sa veľa učím. Trať je pekná, ale zároveň ťažká. Je široká, niektoré zákruty sú klopené a najmä v tých dlhých je veľmi dôležité nájsť najlepšiu stopu. V A1GP sa môžu používať zahriavacie obaly na pneumatiky, čo bola pre mňa novinka a v kvalifikácii som postupne zisťoval, ako gumy najlepšie využiť. Najviac sa mi to podarilo v poslednej jazde, ale aj tam som ešte cítil, že boli rezervy. Na preteky sa teším, kvalifikácie nebývajú všeobecne mojou najsilnejšou zbraňou, v pretekoch bývam lepší. Bodované pozície sú ďaleko, ale preteky sú dlhé a pokúsime sa v nich využiť všetkých príležitostí k posunu dopredu."

Zdroj: BPA sports marketing a.s. Foto: A1 Grand Prix Media

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?