Blýská se jezdcům na lepší časy?

Castroneves, Helio
Castroneves, Helio, foto: IndyCar Media
iM3 3. dubna 2007 09:02
Sdílej:

Pro mnohé evropské diváky nejsou oválové závody ničím náročným. Mnoho zainteresovaných lidí to může lehce vyvrátit, ale pravdou je, že podniky na klasických tratí vyžadují od jezdců mnohem více sil.

Závod v St. Petersburgu byl pravým příkladem. Sto kol na náročném okruhu dávalo zabrat i těm nejotrlejším. „Posledním třicet minut mě zabíjelo,“ řekl Manning. „Nohy jsem měl ztuhlé a v rukách ohromnou bolest.“

„Řízení bylo velmi náročné. Plně natankován a s novým pneumatikami to bylo těžké, protože povrch měl vysokou přilnavost,“ pokračoval.

Ve srovnání s Formuli 1 je monopost IndyCar mučící stroj. Dnešní zhýčkaní jezdci F1 by ztěží vydrželi dvouhodinový závod na městské trati s manuálním řazením, bez posilovače řízení a kontroly trakce.

Avšak pokrok se nedá zastavit a zejména Castroneves bojuje za ulehčení závodů. „Neustále diskutuji s Brianem Barnhartem (prezident IRL) o nových vylepšením pro nadcházející rok - řazení pod volantem a posilovač řízení.“

Tyto "zázraky moderní doby" určitě v IndyCar najdou své uplatnění, jelikož se celý seriál postupně přesunuje i na klasické tratě.

foto: IndyCar Media
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.