Pro mnohé evropské diváky nejsou oválové závody ničím náročným. Mnoho zainteresovaných lidí to může lehce vyvrátit, ale pravdou je, že podniky na klasických tratí vyžadují od jezdců mnohem více sil.
Závod v St. Petersburgu byl pravým příkladem. Sto kol na náročném okruhu dávalo zabrat i těm nejotrlejším. „Posledním třicet minut mě zabíjelo,“ řekl Manning. „Nohy jsem měl ztuhlé a v rukách ohromnou bolest.“
„Řízení bylo velmi náročné. Plně natankován a s novým pneumatikami to bylo těžké, protože povrch měl vysokou přilnavost,“ pokračoval.
Ve srovnání s Formuli 1 je monopost IndyCar mučící stroj. Dnešní zhýčkaní jezdci F1 by ztěží vydrželi dvouhodinový závod na městské trati s manuálním řazením, bez posilovače řízení a kontroly trakce.
Avšak pokrok se nedá zastavit a zejména Castroneves bojuje za ulehčení závodů. „Neustále diskutuji s Brianem Barnhartem (prezident IRL) o nových vylepšením pro nadcházející rok - řazení pod volantem a posilovač řízení.“
Tyto "zázraky moderní doby" určitě v IndyCar najdou své uplatnění, jelikož se celý seriál postupně přesunuje i na klasické tratě.
foto: IndyCar Media
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.