Pro mnohé evropské diváky nejsou oválové závody ničím náročným. Mnoho zainteresovaných lidí to může lehce vyvrátit, ale pravdou je, že podniky na klasických tratí vyžadují od jezdců mnohem více sil.
Závod v St. Petersburgu byl pravým příkladem. Sto kol na náročném okruhu dávalo zabrat i těm nejotrlejším. „Posledním třicet minut mě zabíjelo,“ řekl Manning. „Nohy jsem měl ztuhlé a v rukách ohromnou bolest.“
„Řízení bylo velmi náročné. Plně natankován a s novým pneumatikami to bylo těžké, protože povrch měl vysokou přilnavost,“ pokračoval.
Ve srovnání s Formuli 1 je monopost IndyCar mučící stroj. Dnešní zhýčkaní jezdci F1 by ztěží vydrželi dvouhodinový závod na městské trati s manuálním řazením, bez posilovače řízení a kontroly trakce.
Avšak pokrok se nedá zastavit a zejména Castroneves bojuje za ulehčení závodů. „Neustále diskutuji s Brianem Barnhartem (prezident IRL) o nových vylepšením pro nadcházející rok - řazení pod volantem a posilovač řízení.“
Tyto "zázraky moderní doby" určitě v IndyCar najdou své uplatnění, jelikož se celý seriál postupně přesunuje i na klasické tratě.
foto: IndyCar MediaMinulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?