Mexico City - šprint: Po zisku doble počas pretekov v Brne odnáša expilot F1 cenné víťazstvo aj z Mexika.
Po zisku pole position do dvadsať minútového šprintu si Alex Yoong z Malajzie vybojoval na hrbolatej trati v Mexico City postavenie aj do hlavných pretekov.
Po odviatí zelenej vlajky došlo k tvrdému súboju, ktorý mal za následok koniec pre Írsko a kolíziu domáceho Mexika, susednej Brazílie a na nešťastie aj lídra šampionátu Nemecka. Domáci pilot Salvador Duran dokázal po incidente prísť do boxov, kde mu mechanici vymenili krídlo. Po návrate na trať bol motivovaný natoľko, že napriek sedemnástemu miestu v cieli získal jeden bod za najrýchlejšie kolo pretekov.
Po prechode prvým kolom prenasledovala Malajziu Veľká Británia, Francúzsko, Portugalsko a Južná Afrika, ktorá získala po štarte až šesť miest. Nástrahy hrbolatej trate však boli pre pilotov zákerné, o čom sa rýchlo presvedčil Alvaro Parente a zakrátko nováčik vo Francúzskom tíme Jean Karl Vernay, pre ktorého výlet mimo trať znamenal predčasný koniec.
Postupne sa do popredia dostával ďalší nováčil Ian Dyk z Austrálie. Jeho vynikajúce prenikanie štartovným poľom ukončila šachovnicová vlajka, ktorá ho zastavila na pódiovom druhom mieste. Tretie miesto si napokon odniesol Oliver Jarvis z Veľkej Británie.
Český tím sa našťastie úvodným kolíziám vyhol a najmä vďaka výpadku pilotov z predných miest prešiel cieľovou čiarou na dvanástom mieste, čo dodáva tímu a Jarkovi Janišovi nádeje k zisku bodov z hlavných pretekov.
Mexico City - výsledky šprintu:
Por. Jazdec Tím Čas Odstup 1 Alex YOONG MALAYSIA 17:44.563 - 2 Oliver JARVIS GREAT BRITAIN 17:46.701 +2.138 3 Ian DYK AUSTRALIA 17:50.909 +6.346 4 Adrian ZAUGG SOUTH AFRICA 17:53.786 +9.223 5 Jonathan SUMMERTON USA 17:54.003 +9.440 6 Ho-Pin TUNG CHINA 17:56.596 +12.033 7 Enrico TOCCACELO ITALY 17:57.660 +13.097 8 Ananda MIKOLA INDONESIA 17:58.795 +14.232 9 Renger VAN DER ZANDE NETHERLANDS 17:59.318 +14.755 10 Marcel FASSLER SWITZERLAND 18:00.263 +15.700 11 Narain KARTHIKEYAN INDIA 18:01.454 +16.891 12 Jarek JANIS CZECH REPUBLIC 18:02.484 +17.921 13 James HINCHCLIFFE CANADA 18:11.865 +27.302 14 Alvaro PARENTE PORTUGAL 18:36.309 +51.746 15 Nur ALI PAKISTAN 18:40.658 +56.095 16 Jonny REID NEW ZEALAND 18:59.660 +1:15.097 17 Salvador DURAN MEXICO 19:04.774 +1:20.211 18 Allam KHODAIR LEBANON 18:41.167 1 Lap 19 Jean Karl VERNAY FRANCE 3:03.537 10 Laps 20 Bruno JUNQUEIRA BRAZIL 12 Laps 21 Christian VIETORIS GERMANY 12 Laps 22 Richard LYONS IRELAND 12 Laps
Foto: A1Grand Prix Media
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?