Spoluzakladateľ v súčastnosti najsilnejšieho tímu Newman-Haas Racing bude dnes večer dekorovaný v San Antoniu za svoj doterajší prístup k motoršportu.
V týchto dňoch prebieha v San Antoniu národné zhromaždenie Športového Automobilového klubu Ameriky (SCCA) na Crowne Plaza Riverwalk. Jedným z hlavných programov je aj prijatie osobnosti do dvorany slávy amerického motoršportu. Tohto ocenenia sa dnes dožije 76-ročný americký rodák Carl Haas, ktorého poznáme najmä v súvislosti s tímom, za ktorý v posledných sezónach jazdí už trojnásobný šampión Sebastien Bourdais.
"Je pre mňa veľkou cťou byť uznávaný od SCCA," povedal Haas po tom, čo sa dozvedel o jeho večernom vyhlásení. "S organizáciou sa poznám od doby, kedy som začínal pretekať a vďaka SCCA som mal možnosť sa spoznať s takými osobnosťami, ako Jackie Stewart, Jacky Icks, Paul Newman, Roger Penske a Maria a Michael Andretti a s mnohými ďalšími. Spolupráca s SCCA mi pomohla dosiahnúť mnoho úspechov vo viacerých odvetviach motoršportu, za čo sa im chcem poďakovať."
Carl Haas zažil svoj debut na trati v podobe jazdca už v roku 1953, ale jeho pretekanie sa skončilo ešte pred rokom 1960. Haas pochopil, že jeho talent je najmä v obchodovaní a riadení, takže sa následne stal dôležitým dodávateľom pre výrobcov šasi Elva a neskôr pre Lola a výrobcu prevodoviek Hewland. Počas pôsobenia vybudoval viacero úspešných pretekárskych tímov v rôznych kategóriach. Jeho posledným a zatiaľ najúspešnejším tímom je v Champ Car tím Newman-Haas Racing, ktorý spoluvlastní so známam hollywoodskym hercom Paulom Newmanom.
Foto: Photo by Michael Levitt, USA LAT Photographic
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?