Spoluzakladateľ v súčastnosti najsilnejšieho tímu Newman-Haas Racing bude dnes večer dekorovaný v San Antoniu za svoj doterajší prístup k motoršportu.
V týchto dňoch prebieha v San Antoniu národné zhromaždenie Športového Automobilového klubu Ameriky (SCCA) na Crowne Plaza Riverwalk. Jedným z hlavných programov je aj prijatie osobnosti do dvorany slávy amerického motoršportu. Tohto ocenenia sa dnes dožije 76-ročný americký rodák Carl Haas, ktorého poznáme najmä v súvislosti s tímom, za ktorý v posledných sezónach jazdí už trojnásobný šampión Sebastien Bourdais.
"Je pre mňa veľkou cťou byť uznávaný od SCCA," povedal Haas po tom, čo sa dozvedel o jeho večernom vyhlásení. "S organizáciou sa poznám od doby, kedy som začínal pretekať a vďaka SCCA som mal možnosť sa spoznať s takými osobnosťami, ako Jackie Stewart, Jacky Icks, Paul Newman, Roger Penske a Maria a Michael Andretti a s mnohými ďalšími. Spolupráca s SCCA mi pomohla dosiahnúť mnoho úspechov vo viacerých odvetviach motoršportu, za čo sa im chcem poďakovať."
Carl Haas zažil svoj debut na trati v podobe jazdca už v roku 1953, ale jeho pretekanie sa skončilo ešte pred rokom 1960. Haas pochopil, že jeho talent je najmä v obchodovaní a riadení, takže sa následne stal dôležitým dodávateľom pre výrobcov šasi Elva a neskôr pre Lola a výrobcu prevodoviek Hewland. Počas pôsobenia vybudoval viacero úspešných pretekárskych tímov v rôznych kategóriach. Jeho posledným a zatiaľ najúspešnejším tímom je v Champ Car tím Newman-Haas Racing, ktorý spoluvlastní so známam hollywoodskym hercom Paulom Newmanom.
Foto: Photo by Michael Levitt, USA LAT Photographic
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.