Český tím má za sebou v australskom Eastern Creek dobré preteky a vďaka skvelej jazde Tomáša Engeho došiel v hlavných pretekoch piaty a získal šesť bodov. Celkovo je Česko na 11. mieste.
Austrália nebola minulý rok pre Česko príjemná, pretože ani raz neuvidelo cieľ. Všetcia členovia tímu dnes boli odhodlaní si to vynahradiť.Enge do šprintu štartoval z 12. miesta, ale vďaka dobrej taktike sa po štarte dostal na desiaté miesto. Celý čas tvrdo tlačil na americké auto, ale priestor na predbehnutie nenašiel. O jedno miesto si polepšil v závere po problémoch Veľkej Británie.
Deviaté miesto bola solidná východzia pozícia pre hlavné preteky. Enge sa však s ním neuspokojil a úchvatným spôsobom získal na štarte päť miest. Po úvodnej kolízii konkurenčných tímov muselo výjsť na trať bezpečnostné auto. Dlhé spomalenie malo za následok, že po zájdení bezpečnostného auta bolo možné využiť regulérne zastávky v boxoch. tomáš Enge zašiel do boxov v rovnakom kole, ako v tom čase vedúci pilot Nového Zélandu. Napriek problematickej zastávke o svoju štvrtú pozíciu neprišiel.
V polovici pretekov prišiel o jednu pozíciu na úkor Číny. Najväčšie obavy nastali až následne. Enge začal strácať niekoľko sekúnd na kolo kôli radiacému systému, ktorý správne nereagoval na tlačidlá pod volantom. Systém sa však po pár kolách čiastočne sám obnovil a Tomáš následne našiel vhodný jazdecký štýl na tieto nepriaznivé podmienky. Po náročnom víkende je pre tím piaté miesto zaslúženou odmenou a Engeho cestovaním okolo sveta, keď v posledných dvoch týždňoch pendloval medzi Novým Zélandom, americkou Daytonou, aby sa vrátil na austrálsky kontinent.
Tomáš Enge: "S dneškom som celkom spokojny, myslím, že sa nám vydarili oboje preteky. Na štarte šprintu som dokázal získať dve pozície a následne som sa snažil pretlačiť cez USA, ale nešlo to. Štart hlavných pretekov bol úžasný, podaril sa mi dokonale a poskočil som z deviatého na štvrté miesto v druhej zákrute. Naša zastávka bola O.K., nezískali sme a ani nestratili pozíciu. S Číňanom sa nedalo nič robiť, bol v boxoch o päť, alebo šesť kôl po nás a na nových gumách bol oveľa rýchlejší. Po včerajšom tréningu sme vedeli, že pneumatiky budú v pretekoch na hrane, takže som sa snažil ísť opatrne. Jediný menší problém v pretekoch spôsobilo radenie, zhruba v polovici som musel pri radení hore stlačiť páčka dvakrát a niekedy aj trikrát. Zistil som, že musím radiť v nižších otáčkach bez rozsvietených kontroliek. Strácal som sice pár desatín na kolo, ale stále som bol dostatočne rýchly, aby som udržal piaté miesto."
Antonín Charouz - šéf tímu: "Najmä s výsledkom v hlavných pretekoch sme veľmi spokojní a po minulom roku je to veľká satisfakcia. Tomáš odviedol skvelú prácu, jeho štarty boli perfektné. Samotná zastávka v boxoch bola rýchla, ale bohužiaľ jedno staré koleso skončilo pred autom a trochu sme stratili, než sme ho odstránili z cesty. Bez tejto nepríjemnosti a problémov s radením sme možno mohli skončiť lepšie, ale aj tak sme spokojní. Oboje preteky boli dobré a taktiež sme zlepšili kvalifikáciu, ktorá nás v poslednom období trápila."
Zdroj: BPA sport marketing a.s. Foto: BPA sport marketing a.s.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?