East.Creek (1): Piaty triumf Nemecka

Hülkenberg, Nico
Hülkenberg, Nico, foto: A1 Grand Prix Media
Jozef Smrtník 4. února 2007 05:01
Sdílej:

Eastern Creek - šprint: Úvodné dvadsaťminútové preteky sa niesli v pokojnej atmosfére, k zásahu do štartovného čela došlo až v poslednom kole.

Trať Eastern Creek patrí medzi tie, ktoré dokážu drobnú chybu nekompromisne potrestať. V tomto duchu aj piloti letmým štartom prešli prvou náročnou zákrutou bez väčšej ujmy na čele s nemeckým autom.

V piatom kole bola ôsma zákruta nekompromisná pre tím Libanon. Alex Khateeb musel po výjazde do štrkovej zóny vystúpiť z monopostu a na tri kolá si zajazdilo bezpečnostné auto. Po reštarte si prvenstvo udržiaval naďalej Nico Hülkenberg, ale druhý jazdiaci Robbie Kerr z Veľkej Británie prišiel o svoje miesto po útoku auta Nového Zélandu.

Na štvrtom mieste sa udržiaval Francúz Lois Duval, ktorý neskoršie takisto prekonal britské auto, čím sa dostal na pódiové umiestnenie. Problémy auta Veľkej Británie neboli na konci, čo zavŕšil defekt v trinástom kole po tom, čo Robbie Kerr príliš prebrzdil pneumatiku.

Nemecký zverenec Viliho Webera si bez problémov prišiel po piate víťazstvo v sezóne systémom štart-cieľ. Český tím zastupujúci Tomáš Enge dokázal napriek nevydarenej kvalifikácii zlepšiť svoje postavenie do hlavných pretekov o tri miesta a dôjsť tak  do cieľa na deviatom mieste.

Sydney - Eastern Creek - výsledky šprintu:

Poradie/Jazdec/Tím/Počet kôl/Celkový čas/Odstup/Priemerná rýchlosť 1     Nico HÜLKENBERG NEMECKO 14 20:13.223 - 178.8 2 Jonny REID NOVÝ ZÉLAND 14 20:15.377 +2.154 177.5 3 Loic DUVAL FRANCÚZSKO 14 20:21.054 +7.831 177.2 4 Sebastien BUEMI ŠVAJČIARSKO 14 20:24.108 +10.885 177.0 5 Jeroen BLEEKEMOLEN HOLANDSKO 14 20:25.360 +12.137 176.3 6 Ho-Pin TUNG ČÍNA 14 20:26.315 +13.092 176.5 7 Alex YOONG MALAJZIA 14 20:26.771 +13.548 176.2 8 Philip GIEBLER USA 14 20:27.477 +14.254 175.9 9 Tomáš ENGE ČESKÁ REP. 14 20:28.152 +14.929 175.7 10 Richard LYONS ÍRSKO 14 20:29.097 +15.874 174.9 11 Salvador DURAN MEXIKO 14 20:29.559 +16.336 174.9 12 Christian MURCHISON SINGAPÚR 14 20:29.987 +16.764 174.6 13 James HINCHCLIFFE KANADA 14 20:30.834 +17.611 174.5 14 Karl REINDLER AUSTRÁLIA 14 20:30.919 +17.696 174.5 15 Enrico TOCCACELO TALIANSKO 14 20:32.647 +19.424 174.1 16 Alan VAN DER MERWE JUŽNÁ AFRIKA 14 20:33.037 +19.814 173.8 17 Ananda MIKOLA INDONÉZIA 14 20:33.774 +20.551 174.0 18 Parthiva SURESHWAREN    INDIA 14 20:42.451 +29.228     171.5 19 Robbie KERR VEĽKÁ BRITÁNIA    13   19:01.898    1 Lap 178.2 20 Nur ALI PAKISTAN 12 17:54.563 2 Laps 171.3 21 Tuka ROCHA BRAZÍLIA 11 16:36.899 3 Laps 173.8 22 Alex KHATEEB LIBANON 5 7:03.109 9 Laps

Foto: A1 Grand Prix Media

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.