Eastern Creek - šprint: Úvodné dvadsaťminútové preteky sa niesli v pokojnej atmosfére, k zásahu do štartovného čela došlo až v poslednom kole.
Trať Eastern Creek patrí medzi tie, ktoré dokážu drobnú chybu nekompromisne potrestať. V tomto duchu aj piloti letmým štartom prešli prvou náročnou zákrutou bez väčšej ujmy na čele s nemeckým autom.
V piatom kole bola ôsma zákruta nekompromisná pre tím Libanon. Alex Khateeb musel po výjazde do štrkovej zóny vystúpiť z monopostu a na tri kolá si zajazdilo bezpečnostné auto. Po reštarte si prvenstvo udržiaval naďalej Nico Hülkenberg, ale druhý jazdiaci Robbie Kerr z Veľkej Británie prišiel o svoje miesto po útoku auta Nového Zélandu.
Na štvrtom mieste sa udržiaval Francúz Lois Duval, ktorý neskoršie takisto prekonal britské auto, čím sa dostal na pódiové umiestnenie. Problémy auta Veľkej Británie neboli na konci, čo zavŕšil defekt v trinástom kole po tom, čo Robbie Kerr príliš prebrzdil pneumatiku.
Nemecký zverenec Viliho Webera si bez problémov prišiel po piate víťazstvo v sezóne systémom štart-cieľ. Český tím zastupujúci Tomáš Enge dokázal napriek nevydarenej kvalifikácii zlepšiť svoje postavenie do hlavných pretekov o tri miesta a dôjsť tak do cieľa na deviatom mieste.
Sydney - Eastern Creek - výsledky šprintu:
Poradie/Jazdec/Tím/Počet kôl/Celkový čas/Odstup/Priemerná rýchlosť 1 Nico HÜLKENBERG NEMECKO 14 20:13.223 - 178.8 2 Jonny REID NOVÝ ZÉLAND 14 20:15.377 +2.154 177.5 3 Loic DUVAL FRANCÚZSKO 14 20:21.054 +7.831 177.2 4 Sebastien BUEMI ŠVAJČIARSKO 14 20:24.108 +10.885 177.0 5 Jeroen BLEEKEMOLEN HOLANDSKO 14 20:25.360 +12.137 176.3 6 Ho-Pin TUNG ČÍNA 14 20:26.315 +13.092 176.5 7 Alex YOONG MALAJZIA 14 20:26.771 +13.548 176.2 8 Philip GIEBLER USA 14 20:27.477 +14.254 175.9 9 Tomáš ENGE ČESKÁ REP. 14 20:28.152 +14.929 175.7 10 Richard LYONS ÍRSKO 14 20:29.097 +15.874 174.9 11 Salvador DURAN MEXIKO 14 20:29.559 +16.336 174.9 12 Christian MURCHISON SINGAPÚR 14 20:29.987 +16.764 174.6 13 James HINCHCLIFFE KANADA 14 20:30.834 +17.611 174.5 14 Karl REINDLER AUSTRÁLIA 14 20:30.919 +17.696 174.5 15 Enrico TOCCACELO TALIANSKO 14 20:32.647 +19.424 174.1 16 Alan VAN DER MERWE JUŽNÁ AFRIKA 14 20:33.037 +19.814 173.8 17 Ananda MIKOLA INDONÉZIA 14 20:33.774 +20.551 174.0 18 Parthiva SURESHWAREN INDIA 14 20:42.451 +29.228 171.5 19 Robbie KERR VEĽKÁ BRITÁNIA 13 19:01.898 1 Lap 178.2 20 Nur ALI PAKISTAN 12 17:54.563 2 Laps 171.3 21 Tuka ROCHA BRAZÍLIA 11 16:36.899 3 Laps 173.8 22 Alex KHATEEB LIBANON 5 7:03.109 9 Laps
Foto: A1 Grand Prix Media
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?