Eastern Creek - šprint: Úvodné dvadsaťminútové preteky sa niesli v pokojnej atmosfére, k zásahu do štartovného čela došlo až v poslednom kole.
Trať Eastern Creek patrí medzi tie, ktoré dokážu drobnú chybu nekompromisne potrestať. V tomto duchu aj piloti letmým štartom prešli prvou náročnou zákrutou bez väčšej ujmy na čele s nemeckým autom.
V piatom kole bola ôsma zákruta nekompromisná pre tím Libanon. Alex Khateeb musel po výjazde do štrkovej zóny vystúpiť z monopostu a na tri kolá si zajazdilo bezpečnostné auto. Po reštarte si prvenstvo udržiaval naďalej Nico Hülkenberg, ale druhý jazdiaci Robbie Kerr z Veľkej Británie prišiel o svoje miesto po útoku auta Nového Zélandu.
Na štvrtom mieste sa udržiaval Francúz Lois Duval, ktorý neskoršie takisto prekonal britské auto, čím sa dostal na pódiové umiestnenie. Problémy auta Veľkej Británie neboli na konci, čo zavŕšil defekt v trinástom kole po tom, čo Robbie Kerr príliš prebrzdil pneumatiku.
Nemecký zverenec Viliho Webera si bez problémov prišiel po piate víťazstvo v sezóne systémom štart-cieľ. Český tím zastupujúci Tomáš Enge dokázal napriek nevydarenej kvalifikácii zlepšiť svoje postavenie do hlavných pretekov o tri miesta a dôjsť tak do cieľa na deviatom mieste.
Sydney - Eastern Creek - výsledky šprintu:
Poradie/Jazdec/Tím/Počet kôl/Celkový čas/Odstup/Priemerná rýchlosť 1 Nico HÜLKENBERG NEMECKO 14 20:13.223 - 178.8 2 Jonny REID NOVÝ ZÉLAND 14 20:15.377 +2.154 177.5 3 Loic DUVAL FRANCÚZSKO 14 20:21.054 +7.831 177.2 4 Sebastien BUEMI ŠVAJČIARSKO 14 20:24.108 +10.885 177.0 5 Jeroen BLEEKEMOLEN HOLANDSKO 14 20:25.360 +12.137 176.3 6 Ho-Pin TUNG ČÍNA 14 20:26.315 +13.092 176.5 7 Alex YOONG MALAJZIA 14 20:26.771 +13.548 176.2 8 Philip GIEBLER USA 14 20:27.477 +14.254 175.9 9 Tomáš ENGE ČESKÁ REP. 14 20:28.152 +14.929 175.7 10 Richard LYONS ÍRSKO 14 20:29.097 +15.874 174.9 11 Salvador DURAN MEXIKO 14 20:29.559 +16.336 174.9 12 Christian MURCHISON SINGAPÚR 14 20:29.987 +16.764 174.6 13 James HINCHCLIFFE KANADA 14 20:30.834 +17.611 174.5 14 Karl REINDLER AUSTRÁLIA 14 20:30.919 +17.696 174.5 15 Enrico TOCCACELO TALIANSKO 14 20:32.647 +19.424 174.1 16 Alan VAN DER MERWE JUŽNÁ AFRIKA 14 20:33.037 +19.814 173.8 17 Ananda MIKOLA INDONÉZIA 14 20:33.774 +20.551 174.0 18 Parthiva SURESHWAREN INDIA 14 20:42.451 +29.228 171.5 19 Robbie KERR VEĽKÁ BRITÁNIA 13 19:01.898 1 Lap 178.2 20 Nur ALI PAKISTAN 12 17:54.563 2 Laps 171.3 21 Tuka ROCHA BRAZÍLIA 11 16:36.899 3 Laps 173.8 22 Alex KHATEEB LIBANON 5 7:03.109 9 Laps
Foto: A1 Grand Prix Media
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.