Sebring - 1.deň testov: V nočných európskych hodinách prebehla prvá príprava na nastávajúcu sezónu. Časť štartovného poľa sa stretla na okruhu vo Floride.
Pred vianocami obdržali všetky prihlásené tímy prvú sériu nového monopostu DP01 a včera bola prvá príležitosť oficiálne sa zoznámiť s týmto monopostom.
Do prvého testu na okruhu Sebring nastúpilo trinásť pilotov, pričom prvý najlepší výsledok si mohla pripísať jediná dáma štartovného poľa Katherine Legge z tímu Dale Coyne Racing. Druhé miesto obsadil Justin Wilson z tímu RuSPORT.
"Dnešný deň bol pre nás dôležitý a hodnotný," hovorí po testoch Legge. "Citlivosť auta je skvelá, radenie rýchlostí je veľmi pekné a zadná časť je pri veľkej rýchlosti viac stabilnejšia, čo robí jadnenie na aute zábavným."
V poobedných hodinách miestneho času sa podmienky zlepšili. Do druhého testu dňa nastúpil aj trojnásobný šampión Sebastien Bourdais z tímu Newman-Haas Racing. Napriek tomu, že chvilku trvalo, než sa francúzsky pilot zoznámil s podmienkami na trati, dosiahol vrámci prvého dňa iba o sekundu pomalejší čas, než je neoficiálny rekord na skrátenej 1,8 míľovej verzii trate. Premiéru na tomto okruhu zažil Neel Jani z tímu PKV Racing a ihneď obsadil druhé miesto s tesným odstupom pred Paulom Tracym z Forsythe Racing
"Som prekvapený, že sme sa dostali ihneď na vrchol, ale potreboval som aspoň šesť-sedem kôl, než som začal jazdiť najlepšie časy." hovorí Bourdais. "Vieme, že sme z auta nedostali všetko a je v ňom veľa potenciálu."
Sebring - 23.1.2007 - 1.test Sebring - 23.1.2007 - 2.test
Foto: Champ Car
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?