Český tým odjíždí z Malajsie s prázdnou, ačkoliv Tomáš Enge předvedl v hlavním závodu úžasný výkon. Po značné dávce smůly zůstal tým bez bodu a už nyní se soustředí na další závod v Indonézii.
Malajský podnik A1 Grand Prix byl pro český tým letos hodně nešťastný. Enge do sprintu startoval ze 14 místa, ale jeho závod skončil hned v prvním kole, když do něj zezadu najel brazilský vůz. Engemu se sice podařilo dojet do boxů, ale vůz byl hodně poškozen. Rychlá oprava nebyla možná. Mechanici měli v přestávce hodně napilno, aby stihli vůz včas připravit na hlavní závod a nakonec se jim to podařilo.
Sepang před startem hlavního závodu zasáhnul silný déšť, a ředitel závodu z pochopitelných bezpečnostních důvodů zvolil start za zpomalovacím vozem. Opravdové závodění začalo po třech kolech, Enge byl kvůli nedokončenému sprintu předposlední. První kola jel opatrně, ale potom začal zrychlovat. Odvážnou jízdou se dokázal prodírat vpřed. Tým předvedl velmi rychlou zastávku, která mu dále pomohla ke kontaktu s bodovanými příčkami, ale Češi dnes opravdu neměli den. Jen pár kol před cílem něco prasklo v zadní části vozu a Enge mohl jen pomalu protnout cílovou čáru na 14. místě.
Tomáš Enge: „Dnes se toho moc říct nedá. Už před dnešními závody jsme věděli, že to bude těžké, ale situace byla ještě horší, když do mě hned v prvním kole sprintu najel brazilský vůz. Hlavní závod byl kvůli počasí hodně těžký. V prvních kolech jsem byl hodně opatrný, protože ve spreji nebylo nic vidět. Vůz nebyl špatný, záď byla trochu volnější, ale předek vozu měl hodně dobrý grip a byl jsem rychlý. Snažil jsem se urvat aspoň bodík, v posledním kole však něco prasklo a pár míst jsem ztratil. Každopádně bych chtěl pochválit tým, protože kluci předvedli perfektní zastávku a také dokázali rychle opravit vůz po nehodě ve sprintu. Tyto pozitivní věci musíme přenést i do dalších závodů.“
Antonín Charouz, šéf týmu: „Všem je jasná, že jsme zklamáni, protože našim cílem je vždy jezdit vepředu. Tomáš tvrdě bojoval v hlavním závodu a snažil se dostat vpřed. Byl blízko bodovaným příčkám, ale najednou něco prasklo v převodovém ústrojí. Nejlepší je na tento víkend zapomenout a soustředit se na další závod.“
Tisková zpráva, fotografie: BPA sport marketing a.s.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.