Malajsie českému týmu nepřála

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: BPA sport marketing, a.s.
Daniel Šupa 26. listopadu 2006 17:39
Sdílej:

Český tým odjíždí z Malajsie s prázdnou, ačkoliv Tomáš Enge předvedl v hlavním závodu úžasný výkon. Po značné dávce smůly zůstal tým bez bodu a už nyní se soustředí na další závod v Indonézii.

Malajský podnik A1 Grand Prix byl pro český tým letos hodně nešťastný. Enge do sprintu startoval ze 14 místa, ale jeho závod skončil hned v prvním kole, když do něj zezadu najel brazilský vůz. Engemu se sice podařilo dojet do boxů, ale vůz byl hodně poškozen. Rychlá oprava nebyla možná. Mechanici měli v přestávce hodně napilno, aby stihli vůz včas připravit na hlavní závod a nakonec se jim to podařilo.

Sepang před startem hlavního závodu zasáhnul silný déšť, a ředitel závodu z pochopitelných bezpečnostních důvodů zvolil start za zpomalovacím vozem. Opravdové závodění začalo po třech kolech, Enge byl kvůli nedokončenému sprintu předposlední. První kola jel opatrně, ale potom začal zrychlovat. Odvážnou jízdou se dokázal prodírat vpřed. Tým předvedl velmi rychlou zastávku, která mu dále pomohla ke kontaktu s bodovanými příčkami, ale Češi dnes opravdu neměli den. Jen pár kol před cílem něco prasklo v zadní části vozu a Enge mohl jen pomalu protnout cílovou čáru na 14. místě.

Tomáš Enge: „Dnes se toho moc říct nedá. Už před dnešními závody jsme věděli, že to bude těžké, ale situace byla ještě horší, když do mě hned v prvním kole sprintu najel brazilský vůz. Hlavní závod byl kvůli počasí hodně těžký. V prvních kolech jsem byl hodně opatrný, protože ve spreji nebylo nic vidět. Vůz nebyl špatný, záď byla trochu volnější, ale předek vozu měl hodně dobrý grip a byl jsem rychlý. Snažil jsem se urvat aspoň bodík, v posledním kole však něco prasklo a pár míst jsem ztratil. Každopádně bych chtěl pochválit tým, protože kluci předvedli perfektní zastávku a také dokázali rychle opravit vůz po nehodě ve sprintu. Tyto pozitivní věci musíme přenést i do dalších závodů.“

Antonín Charouz, šéf týmu: „Všem je jasná, že jsme zklamáni, protože našim cílem je vždy jezdit vepředu. Tomáš tvrdě bojoval v hlavním závodu a snažil se dostat vpřed. Byl blízko bodovaným příčkám, ale najednou něco prasklo v převodovém ústrojí. Nejlepší je na tento víkend zapomenout a soustředit se na další závod.“

Tisková zpráva, fotografie: BPA sport marketing a.s.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?