Hlavní dnešní závod se startoval v dešti a nejlépe na něj byl připraven tým Německa a jejich jezdec Hülkenberg. Na stupních vítězů ho doplnil Kerr z Velké Británie a Lapierre z Francie.
ůl hodiny před startem se nebe nad malajským okruhem zatáhlo a spustil se vydatný déšť. S ohledem na bezpečnost byl zvolen letmý start. Jani startující z pole position udržel vedení, ale chyboval ve třetí zatáčce a útoku Hülkenberga z Německa neodolal. Soupeřům se začal okamžitě vzdalovat a cíl protnul s náskokem 42 vteřin.
„Při startu bylo na dráze stále hodně vody, ale já mám mokré závody rád a vůz se choval výborně,“ prozradil chráněnec manažera Willi Webera, který je znám především díky zastupování Michaela Schumachera.
Robbie Kerr z Velké Británie prokázal na vodě také své schopnosti, když se z pátého místa na startu dostal až na místo druhé. Nejprve pokořil Yoonga a následně po tuhém boji Reida z Nového Zélandu. Na druhé místo před Janiho se dostal po Švýcarově chybě.
Také zástupce Francie Lapierre se s osušující tratí dostával kupředu. Při předjíždění Yoonga byl hodně agresivní a došlo k menšímu kontaktu, který se však na technickém stavu francouzského stroje neprojevil. Až čtvrté místo po ranním vítězství zbylo na Janiho. Pátá skončila Kanada před USA.
Domácí Malajsie měla závod dvou tváří, nejprve se Yoong propadal, později s novými pneumatikami stoupal vzhůru. Výsledkem bylo sedmé místo před Novým Zélandem, Nizozemím a Irskem, pro něž získal Michael Devaney první letošní bod.
Český tým reprezentovaný Tomášem Engem postupoval v závodě kupředu, ale na body Tomáš nedosáhl. Český vůz byl odmávnut v cíli na čtrnáctém místě.
Výsledky hlavního závodu
Foto: Sutton Motorsport Images
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?