Hlavní dnešní závod se startoval v dešti a nejlépe na něj byl připraven tým Německa a jejich jezdec Hülkenberg. Na stupních vítězů ho doplnil Kerr z Velké Británie a Lapierre z Francie.
ůl hodiny před startem se nebe nad malajským okruhem zatáhlo a spustil se vydatný déšť. S ohledem na bezpečnost byl zvolen letmý start. Jani startující z pole position udržel vedení, ale chyboval ve třetí zatáčce a útoku Hülkenberga z Německa neodolal. Soupeřům se začal okamžitě vzdalovat a cíl protnul s náskokem 42 vteřin.
„Při startu bylo na dráze stále hodně vody, ale já mám mokré závody rád a vůz se choval výborně,“ prozradil chráněnec manažera Willi Webera, který je znám především díky zastupování Michaela Schumachera.
Robbie Kerr z Velké Británie prokázal na vodě také své schopnosti, když se z pátého místa na startu dostal až na místo druhé. Nejprve pokořil Yoonga a následně po tuhém boji Reida z Nového Zélandu. Na druhé místo před Janiho se dostal po Švýcarově chybě.
Také zástupce Francie Lapierre se s osušující tratí dostával kupředu. Při předjíždění Yoonga byl hodně agresivní a došlo k menšímu kontaktu, který se však na technickém stavu francouzského stroje neprojevil. Až čtvrté místo po ranním vítězství zbylo na Janiho. Pátá skončila Kanada před USA.
Domácí Malajsie měla závod dvou tváří, nejprve se Yoong propadal, později s novými pneumatikami stoupal vzhůru. Výsledkem bylo sedmé místo před Novým Zélandem, Nizozemím a Irskem, pro něž získal Michael Devaney první letošní bod.
Český tým reprezentovaný Tomášem Engem postupoval v závodě kupředu, ale na body Tomáš nedosáhl. Český vůz byl odmávnut v cíli na čtrnáctém místě.
Výsledky hlavního závodu
Foto: Sutton Motorsport Images
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?