Trojnásobný šampión amerického formulového seriálu získal najvyššie ohodnotenie od SpeedTV.
V priebehu a najmä na konci sezóny sme si už zvykli, že mnoho ľudí a médií ponúka viacero hodnotení kvalít pilotov jednotlivých motošportových seriálov na celom svete.
SpeedTV si dala námahu a podľa vlastného metra vypracovala rebríček kvality pilotov, ktorý zohľadňuje okrem samotných výsledkov aj obtiažnosť jednotlivých seriálov, v ktorých súťažili. K výsledku dopomohla kombinácia štatistýk za posledných desať, päť a posledných pretekov sezóny. Pod drobnohľad si SpeedTV zobrala vrcholové disciplíny ako Champ Car, Indy Car, NASCAR a Formulu 1.
Kto by čakal na prvých miestach pilotov F1, mýli sa. Tento rebríček s prehľadom obsadil na vrchole francúzsky pretekár Sebastien Bourdais, ktorý je tŕňom v oku najmä jeho konkurentom, pretože ho nevedia už tretí rok zosadiť z trónu. Ďalšie dve miesta obsadili piloti NASCAR, pričom to lepšie miesto obsadil takisto novopečený šampión tohto čisto amerického seriálu.
Až piate miesto sa ušlo dvojnásobnému šampiónovi F1 Fernandovi Alonsovi. Dnes už veterán F1 Michael Schumacher obsadil spolu s tohtoročným tímovým kolegom Felipe Massou 11. a 12. miesto.
Najlepších 20 jazdcov podľa SpeedTV:Pozícia/Jazdec/Seriál/bodové ohodnotenie1. Sebastien Bourdais (CCWS) 8.4522. Jimmie Johnson (NASCAR) 7.7793. Denny Hamlin (NASCAR) 7.6044. Dan Wheldon (IRL) 7.4385. Fernando Alonso (F1) 7.3756. Matt Kenseth (NASCAR) 7.3677. Kevin Harvick (NASCAR) 7.3508. Tony Stewart (NASCAR) 7.1099. Carl Edwards (NASCAR) 7.04510. Kasey Kahne (NASCAR) 6.78511. Michael Schumacher (F1) 6.58812. Felipe Massa (F1) 6.57013. Scott Dixon (IRL) 6.55314. Dale Earnhardt Jr. (NASCAR) 6.54915. Greg Biffle (NASCAR) 6.47216. Sam Hornish (IRL) 6.42617. Martin Truex Jr. (NASCAR) 6.35018. Jeff Gordon (NASCAR) 6.30819. Justin Wilson (CCWS) 6.26920. Helio Castroneves (IRL) 6.250Foto: Photo by Michael Kim/LAT Photographic
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?