Surfer´s Paradise – závod: Závěrečný podnik sezóny přinesl Bourdaisovi třetí titul šampióna v řadě a první vítězství pro Nelsona Philippeho.
Philippe převzal vedení jen sedm kol před cílem, kdy se přehnal kolem Pizzonii stojícího v boxech. Nelsone Philippe se stal neuvěřitelným šestnáctým vítězem Surfer´s Paradise v šestnáctileté historii australského podniku.
Korunovace staronového šampióna Bourdaise neproběhla zcela podle jeho představ. Veškerou pozornost na sebe strhl domácí vítěz kvalifikace Will Power. Bourdais si na přízni australských fanoušku moc nepřidal, když velmi nepovedeným manévrem Powera poslal mimo trať.
Wili Power měl poškozený monopost a musel k mechanikům. Ještě před tímto incidentem se štěstím vyvázl z tlačenice na výjezdu z box, kde se střetl s Paulem Tracym.
A.J. Allmendinger, jediný muž ve startovním poli, který mohl Bourdaise ohrozit v cestě za titulem, doplatil na zmatek a požár v boxech.
Bourdais dostal za incident s Powerem penalizaci ve formě průjezdu boxy, avšak konečné osmé místo mu na předčasné oslavy z titulu stačilo.
Foto: Photo by Lesley Ann Miller, USA LAT Photographic
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?