Surfer´s Paradise – závod: Závěrečný podnik sezóny přinesl Bourdaisovi třetí titul šampióna v řadě a první vítězství pro Nelsona Philippeho.
Philippe převzal vedení jen sedm kol před cílem, kdy se přehnal kolem Pizzonii stojícího v boxech. Nelsone Philippe se stal neuvěřitelným šestnáctým vítězem Surfer´s Paradise v šestnáctileté historii australského podniku.
Korunovace staronového šampióna Bourdaise neproběhla zcela podle jeho představ. Veškerou pozornost na sebe strhl domácí vítěz kvalifikace Will Power. Bourdais si na přízni australských fanoušku moc nepřidal, když velmi nepovedeným manévrem Powera poslal mimo trať.
Wili Power měl poškozený monopost a musel k mechanikům. Ještě před tímto incidentem se štěstím vyvázl z tlačenice na výjezdu z box, kde se střetl s Paulem Tracym.
A.J. Allmendinger, jediný muž ve startovním poli, který mohl Bourdaise ohrozit v cestě za titulem, doplatil na zmatek a požár v boxech.
Bourdais dostal za incident s Powerem penalizaci ve formě průjezdu boxy, avšak konečné osmé místo mu na předčasné oslavy z titulu stačilo.
Foto: Photo by Lesley Ann Miller, USA LAT Photographic
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?