Vyprodaný okruh a nestálé počasí přivítalo první závod letošní sezóny Světového poháru motosportu A1GP.
Dnes dopoledne byl na pořadu sprint závod A1GP. Tomáš Kostka odstartoval do závodu z 22. pozice a postupně se posunoval v pořadí i díky chybám soupeřů.
Závod byl odstartován jako mokrý, protože v některých úsecích se stále držela voda. Závodní vozy nakonec odstartovali do závodu na suchých pneumatikách. Vedoucí pozici si držel vůz Jihoafrické republiky. Tomáš Kostka projel cílem na 17. pozici. Týmu se nepodařilo najít vhodné nastavení pro trať v Zandvoortu.
Do hlavního závodu odstartoval Tomáš Kostka z osmnáctého místa. Hned v úvodu přišlo startovní pole o jednoho z favoritů, kdy vůz Jihoafrické republiky skončil mimo trať. Česká republika přišla o svoje naděje v zápětí po tomto incidentu. Vůz Tomáše Kostky byl po kolizi s vozem Itálie poškozen a jezdec musel zajet do boxů. Poškozena byl předek vozu a brzdová hadice na levém předním kole.
Pořadí v závodě hodně ovlivnila dešťová přeháňka, která se na trať snesla v 15. kole. Vůz Tomáše Kostky byl opraven a vrátil se na trať se ztrátou 14 kol. Během závodu došlo kvůli mokré trati ke mnoha smykům a výletům mimo trať. Osychající trať přinutila většinu startovního pole přezout zpět na suché pneumatiky. Závod byl opravdu dramatický s mnoha zajímavými okamžiky.
Tomáš Kostka nakonec dojel na 20. místě se ztrátou šestnácti kol. Druhý jezdec českého A1GP týmu Jan Charouz se podílel na komentování závodu pro Českou televizi.
Tomáš Kostka po Sprint závodě: "Hlavní problém Sprint závodu byl v tom, že se nám vůbec nevydařila kvalifikace a já startoval z předposlední pozice. Nepodařilo se nám najít nastavení vozu pro nové pneumatiky. Už odstartuj jsem se snažil předjet co nejvíce aut. Bohužel trať v Zandvoortu to moc neumožňuje. Já jsem větší část závodu ztrávil za jiným vozem, který se mi nepodařilo předjet. Do hlavního závodu se pokusíme změnit nastavení a budeme se snažit uspět lépe."
Antonín Charouz po hlavním závodě: "Vůz Tomáše Kostky byl poškozen při kolizi s Italským vozem. Byl poškozen předek vozu a došlo k utržení brzdové hadice. Hadici jsme vyměnili a museli jsme odvzdušit brzdy. S velkou ztrátou jsme se pokusili o zajetí nejrychlejšího kola, ale ani to se nám nepodařilo. Do závodu jsme vstoupili s tím, že máme dva nezkušené jezdce a nemáme co ztratit. V Brně bude Tomáš Enge začínat úplně znovu. Spokojenost s závodem v Zandvoortu tedy není. Radost nám odělal Tomáš Enge, který vyhrál závod ALMS v Atlantě a Jarek Janiš, který zvítězil v FIA GT na Hungaroringu.Chtěl bych pozvat všechny fanoušky motorismu příští týden na závod do Brna, aby se pokusili vytvořit podobnou atmosféru, jaká byla tady v Holandsku."Výsledky sprintu - ZandvoortVýsledky hlavního závodu - ZandvoortBPA sport marketing, a.s.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.