Vyprodaný okruh a nestálé počasí přivítalo první závod letošní sezóny Světového poháru motosportu A1GP.
Dnes dopoledne byl na pořadu sprint závod A1GP. Tomáš Kostka odstartoval do závodu z 22. pozice a postupně se posunoval v pořadí i díky chybám soupeřů.
Závod byl odstartován jako mokrý, protože v některých úsecích se stále držela voda. Závodní vozy nakonec odstartovali do závodu na suchých pneumatikách. Vedoucí pozici si držel vůz Jihoafrické republiky. Tomáš Kostka projel cílem na 17. pozici. Týmu se nepodařilo najít vhodné nastavení pro trať v Zandvoortu.
Do hlavního závodu odstartoval Tomáš Kostka z osmnáctého místa. Hned v úvodu přišlo startovní pole o jednoho z favoritů, kdy vůz Jihoafrické republiky skončil mimo trať. Česká republika přišla o svoje naděje v zápětí po tomto incidentu. Vůz Tomáše Kostky byl po kolizi s vozem Itálie poškozen a jezdec musel zajet do boxů. Poškozena byl předek vozu a brzdová hadice na levém předním kole.
Pořadí v závodě hodně ovlivnila dešťová přeháňka, která se na trať snesla v 15. kole. Vůz Tomáše Kostky byl opraven a vrátil se na trať se ztrátou 14 kol. Během závodu došlo kvůli mokré trati ke mnoha smykům a výletům mimo trať. Osychající trať přinutila většinu startovního pole přezout zpět na suché pneumatiky. Závod byl opravdu dramatický s mnoha zajímavými okamžiky.
Tomáš Kostka nakonec dojel na 20. místě se ztrátou šestnácti kol. Druhý jezdec českého A1GP týmu Jan Charouz se podílel na komentování závodu pro Českou televizi.
Tomáš Kostka po Sprint závodě: "Hlavní problém Sprint závodu byl v tom, že se nám vůbec nevydařila kvalifikace a já startoval z předposlední pozice. Nepodařilo se nám najít nastavení vozu pro nové pneumatiky. Už odstartuj jsem se snažil předjet co nejvíce aut. Bohužel trať v Zandvoortu to moc neumožňuje. Já jsem větší část závodu ztrávil za jiným vozem, který se mi nepodařilo předjet. Do hlavního závodu se pokusíme změnit nastavení a budeme se snažit uspět lépe."
Antonín Charouz po hlavním závodě: "Vůz Tomáše Kostky byl poškozen při kolizi s Italským vozem. Byl poškozen předek vozu a došlo k utržení brzdové hadice. Hadici jsme vyměnili a museli jsme odvzdušit brzdy. S velkou ztrátou jsme se pokusili o zajetí nejrychlejšího kola, ale ani to se nám nepodařilo. Do závodu jsme vstoupili s tím, že máme dva nezkušené jezdce a nemáme co ztratit. V Brně bude Tomáš Enge začínat úplně znovu. Spokojenost s závodem v Zandvoortu tedy není. Radost nám odělal Tomáš Enge, který vyhrál závod ALMS v Atlantě a Jarek Janiš, který zvítězil v FIA GT na Hungaroringu.Chtěl bych pozvat všechny fanoušky motorismu příští týden na závod do Brna, aby se pokusili vytvořit podobnou atmosféru, jaká byla tady v Holandsku."Výsledky sprintu - ZandvoortVýsledky hlavního závodu - ZandvoortBPA sport marketing, a.s.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?