Vytáhlý Angličan měl na trati v Edmontonu poprvé trochu štěstí a po několika druhých místech vystoupil konečně na stupínek nejvyšší.
Justin Wilson stihl za letošní sezónu předvést téměř všechno, ale jen ne vítězství. Stál na pole position, byl v čele závodů, skončil na pódiu a udržel se v boji o titul, ale vítězství v závodě bylo zatím určeno jen pro dvojici Bourdais - Allmendinger.
V Edmontonu si ale konečně spravil chuť a připsal si své letošní první vítězství. Před zraky více než 60 tisíc kanadských fanoušků předvedl výbornou jízdu a také díky perfektní strategii zastávek v boxech dojel na prvním místě.
Zpočátku to však vypadalo znovu na spanilou jízdu Sebastiena Bourdaise, který si vyjel pole position. Vedení přepustil na chvíli pouze při prvních zastávkách v boxech. Ty pomohly Wilsonovi, protože se díky týmové strategii vyhoupl na druhé místo před Tracyho a začal stahovat Bourdaise.
Ten měl poměrně slušný náskok, ale Wilson se nedal a v 54. kole si na lídra šampionátu vyšlápl a dostal se před něj. Vedení však převzal jen na 7 kol do doby než zajel znovu do boxu. Tam však musel ale i Bourdais, Tracy i Allmendiger. Těsně před tím se však Bourdais dostal do kolize s Taglianim, která pro Kanaďana znamenala stop a Sebastien pokračoval do boxu.
Po dobu odklízení Taglianiho vozu byla vyvěšena žlutá vlajka a při následujícím restartu se Wilsonovi podařilo udržet vedení. Tracy využil příležitosti a dostal se přes Serviu na čtvrté místo, ale nedlouho na to byla znovu vyvěšena žlutá fáze, a to kvůli havárii Nelsona Phillipe.
Restart v 73. kole se Wilsonovi znovu povedl a ihned si vytvořil mírný náskok před Bourdaisem a Allmendingerem, na čtvrté místo se znovu vrátil Servia který Tracymu vrátil předjetí z minulého restartu.
I když Wilsonovi již prakticky nezbýval žádny čas v Power-To-Pass, dokázal uhájit vítězství před dotírajícím Bourdaisem. Na pódiu je doplnil vítěz posledních 3 závodu A.J. Allmendinger.
Jasně se nám tak vyprofilovali 3 adepti na letošní titul. Sebastien Bourdais byl jasný od začátku, Justin Wilson byl černým koňem a A.J. Allmendinger je příjemným překvapením. Bitva o titul bude určitě ještě napínavá a pokračovat bude již tento týden San Jose, kde se také poprvé představí světu nové šasi pro příští sezónu - Panoz DP01.
Foto: ChampCar Media,Anthony Kent, USA LAT Photographic, Gavin Lawrence/LAT Photo
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.