Edmonton: Wilson letos poprvé vítězí

Wilson, Justin
Wilson, Justin, foto: Champ Car World Series
Petr Stejskal 24. července 2006 22:39
Sdílej:

Vytáhlý Angličan měl na trati v Edmontonu poprvé trochu štěstí a po několika druhých místech vystoupil konečně na stupínek nejvyšší.

Justin Wilson stihl za letošní sezónu předvést téměř všechno, ale jen ne vítězství. Stál na pole position, byl v čele závodů, skončil na pódiu a udržel se v boji o titul, ale vítězství v závodě bylo zatím určeno jen pro dvojici Bourdais - Allmendinger.

V Edmontonu si ale konečně spravil chuť a připsal si své letošní první vítězství. Před zraky více než 60 tisíc kanadských fanoušků předvedl výbornou jízdu a také díky perfektní strategii zastávek v boxech dojel na prvním místě.

Zpočátku to však vypadalo znovu na spanilou jízdu Sebastiena Bourdaise, který si vyjel pole position. Vedení přepustil na chvíli pouze při prvních zastávkách v boxech. Ty pomohly Wilsonovi, protože se díky týmové strategii vyhoupl na druhé místo před Tracyho a začal stahovat Bourdaise.

Ten měl poměrně slušný náskok, ale Wilson se nedal a v 54. kole si na lídra šampionátu vyšlápl a dostal se před něj. Vedení však převzal jen na 7 kol do doby než zajel znovu do boxu. Tam však musel ale i Bourdais, Tracy i Allmendiger. Těsně před tím se však Bourdais dostal do kolize s Taglianim, která pro Kanaďana znamenala stop a Sebastien pokračoval do boxu.

Po dobu odklízení Taglianiho vozu byla vyvěšena žlutá vlajka a při následujícím restartu se Wilsonovi podařilo udržet vedení. Tracy využil příležitosti a dostal se přes Serviu na čtvrté místo, ale nedlouho na to byla znovu vyvěšena žlutá fáze, a to kvůli havárii Nelsona Phillipe.

Restart v 73. kole se Wilsonovi znovu povedl a ihned si vytvořil mírný náskok před Bourdaisem a Allmendingerem, na čtvrté místo se znovu vrátil Servia který Tracymu vrátil předjetí z minulého restartu.

I když Wilsonovi již prakticky nezbýval žádny čas v Power-To-Pass, dokázal uhájit vítězství před dotírajícím Bourdaisem. Na pódiu je doplnil vítěz posledních 3 závodu A.J. Allmendinger.

Jasně se nám tak vyprofilovali 3 adepti na letošní titul. Sebastien Bourdais byl jasný od začátku, Justin Wilson byl černým koňem a A.J. Allmendinger je příjemným překvapením. Bitva o titul bude určitě ještě napínavá a pokračovat bude již tento týden San Jose, kde se také poprvé představí světu nové šasi pro příští sezónu - Panoz DP01.

Foto: ChampCar Media,Anthony Kent, USA LAT Photographic, Gavin Lawrence/LAT Photo

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.