Vytáhlý Angličan měl na trati v Edmontonu poprvé trochu štěstí a po několika druhých místech vystoupil konečně na stupínek nejvyšší.
Justin Wilson stihl za letošní sezónu předvést téměř všechno, ale jen ne vítězství. Stál na pole position, byl v čele závodů, skončil na pódiu a udržel se v boji o titul, ale vítězství v závodě bylo zatím určeno jen pro dvojici Bourdais - Allmendinger.
V Edmontonu si ale konečně spravil chuť a připsal si své letošní první vítězství. Před zraky více než 60 tisíc kanadských fanoušků předvedl výbornou jízdu a také díky perfektní strategii zastávek v boxech dojel na prvním místě.
Zpočátku to však vypadalo znovu na spanilou jízdu Sebastiena Bourdaise, který si vyjel pole position. Vedení přepustil na chvíli pouze při prvních zastávkách v boxech. Ty pomohly Wilsonovi, protože se díky týmové strategii vyhoupl na druhé místo před Tracyho a začal stahovat Bourdaise.
Ten měl poměrně slušný náskok, ale Wilson se nedal a v 54. kole si na lídra šampionátu vyšlápl a dostal se před něj. Vedení však převzal jen na 7 kol do doby než zajel znovu do boxu. Tam však musel ale i Bourdais, Tracy i Allmendiger. Těsně před tím se však Bourdais dostal do kolize s Taglianim, která pro Kanaďana znamenala stop a Sebastien pokračoval do boxu.
Po dobu odklízení Taglianiho vozu byla vyvěšena žlutá vlajka a při následujícím restartu se Wilsonovi podařilo udržet vedení. Tracy využil příležitosti a dostal se přes Serviu na čtvrté místo, ale nedlouho na to byla znovu vyvěšena žlutá fáze, a to kvůli havárii Nelsona Phillipe.
Restart v 73. kole se Wilsonovi znovu povedl a ihned si vytvořil mírný náskok před Bourdaisem a Allmendingerem, na čtvrté místo se znovu vrátil Servia který Tracymu vrátil předjetí z minulého restartu.
I když Wilsonovi již prakticky nezbýval žádny čas v Power-To-Pass, dokázal uhájit vítězství před dotírajícím Bourdaisem. Na pódiu je doplnil vítěz posledních 3 závodu A.J. Allmendinger.
Jasně se nám tak vyprofilovali 3 adepti na letošní titul. Sebastien Bourdais byl jasný od začátku, Justin Wilson byl černým koňem a A.J. Allmendinger je příjemným překvapením. Bitva o titul bude určitě ještě napínavá a pokračovat bude již tento týden San Jose, kde se také poprvé představí světu nové šasi pro příští sezónu - Panoz DP01.
Foto: ChampCar Media,Anthony Kent, USA LAT Photographic, Gavin Lawrence/LAT Photo
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.