Vytáhlý Angličan měl na trati v Edmontonu poprvé trochu štěstí a po několika druhých místech vystoupil konečně na stupínek nejvyšší.
Justin Wilson stihl za letošní sezónu předvést téměř všechno, ale jen ne vítězství. Stál na pole position, byl v čele závodů, skončil na pódiu a udržel se v boji o titul, ale vítězství v závodě bylo zatím určeno jen pro dvojici Bourdais - Allmendinger.
V Edmontonu si ale konečně spravil chuť a připsal si své letošní první vítězství. Před zraky více než 60 tisíc kanadských fanoušků předvedl výbornou jízdu a také díky perfektní strategii zastávek v boxech dojel na prvním místě.
Zpočátku to však vypadalo znovu na spanilou jízdu Sebastiena Bourdaise, který si vyjel pole position. Vedení přepustil na chvíli pouze při prvních zastávkách v boxech. Ty pomohly Wilsonovi, protože se díky týmové strategii vyhoupl na druhé místo před Tracyho a začal stahovat Bourdaise.
Ten měl poměrně slušný náskok, ale Wilson se nedal a v 54. kole si na lídra šampionátu vyšlápl a dostal se před něj. Vedení však převzal jen na 7 kol do doby než zajel znovu do boxu. Tam však musel ale i Bourdais, Tracy i Allmendiger. Těsně před tím se však Bourdais dostal do kolize s Taglianim, která pro Kanaďana znamenala stop a Sebastien pokračoval do boxu.
Po dobu odklízení Taglianiho vozu byla vyvěšena žlutá vlajka a při následujícím restartu se Wilsonovi podařilo udržet vedení. Tracy využil příležitosti a dostal se přes Serviu na čtvrté místo, ale nedlouho na to byla znovu vyvěšena žlutá fáze, a to kvůli havárii Nelsona Phillipe.
Restart v 73. kole se Wilsonovi znovu povedl a ihned si vytvořil mírný náskok před Bourdaisem a Allmendingerem, na čtvrté místo se znovu vrátil Servia který Tracymu vrátil předjetí z minulého restartu.
I když Wilsonovi již prakticky nezbýval žádny čas v Power-To-Pass, dokázal uhájit vítězství před dotírajícím Bourdaisem. Na pódiu je doplnil vítěz posledních 3 závodu A.J. Allmendinger.
Jasně se nám tak vyprofilovali 3 adepti na letošní titul. Sebastien Bourdais byl jasný od začátku, Justin Wilson byl černým koňem a A.J. Allmendinger je příjemným překvapením. Bitva o titul bude určitě ještě napínavá a pokračovat bude již tento týden San Jose, kde se také poprvé představí světu nové šasi pro příští sezónu - Panoz DP01.
Foto: ChampCar Media,Anthony Kent, USA LAT Photographic, Gavin Lawrence/LAT Photo
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.