Poprvé v sezóně vítězí jiný pilot, než muži Ganassiho a Penskeho týmu. V Milwaukee se z vítězství radoval Brazilec Tony Kanaan
„Boys and girl, start your engines,“ zaznělo z úst A.J. Foyta a celý peloton vozu se rozjel do zaváděcích kol. Po startu se na druhé místo posunul Tony Kannan, který se tak dostal do sendwiche vozů Penske. Helio Castroneves vedl od prvního kola a při každém průjezdu cílovou rovinkou získával malý náskok.
V 10. kole zajel Australan Ryan Briscoe na neplánovanou zastávku. Již od páteční havárie se jen trápil a smůla jej provázela i v neděli. Než definitivně odstoupil, zajel ještě několik velmi pomalých kol.
Marco Andretti se po startu ze třetího místa propadl o několik pozic dozadu, ale jakmile zahřál pneumatiky na přijatelnou teplotu, vrátil se zpět na třetí pozici a začal stíhat vedoucí dvojici Castroneves – Kanaan. Ve 20. kole se Kanaan pokusil o předjetí, ale úspěšný byl až o dvanáct kol později, kdy se po zaváhání prvního Castronevese ujal vedení. Po třetině odjeté vzdálenosti již dostal naděleno jedno kolo Scott Dixon, který jezdil až na 13. místě. Netrvalo dlouho a na řadu přišel i Dan Wheldon.
Po 70-ti odjetých kolech začaly první zastávky v boxech. Mezi prvními byli týmový kolegové z Andretti Green, Marco Andretti a Dario Franchitti. Oba neměli daleko od kolize. Andretti při nájezdu do pitlane šel velmi tvrdě na brzdy a za ním těsně jedoucí Franchitti na centimetry vyvázl z hrozící kolize. Jakmile proběhly zastávky v boxech, stále pod zelenou vlajkou, pořadí na čele se ustálilo v podobě Kanaan, Andretti a Franchitti.
90. kolo – první žlutá fáze. Pace car tentokrát nevyjížděl z důvodu havárie či kolize, ale kvůli nečistotám na trati. Čistění trvalo poměrně dlouho a po restartu šel do čela Franchitti, bohužel jen na krátko. Favorit závodu Castroneves kolidoval s Carpenterem. Castroneves zajel do boxu s poškozeným levým předním závěsem a z jinak klidného a usměvavého muže se stal rozzlobený a poskakující pilot.
Po dalším restartu si čelo závodu udržel Franchitti pronásledovaný Kanaanem. Pořadí zůstalo neměnné až do 134. kola, kdy se do vedení probojoval Kanaan. Ani tentokrát si však jezdci příliš nezajezdili. Na vině byl do té doby výborně jedoucí Vitor Meira, který nezvládl průjezd zatáčkou a vlétl do bariéry.
Na konci 147. kola zavlály nad okruhem opět zelené vlajky a na čele se usadil Andretti před Kanaanem, Franchittim a Hertou, tedy všechny čtyři vozy Andretti Green ve vedení. V 181. kole se na první pozici posunul Tony Kanaan. V době, kdy do konce závodu zbývalo pětadvacet kol uhýbal Jeff Bucknum rychlejšímu vozu a na špinavé vnější stopě neudržel svůj monopost na trati a narazil do bariéry. Vedoucí pětice v pořadí Kanaan, Andretti, Franchitti, Hornish, Herta již do boxu nezamířila a závěrečný sedmnáctikolový sprint absolvovali na ojetých pneumatikách.
Po restartu zdolal Sam Hornish nejprve Franchittiho a vzápětí mu podlehl i Andretti. Na Kanaana již rychlostí nestačil, naopak Tomas Scheckter na nových pneumatikách exceloval a ještě dvě kola před cílem tvrdě atakoval Hornishe, nakonec však bez úspěchu.
Vítězem se stal Tony Kanaan, který po projetí cílem předvedl klasické oslavné „donats“.
foto: Ron McQueeney/IRL, IndyCar Media
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.