Poprvé v sezóně vítězí jiný pilot, než muži Ganassiho a Penskeho týmu. V Milwaukee se z vítězství radoval Brazilec Tony Kanaan
„Boys and girl, start your engines,“ zaznělo z úst A.J. Foyta a celý peloton vozu se rozjel do zaváděcích kol. Po startu se na druhé místo posunul Tony Kannan, který se tak dostal do sendwiche vozů Penske. Helio Castroneves vedl od prvního kola a při každém průjezdu cílovou rovinkou získával malý náskok.
V 10. kole zajel Australan Ryan Briscoe na neplánovanou zastávku. Již od páteční havárie se jen trápil a smůla jej provázela i v neděli. Než definitivně odstoupil, zajel ještě několik velmi pomalých kol.
Marco Andretti se po startu ze třetího místa propadl o několik pozic dozadu, ale jakmile zahřál pneumatiky na přijatelnou teplotu, vrátil se zpět na třetí pozici a začal stíhat vedoucí dvojici Castroneves – Kanaan. Ve 20. kole se Kanaan pokusil o předjetí, ale úspěšný byl až o dvanáct kol později, kdy se po zaváhání prvního Castronevese ujal vedení. Po třetině odjeté vzdálenosti již dostal naděleno jedno kolo Scott Dixon, který jezdil až na 13. místě. Netrvalo dlouho a na řadu přišel i Dan Wheldon.
Po 70-ti odjetých kolech začaly první zastávky v boxech. Mezi prvními byli týmový kolegové z Andretti Green, Marco Andretti a Dario Franchitti. Oba neměli daleko od kolize. Andretti při nájezdu do pitlane šel velmi tvrdě na brzdy a za ním těsně jedoucí Franchitti na centimetry vyvázl z hrozící kolize. Jakmile proběhly zastávky v boxech, stále pod zelenou vlajkou, pořadí na čele se ustálilo v podobě Kanaan, Andretti a Franchitti.
90. kolo – první žlutá fáze. Pace car tentokrát nevyjížděl z důvodu havárie či kolize, ale kvůli nečistotám na trati. Čistění trvalo poměrně dlouho a po restartu šel do čela Franchitti, bohužel jen na krátko. Favorit závodu Castroneves kolidoval s Carpenterem. Castroneves zajel do boxu s poškozeným levým předním závěsem a z jinak klidného a usměvavého muže se stal rozzlobený a poskakující pilot.
Po dalším restartu si čelo závodu udržel Franchitti pronásledovaný Kanaanem. Pořadí zůstalo neměnné až do 134. kola, kdy se do vedení probojoval Kanaan. Ani tentokrát si však jezdci příliš nezajezdili. Na vině byl do té doby výborně jedoucí Vitor Meira, který nezvládl průjezd zatáčkou a vlétl do bariéry.
Na konci 147. kola zavlály nad okruhem opět zelené vlajky a na čele se usadil Andretti před Kanaanem, Franchittim a Hertou, tedy všechny čtyři vozy Andretti Green ve vedení. V 181. kole se na první pozici posunul Tony Kanaan. V době, kdy do konce závodu zbývalo pětadvacet kol uhýbal Jeff Bucknum rychlejšímu vozu a na špinavé vnější stopě neudržel svůj monopost na trati a narazil do bariéry. Vedoucí pětice v pořadí Kanaan, Andretti, Franchitti, Hornish, Herta již do boxu nezamířila a závěrečný sedmnáctikolový sprint absolvovali na ojetých pneumatikách.
Po restartu zdolal Sam Hornish nejprve Franchittiho a vzápětí mu podlehl i Andretti. Na Kanaana již rychlostí nestačil, naopak Tomas Scheckter na nových pneumatikách exceloval a ještě dvě kola před cílem tvrdě atakoval Hornishe, nakonec však bez úspěchu.
Vítězem se stal Tony Kanaan, který po projetí cílem předvedl klasické oslavné „donats“.
foto: Ron McQueeney/IRL, IndyCar Media
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.