Francúzsky pilot tímu Newman-Haas včera prežil hrôzostrašnú haváriu. Po prehliadke bol z nemocnice prepustený ešte počas pretekov.
Na prvú zákrutu trati v Clevelande súčasný líder šampionátu a obhájca titulu Sebastien Bordais tak skoro nezabudne. Po tom, čo sa nad jeho monopost vznieslo auto Paula Tracyho, utrpel náraz do hlavy.
Po vyprostení z kokpitu záchranármi to nevyzeralo vôbec povzbudivo i keď bol pri vedomí. Následne bol prevezený do nemocnice, kde sa podrobil konrolnému CT vyšetreniu hlavy a krčnej chrbtice. Našťastie neutrpel vážne zranenie a z nemocnice bol prepustený ešte pred skončením nadmieru dramatických pretekov.
"Možno som dostal aj úder od jeho (Paula Tracyho) predného kolesa, ale vskutočnosti to bola sponá časť auta, ktorú som mal na hlave," hovorí po prepustení z nemocnice Bourdais. "Pravdepodobne som trochu stratil vedomie, pretože od tej chvíle až po zastevenie som nevedel, či je to iba sen a netušil som, kde som bol a čo sa deje. Nepamätám sa ani na výzvu od Kennyho (Siwiecka - asistenta manažéra). Matne si pamätám na to, ako ma vyťahovali z auta."
"V skutočnosti neviem, čo sa udialo," pokračuje Sebastien," pretože som ešte nevidel video záznam. Viem že som nemohol zmeniť smer a netuším, ako sa Tracy objavil na mojej hlave. Takto to býva pri jazde koleso na koleso. Dizajn auta mi skutočne pomohol, pretože hlava nie je príliš vystrčená z kokpitu. Keby som mal auto Nigela Mansella z pred desiatich rokov, dopadol by som veľmi zle."
Foto: Photo by Michael Kim/LAT Photographic
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?