Francúzsky pilot tímu Newman-Haas včera prežil hrôzostrašnú haváriu. Po prehliadke bol z nemocnice prepustený ešte počas pretekov.
Na prvú zákrutu trati v Clevelande súčasný líder šampionátu a obhájca titulu Sebastien Bordais tak skoro nezabudne. Po tom, čo sa nad jeho monopost vznieslo auto Paula Tracyho, utrpel náraz do hlavy.
Po vyprostení z kokpitu záchranármi to nevyzeralo vôbec povzbudivo i keď bol pri vedomí. Následne bol prevezený do nemocnice, kde sa podrobil konrolnému CT vyšetreniu hlavy a krčnej chrbtice. Našťastie neutrpel vážne zranenie a z nemocnice bol prepustený ešte pred skončením nadmieru dramatických pretekov.
"Možno som dostal aj úder od jeho (Paula Tracyho) predného kolesa, ale vskutočnosti to bola sponá časť auta, ktorú som mal na hlave," hovorí po prepustení z nemocnice Bourdais. "Pravdepodobne som trochu stratil vedomie, pretože od tej chvíle až po zastevenie som nevedel, či je to iba sen a netušil som, kde som bol a čo sa deje. Nepamätám sa ani na výzvu od Kennyho (Siwiecka - asistenta manažéra). Matne si pamätám na to, ako ma vyťahovali z auta."
"V skutočnosti neviem, čo sa udialo," pokračuje Sebastien," pretože som ešte nevidel video záznam. Viem že som nemohol zmeniť smer a netuším, ako sa Tracy objavil na mojej hlave. Takto to býva pri jazde koleso na koleso. Dizajn auta mi skutočne pomohol, pretože hlava nie je príliš vystrčená z kokpitu. Keby som mal auto Nigela Mansella z pred desiatich rokov, dopadol by som veľmi zle."
Foto: Photo by Michael Kim/LAT Photographic
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?