Tím Penske prišiel o double tesne pred koncom pretekov na najkratšej dráhe v kalendári IRL.
Na okruhu dlhom 1,2 kilometra sa netradične podvečer za umelého osvetlenia konali preteky vypísané na 250 kôl. Po štarte sa do vedenia dostala dvojica tímu Penske na čele s Heliom Castronevesom. Za druhým Hornishom ml. sa zoradili Andretti, Meira, Sharp a Franchitti. Dan Wheldon nedokázal využiť štartovnej pozície a prepadol sa na siedme miesto nasledovaný Kanaanom a Scheckterom. Dĺžka trate spôsobila veľmi skoré dobehnutie jazdcov o kolo. Tých nebolo zďaleka jednoduché v hustej premávke predbiehať a značne tak ovplyvňovali rozostupy medzi pilotmi na čele.
Po štyridsiatich kolách sa do vedenia prebojoval Sam Hornish ml., naopak mladý Andretti sa v tom čase nachádzal na piatom mieste. Netrvalo dlho a na trati sa objavila prvá žltá vlajka pre technický problém s traťou. Túto chvíľu predčasne využila väčšina na prvú zastávku v boxoch.
Reštart v 63. kole musel byť opäť predčasne pribrzdený žltou vlajkou pre haváriu Jeffa Simmonsa pred nájazdom do cieľovej roviny. Po odstránení vraku sa opäť začalo pretekať, pričom vedenie naďalej udržiaval Sam Hornish ml., ktorého na predných miestach nasledoval Castroneves, Sharp, Kanaan, Andretti, Franchitti, Wheldon, Meira, Scheckter, Herta, Dixon, Matsuura.
Pre pilota tímu Andretti Green Tonyho Kanaana sa počítadlo zastavilo v 110. kole, keď musel predčasne zatiahnúť auto pred nájazdom do boxov z dôvodu poškodenej prevodovky. Ako sa priamo počas pretekov vyjadril, prevodovka sa mu zasekla na 6 stupni a nebolo možné radiť dole. Vzhľadom k tomu, že na tejto trati sa preraďuje často a dokonca sa do zákrut brzdí, s takýmto autom nie je možné pokračovať ani v obmedzenej miere.
Sto kôl pred koncom prišla narad posledná tretia žltá fáza opäť nezavinenou pilotmi, ale objavením nečistoty na trati. Keďže sú autá schopné mať v nádrži palivo na viac než sto kôl, väčšina využila šancu na posledné dotankovanie. Nebezpečná situácia nastala u mechanikov XM Satellite Radio, keď pri obsluhe Briana Hertu jeden z členov tímu začal horieť od metanolu. Našťastie jeho kolegovia zareagovali pohotovo a mechanik obdržal sprchu vedrom vody s jedinou ujmou mokrej kombinézy.
Pred záverečnými kolami sa poradie na čele ustálilo v poradí: Hornish ml., Franchitti, Castroneves, Andretti, Meira a Wheldon. V boji o prvé miesto dochádzalo k častým súbojom, ale Sam Hornish ml. si svoju pozíciu ubránil do chvíle, kedy jeho kolega Castroneves nedostal defekt na pravom zadnom kolese a postaral sa tri kolá pred koncom o žltú vlajku a zakrátko o ukončenie pretekov v pomalom tempe. Tesne pred samotným incidentom ukážkovým spôsobom zdolal Andrettiho Vitor Meira po vnútornej stope.
Šampionát sa po siedmich pretekoch dostáva do druhej polovice. S päť bodovým rozdielom sa na čele drží dvojica z tímu Penske Marlboro Racing na čele s Heliom Castronevesom. Druhý je dnešný víťaz Sam Hornish ml. nasledovaný Dixonom, Wheldonom a Meirom.
Foto: IndyCar Media
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.