Tím Penske prišiel o double tesne pred koncom pretekov na najkratšej dráhe v kalendári IRL.
Na okruhu dlhom 1,2 kilometra sa netradične podvečer za umelého osvetlenia konali preteky vypísané na 250 kôl. Po štarte sa do vedenia dostala dvojica tímu Penske na čele s Heliom Castronevesom. Za druhým Hornishom ml. sa zoradili Andretti, Meira, Sharp a Franchitti. Dan Wheldon nedokázal využiť štartovnej pozície a prepadol sa na siedme miesto nasledovaný Kanaanom a Scheckterom. Dĺžka trate spôsobila veľmi skoré dobehnutie jazdcov o kolo. Tých nebolo zďaleka jednoduché v hustej premávke predbiehať a značne tak ovplyvňovali rozostupy medzi pilotmi na čele.
Po štyridsiatich kolách sa do vedenia prebojoval Sam Hornish ml., naopak mladý Andretti sa v tom čase nachádzal na piatom mieste. Netrvalo dlho a na trati sa objavila prvá žltá vlajka pre technický problém s traťou. Túto chvíľu predčasne využila väčšina na prvú zastávku v boxoch.
Reštart v 63. kole musel byť opäť predčasne pribrzdený žltou vlajkou pre haváriu Jeffa Simmonsa pred nájazdom do cieľovej roviny. Po odstránení vraku sa opäť začalo pretekať, pričom vedenie naďalej udržiaval Sam Hornish ml., ktorého na predných miestach nasledoval Castroneves, Sharp, Kanaan, Andretti, Franchitti, Wheldon, Meira, Scheckter, Herta, Dixon, Matsuura.
Pre pilota tímu Andretti Green Tonyho Kanaana sa počítadlo zastavilo v 110. kole, keď musel predčasne zatiahnúť auto pred nájazdom do boxov z dôvodu poškodenej prevodovky. Ako sa priamo počas pretekov vyjadril, prevodovka sa mu zasekla na 6 stupni a nebolo možné radiť dole. Vzhľadom k tomu, že na tejto trati sa preraďuje často a dokonca sa do zákrut brzdí, s takýmto autom nie je možné pokračovať ani v obmedzenej miere.
Sto kôl pred koncom prišla narad posledná tretia žltá fáza opäť nezavinenou pilotmi, ale objavením nečistoty na trati. Keďže sú autá schopné mať v nádrži palivo na viac než sto kôl, väčšina využila šancu na posledné dotankovanie. Nebezpečná situácia nastala u mechanikov XM Satellite Radio, keď pri obsluhe Briana Hertu jeden z členov tímu začal horieť od metanolu. Našťastie jeho kolegovia zareagovali pohotovo a mechanik obdržal sprchu vedrom vody s jedinou ujmou mokrej kombinézy.
Pred záverečnými kolami sa poradie na čele ustálilo v poradí: Hornish ml., Franchitti, Castroneves, Andretti, Meira a Wheldon. V boji o prvé miesto dochádzalo k častým súbojom, ale Sam Hornish ml. si svoju pozíciu ubránil do chvíle, kedy jeho kolega Castroneves nedostal defekt na pravom zadnom kolese a postaral sa tri kolá pred koncom o žltú vlajku a zakrátko o ukončenie pretekov v pomalom tempe. Tesne pred samotným incidentom ukážkovým spôsobom zdolal Andrettiho Vitor Meira po vnútornej stope.
Šampionát sa po siedmich pretekoch dostáva do druhej polovice. S päť bodovým rozdielom sa na čele drží dvojica z tímu Penske Marlboro Racing na čele s Heliom Castronevesom. Druhý je dnešný víťaz Sam Hornish ml. nasledovaný Dixonom, Wheldonom a Meirom.
Foto: IndyCar Media
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.