Tím Penske prišiel o double tesne pred koncom pretekov na najkratšej dráhe v kalendári IRL.
Na okruhu dlhom 1,2 kilometra sa netradične podvečer za umelého osvetlenia konali preteky vypísané na 250 kôl. Po štarte sa do vedenia dostala dvojica tímu Penske na čele s Heliom Castronevesom. Za druhým Hornishom ml. sa zoradili Andretti, Meira, Sharp a Franchitti. Dan Wheldon nedokázal využiť štartovnej pozície a prepadol sa na siedme miesto nasledovaný Kanaanom a Scheckterom. Dĺžka trate spôsobila veľmi skoré dobehnutie jazdcov o kolo. Tých nebolo zďaleka jednoduché v hustej premávke predbiehať a značne tak ovplyvňovali rozostupy medzi pilotmi na čele.
Po štyridsiatich kolách sa do vedenia prebojoval Sam Hornish ml., naopak mladý Andretti sa v tom čase nachádzal na piatom mieste. Netrvalo dlho a na trati sa objavila prvá žltá vlajka pre technický problém s traťou. Túto chvíľu predčasne využila väčšina na prvú zastávku v boxoch.
Reštart v 63. kole musel byť opäť predčasne pribrzdený žltou vlajkou pre haváriu Jeffa Simmonsa pred nájazdom do cieľovej roviny. Po odstránení vraku sa opäť začalo pretekať, pričom vedenie naďalej udržiaval Sam Hornish ml., ktorého na predných miestach nasledoval Castroneves, Sharp, Kanaan, Andretti, Franchitti, Wheldon, Meira, Scheckter, Herta, Dixon, Matsuura.
Pre pilota tímu Andretti Green Tonyho Kanaana sa počítadlo zastavilo v 110. kole, keď musel predčasne zatiahnúť auto pred nájazdom do boxov z dôvodu poškodenej prevodovky. Ako sa priamo počas pretekov vyjadril, prevodovka sa mu zasekla na 6 stupni a nebolo možné radiť dole. Vzhľadom k tomu, že na tejto trati sa preraďuje často a dokonca sa do zákrut brzdí, s takýmto autom nie je možné pokračovať ani v obmedzenej miere.
Sto kôl pred koncom prišla narad posledná tretia žltá fáza opäť nezavinenou pilotmi, ale objavením nečistoty na trati. Keďže sú autá schopné mať v nádrži palivo na viac než sto kôl, väčšina využila šancu na posledné dotankovanie. Nebezpečná situácia nastala u mechanikov XM Satellite Radio, keď pri obsluhe Briana Hertu jeden z členov tímu začal horieť od metanolu. Našťastie jeho kolegovia zareagovali pohotovo a mechanik obdržal sprchu vedrom vody s jedinou ujmou mokrej kombinézy.
Pred záverečnými kolami sa poradie na čele ustálilo v poradí: Hornish ml., Franchitti, Castroneves, Andretti, Meira a Wheldon. V boji o prvé miesto dochádzalo k častým súbojom, ale Sam Hornish ml. si svoju pozíciu ubránil do chvíle, kedy jeho kolega Castroneves nedostal defekt na pravom zadnom kolese a postaral sa tri kolá pred koncom o žltú vlajku a zakrátko o ukončenie pretekov v pomalom tempe. Tesne pred samotným incidentom ukážkovým spôsobom zdolal Andrettiho Vitor Meira po vnútornej stope.
Šampionát sa po siedmich pretekoch dostáva do druhej polovice. S päť bodovým rozdielom sa na čele drží dvojica z tímu Penske Marlboro Racing na čele s Heliom Castronevesom. Druhý je dnešný víťaz Sam Hornish ml. nasledovaný Dixonom, Wheldonom a Meirom.
Foto: IndyCar Media
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.