Tím Penske prišiel o double tesne pred koncom pretekov na najkratšej dráhe v kalendári IRL.
Na okruhu dlhom 1,2 kilometra sa netradične podvečer za umelého osvetlenia konali preteky vypísané na 250 kôl. Po štarte sa do vedenia dostala dvojica tímu Penske na čele s Heliom Castronevesom. Za druhým Hornishom ml. sa zoradili Andretti, Meira, Sharp a Franchitti. Dan Wheldon nedokázal využiť štartovnej pozície a prepadol sa na siedme miesto nasledovaný Kanaanom a Scheckterom. Dĺžka trate spôsobila veľmi skoré dobehnutie jazdcov o kolo. Tých nebolo zďaleka jednoduché v hustej premávke predbiehať a značne tak ovplyvňovali rozostupy medzi pilotmi na čele.
Po štyridsiatich kolách sa do vedenia prebojoval Sam Hornish ml., naopak mladý Andretti sa v tom čase nachádzal na piatom mieste. Netrvalo dlho a na trati sa objavila prvá žltá vlajka pre technický problém s traťou. Túto chvíľu predčasne využila väčšina na prvú zastávku v boxoch.
Reštart v 63. kole musel byť opäť predčasne pribrzdený žltou vlajkou pre haváriu Jeffa Simmonsa pred nájazdom do cieľovej roviny. Po odstránení vraku sa opäť začalo pretekať, pričom vedenie naďalej udržiaval Sam Hornish ml., ktorého na predných miestach nasledoval Castroneves, Sharp, Kanaan, Andretti, Franchitti, Wheldon, Meira, Scheckter, Herta, Dixon, Matsuura.
Pre pilota tímu Andretti Green Tonyho Kanaana sa počítadlo zastavilo v 110. kole, keď musel predčasne zatiahnúť auto pred nájazdom do boxov z dôvodu poškodenej prevodovky. Ako sa priamo počas pretekov vyjadril, prevodovka sa mu zasekla na 6 stupni a nebolo možné radiť dole. Vzhľadom k tomu, že na tejto trati sa preraďuje často a dokonca sa do zákrut brzdí, s takýmto autom nie je možné pokračovať ani v obmedzenej miere.
Sto kôl pred koncom prišla narad posledná tretia žltá fáza opäť nezavinenou pilotmi, ale objavením nečistoty na trati. Keďže sú autá schopné mať v nádrži palivo na viac než sto kôl, väčšina využila šancu na posledné dotankovanie. Nebezpečná situácia nastala u mechanikov XM Satellite Radio, keď pri obsluhe Briana Hertu jeden z členov tímu začal horieť od metanolu. Našťastie jeho kolegovia zareagovali pohotovo a mechanik obdržal sprchu vedrom vody s jedinou ujmou mokrej kombinézy.
Pred záverečnými kolami sa poradie na čele ustálilo v poradí: Hornish ml., Franchitti, Castroneves, Andretti, Meira a Wheldon. V boji o prvé miesto dochádzalo k častým súbojom, ale Sam Hornish ml. si svoju pozíciu ubránil do chvíle, kedy jeho kolega Castroneves nedostal defekt na pravom zadnom kolese a postaral sa tri kolá pred koncom o žltú vlajku a zakrátko o ukončenie pretekov v pomalom tempe. Tesne pred samotným incidentom ukážkovým spôsobom zdolal Andrettiho Vitor Meira po vnútornej stope.
Šampionát sa po siedmich pretekoch dostáva do druhej polovice. S päť bodovým rozdielom sa na čele drží dvojica z tímu Penske Marlboro Racing na čele s Heliom Castronevesom. Druhý je dnešný víťaz Sam Hornish ml. nasledovaný Dixonom, Wheldonom a Meirom.
Foto: IndyCar Media
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.