Cleveland - 2.kvalifikácia: Pilot tímu Forsythe Racing Allmendinger si dnes poistil druhé poleposition v jeho kariére pilota Champ Car. Na druhé miesto sa postaví Bourdais.
Dramatický koniec záverečného trénigu v podobe havárie Paula Tracyho znamenal krátke opozdenie druhej a zároveň rozhodujúcej polhodinovej kvalifikácie.
Trať Clevelandu je ťažká na učenie, čo dokazovali horšie výsledky nováčikov v tréningoch. Vrámci naberania čo najväčších skúseností preto ovládli prvú polovicu kvalifikácie. Favoriti sa na trati objavili o niečo neskôr pričom do vedenia rovno nabehol víťaz prvej kvalifikácie A.J.Allmendinger. Za ním sa následne zoradili Bourdais a Wilson.
Dlho sa nevedelo, či mechanici tímu Forsythe Racing budú schopní opraviť havarované auto Paula Tracyho. Nakoniec iba šesť minúť pred koncom opustil pitlane, aby sa pokúsil zlepšiť svoj čas z prvej kvalifikácie. Ako sa predpokladalo, oprava auta bola iba provizórna, čo potvrdzoval iba desiatý najlepší čas a navyše dve minúty pred koncom, pravdepodobne kôli nestabilnému autu vyletel mimo trať po prejazde siedmou zákrutou. Jeho výkon z prvej kvalifikácie mu však zabezpečil šieste miesto na štarte.
Mario Dominguez do druhej kvalifikácie nenastúpil kôli poškodenému autu z havárie v tréningu, ale takisto vďaka času z prvej kvalifikácie nebude štartovať z posledného miesta.
A.J.Allmendinger si tak odnáša druhé poleposition v kariére a zároveň poráža osemročný rekord trate z roku 1998. Ten doposiaľ držal Jimmy Vasser s časom 56.417 sekundy.
Foto: Champ Car
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?