Cleveland - 2.kvalifikácia: Pilot tímu Forsythe Racing Allmendinger si dnes poistil druhé poleposition v jeho kariére pilota Champ Car. Na druhé miesto sa postaví Bourdais.
Dramatický koniec záverečného trénigu v podobe havárie Paula Tracyho znamenal krátke opozdenie druhej a zároveň rozhodujúcej polhodinovej kvalifikácie.
Trať Clevelandu je ťažká na učenie, čo dokazovali horšie výsledky nováčikov v tréningoch. Vrámci naberania čo najväčších skúseností preto ovládli prvú polovicu kvalifikácie. Favoriti sa na trati objavili o niečo neskôr pričom do vedenia rovno nabehol víťaz prvej kvalifikácie A.J.Allmendinger. Za ním sa následne zoradili Bourdais a Wilson.
Dlho sa nevedelo, či mechanici tímu Forsythe Racing budú schopní opraviť havarované auto Paula Tracyho. Nakoniec iba šesť minúť pred koncom opustil pitlane, aby sa pokúsil zlepšiť svoj čas z prvej kvalifikácie. Ako sa predpokladalo, oprava auta bola iba provizórna, čo potvrdzoval iba desiatý najlepší čas a navyše dve minúty pred koncom, pravdepodobne kôli nestabilnému autu vyletel mimo trať po prejazde siedmou zákrutou. Jeho výkon z prvej kvalifikácie mu však zabezpečil šieste miesto na štarte.
Mario Dominguez do druhej kvalifikácie nenastúpil kôli poškodenému autu z havárie v tréningu, ale takisto vďaka času z prvej kvalifikácie nebude štartovať z posledného miesta.
A.J.Allmendinger si tak odnáša druhé poleposition v kariére a zároveň poráža osemročný rekord trate z roku 1998. Ten doposiaľ držal Jimmy Vasser s časom 56.417 sekundy.
Foto: Champ Car
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?