Lewis Hamilton předvedl výborný start a kromě zastávky v boxech vládl startovnímu poli po celý dnešní závod, který vyhrál před Timo Glockem a svým krajanem Adamem Carrollem.
Carroll měl problémy před samotným startem, kdy se objevil u jeho vozu malý plamen na kokpitu, ale mechanici zvládli vůz pro závod připravit. Po zhasnutí světel si sice Carroll startující z pole position pozici udržel, ale na ještě rychlejšího jezdce stáje ART rezignoval. Piqueta sužuje celý víkend chřipka v kombinaci se sennou rýmou a brzy podlehl tlaku Glocka a Premata.
První ze tří dnešních žlutých fází přišla záhy, Perera a jeho týmový kolega Monfardini spolu kolidovali v Copse a zatímco Ital pokračoval, Perera a další postižený Lopez závod vzdali. Po restartu Hamilton ujížděl před Carrollem, který brzdil zbytek pole v pořadí Premat, Glock, Piquet a Zuber.
První zastávka v boxech změnila pořadí ve prospěch stáje ART, jejíž jezdci vedli závodní pole. Carroll klesl navíc ještě za Glocka. Traťoví komisaři však vynesli trest nad Prematem, který měl překročit rychlost povolenou v prostoru boxové komunikace. Průjezd boxy navíc posunul Francouze mimo čelo závodu.
Těsně před druhou žlutou fází způsobenou těžkou havárií Monfardiniho vedl pole Hamilton před Glockem, Carrollem, Piquetem, Brunim, Zuberem a Pantanem. Monfardini byl převezen na lékařské středisko a závod znovu odstartován. Pořadí na čele závodu se nezměnilo, pouze Pantano startující za tým FMS International se posunul se Zuberem kupředu před Bruniho. V pořadí třetí start byl už na jeho převodovku příliš a přes dlouhotrvající potíže nakonec nebyl stavu vůz odstavit mimo dráhu, safety car byl povolán potřetí.
Po dalším restartu byla jedinou následnou změnou výměna pozic mezi Zuberem a Pantanem, který jel velký závod po svém startu z desátého místa. Andreas Zuber nezvládl tlak Itala a po chybě skončil mimo dráhu v kačírku. Za v úvodu zmíněnou trojicí dojel do cíle na nepopulární čtvrté pozici Piquet s minimální ztrátou, následoval Pantano, Premat, Piccione a Porteiro, jenž se zítra postaví na první místo startu kratšího nedělního závodu.
Foto: www.gp2series.com
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.