Lewis Hamilton předvedl výborný start a kromě zastávky v boxech vládl startovnímu poli po celý dnešní závod, který vyhrál před Timo Glockem a svým krajanem Adamem Carrollem.
Carroll měl problémy před samotným startem, kdy se objevil u jeho vozu malý plamen na kokpitu, ale mechanici zvládli vůz pro závod připravit. Po zhasnutí světel si sice Carroll startující z pole position pozici udržel, ale na ještě rychlejšího jezdce stáje ART rezignoval. Piqueta sužuje celý víkend chřipka v kombinaci se sennou rýmou a brzy podlehl tlaku Glocka a Premata.
První ze tří dnešních žlutých fází přišla záhy, Perera a jeho týmový kolega Monfardini spolu kolidovali v Copse a zatímco Ital pokračoval, Perera a další postižený Lopez závod vzdali. Po restartu Hamilton ujížděl před Carrollem, který brzdil zbytek pole v pořadí Premat, Glock, Piquet a Zuber.
První zastávka v boxech změnila pořadí ve prospěch stáje ART, jejíž jezdci vedli závodní pole. Carroll klesl navíc ještě za Glocka. Traťoví komisaři však vynesli trest nad Prematem, který měl překročit rychlost povolenou v prostoru boxové komunikace. Průjezd boxy navíc posunul Francouze mimo čelo závodu.
Těsně před druhou žlutou fází způsobenou těžkou havárií Monfardiniho vedl pole Hamilton před Glockem, Carrollem, Piquetem, Brunim, Zuberem a Pantanem. Monfardini byl převezen na lékařské středisko a závod znovu odstartován. Pořadí na čele závodu se nezměnilo, pouze Pantano startující za tým FMS International se posunul se Zuberem kupředu před Bruniho. V pořadí třetí start byl už na jeho převodovku příliš a přes dlouhotrvající potíže nakonec nebyl stavu vůz odstavit mimo dráhu, safety car byl povolán potřetí.
Po dalším restartu byla jedinou následnou změnou výměna pozic mezi Zuberem a Pantanem, který jel velký závod po svém startu z desátého místa. Andreas Zuber nezvládl tlak Itala a po chybě skončil mimo dráhu v kačírku. Za v úvodu zmíněnou trojicí dojel do cíle na nepopulární čtvrté pozici Piquet s minimální ztrátou, následoval Pantano, Premat, Piccione a Porteiro, jenž se zítra postaví na první místo startu kratšího nedělního závodu.
Foto: www.gp2series.com
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?