Lewis Hamilton předvedl výborný start a kromě zastávky v boxech vládl startovnímu poli po celý dnešní závod, který vyhrál před Timo Glockem a svým krajanem Adamem Carrollem.
Carroll měl problémy před samotným startem, kdy se objevil u jeho vozu malý plamen na kokpitu, ale mechanici zvládli vůz pro závod připravit. Po zhasnutí světel si sice Carroll startující z pole position pozici udržel, ale na ještě rychlejšího jezdce stáje ART rezignoval. Piqueta sužuje celý víkend chřipka v kombinaci se sennou rýmou a brzy podlehl tlaku Glocka a Premata.
První ze tří dnešních žlutých fází přišla záhy, Perera a jeho týmový kolega Monfardini spolu kolidovali v Copse a zatímco Ital pokračoval, Perera a další postižený Lopez závod vzdali. Po restartu Hamilton ujížděl před Carrollem, který brzdil zbytek pole v pořadí Premat, Glock, Piquet a Zuber.
První zastávka v boxech změnila pořadí ve prospěch stáje ART, jejíž jezdci vedli závodní pole. Carroll klesl navíc ještě za Glocka. Traťoví komisaři však vynesli trest nad Prematem, který měl překročit rychlost povolenou v prostoru boxové komunikace. Průjezd boxy navíc posunul Francouze mimo čelo závodu.
Těsně před druhou žlutou fází způsobenou těžkou havárií Monfardiniho vedl pole Hamilton před Glockem, Carrollem, Piquetem, Brunim, Zuberem a Pantanem. Monfardini byl převezen na lékařské středisko a závod znovu odstartován. Pořadí na čele závodu se nezměnilo, pouze Pantano startující za tým FMS International se posunul se Zuberem kupředu před Bruniho. V pořadí třetí start byl už na jeho převodovku příliš a přes dlouhotrvající potíže nakonec nebyl stavu vůz odstavit mimo dráhu, safety car byl povolán potřetí.
Po dalším restartu byla jedinou následnou změnou výměna pozic mezi Zuberem a Pantanem, který jel velký závod po svém startu z desátého místa. Andreas Zuber nezvládl tlak Itala a po chybě skončil mimo dráhu v kačírku. Za v úvodu zmíněnou trojicí dojel do cíle na nepopulární čtvrté pozici Piquet s minimální ztrátou, následoval Pantano, Premat, Piccione a Porteiro, jenž se zítra postaví na první místo startu kratšího nedělního závodu.
Foto: www.gp2series.com
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.