Piloti seriálu Champ Car jediný krát v sezóne zavítali na oválny okruh dlhý jednu míľu. Okrem opätovného triumfu Francúza, sa výrazne presadili nováčikovia.
Pomerne teplé počasie s teplotou 23°C privítalo jazdcov na ovále Milwaukee Mile, kde mohli jediný krát vyskúšať jazdné schopnosti z takéhoto typu trate.
Necelé kolo po štarte museli traťoví komisári prvý krát vyvesiť žlté vlajky po kolízii v štvrtej zákrute, do ktorej sa zapojili Dominguez, Juqueira a Tracy. Až v trinástom kole sa opäť pokračovalo v štandardnom tempe v rýchlosti blížiacej sa 300 km/h v poradí na čele: Bourdais, Allmendinger, Wilson, Servia, Legge, Power.
Prekvapivo prvým mužom, ktorý zašiel na plánovanú zastávku bol vedúci Sebastian Bourdais. Tím v priebehu pretekov zvolil taktiku väčšieho množstva zastávok s mäkšími pneumatikami. O ďalšie prerušenie sa postaral Clarke po hodinách, čoho využila väčšina na prvú zastávku. Medzi tými, ktorí zostali na trati bola jediná ženská účastníčka Katherine Legge a po prvý krát mal možnosť tento šampionát zapísať do histórie ženu vo vedení.
Po restartu se dostal o kolo zpět jezdící Bourdais před Legge a byl tak posledním jezdcem ve stejném kole s vedoucí skupinou. Tu vodil mezitím Wilson, jenž chtěl využít situace a budoval si postupně náskok. Ale žluté fáze se daly ještě očekávat.
V 55. kole se skutečně rozsvítila žlutá světla a Francouz dojel vedoucí skupinu úplně. Na čele se i po dalším letmém startu udržel Wilson, ale zezadu se začal prodírat dvojnásobný šampion a přestože mu byli tentokrát mnozí jezdci většími soupeři než obvykle, vydal se v 97. kole stíhat vedoucího Brita z týmu RuSPORT.
Díky odlišné strategii s palivem se dostal suverén Champ Car snadno do vedení a ve druhé části včerejšího závodu se pak o vzrušení starali jezdci bojující mimo čelo závodního pole.
Bourdais tak opět vyhrál, druhý skončil i tentokrát Wilson a třetí Nelson Phillipe, kterému ovál výborně sedl. Rychlá byla i Katherine Legge, jež ale doplatila na nepříliš šťastnou strategii týmu PKV Racing.
Foto: Lesley Ann Miller, USA LAT Photographic
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.