Piloti seriálu Champ Car jediný krát v sezóne zavítali na oválny okruh dlhý jednu míľu. Okrem opätovného triumfu Francúza, sa výrazne presadili nováčikovia.
Pomerne teplé počasie s teplotou 23°C privítalo jazdcov na ovále Milwaukee Mile, kde mohli jediný krát vyskúšať jazdné schopnosti z takéhoto typu trate.
Necelé kolo po štarte museli traťoví komisári prvý krát vyvesiť žlté vlajky po kolízii v štvrtej zákrute, do ktorej sa zapojili Dominguez, Juqueira a Tracy. Až v trinástom kole sa opäť pokračovalo v štandardnom tempe v rýchlosti blížiacej sa 300 km/h v poradí na čele: Bourdais, Allmendinger, Wilson, Servia, Legge, Power.
Prekvapivo prvým mužom, ktorý zašiel na plánovanú zastávku bol vedúci Sebastian Bourdais. Tím v priebehu pretekov zvolil taktiku väčšieho množstva zastávok s mäkšími pneumatikami. O ďalšie prerušenie sa postaral Clarke po hodinách, čoho využila väčšina na prvú zastávku. Medzi tými, ktorí zostali na trati bola jediná ženská účastníčka Katherine Legge a po prvý krát mal možnosť tento šampionát zapísať do histórie ženu vo vedení.
Po restartu se dostal o kolo zpět jezdící Bourdais před Legge a byl tak posledním jezdcem ve stejném kole s vedoucí skupinou. Tu vodil mezitím Wilson, jenž chtěl využít situace a budoval si postupně náskok. Ale žluté fáze se daly ještě očekávat.
V 55. kole se skutečně rozsvítila žlutá světla a Francouz dojel vedoucí skupinu úplně. Na čele se i po dalším letmém startu udržel Wilson, ale zezadu se začal prodírat dvojnásobný šampion a přestože mu byli tentokrát mnozí jezdci většími soupeři než obvykle, vydal se v 97. kole stíhat vedoucího Brita z týmu RuSPORT.
Díky odlišné strategii s palivem se dostal suverén Champ Car snadno do vedení a ve druhé části včerejšího závodu se pak o vzrušení starali jezdci bojující mimo čelo závodního pole.
Bourdais tak opět vyhrál, druhý skončil i tentokrát Wilson a třetí Nelson Phillipe, kterému ovál výborně sedl. Rychlá byla i Katherine Legge, jež ale doplatila na nepříliš šťastnou strategii týmu PKV Racing.
Foto: Lesley Ann Miller, USA LAT Photographic
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.