Piloti seriálu Champ Car jediný krát v sezóne zavítali na oválny okruh dlhý jednu míľu. Okrem opätovného triumfu Francúza, sa výrazne presadili nováčikovia.
Pomerne teplé počasie s teplotou 23°C privítalo jazdcov na ovále Milwaukee Mile, kde mohli jediný krát vyskúšať jazdné schopnosti z takéhoto typu trate.
Necelé kolo po štarte museli traťoví komisári prvý krát vyvesiť žlté vlajky po kolízii v štvrtej zákrute, do ktorej sa zapojili Dominguez, Juqueira a Tracy. Až v trinástom kole sa opäť pokračovalo v štandardnom tempe v rýchlosti blížiacej sa 300 km/h v poradí na čele: Bourdais, Allmendinger, Wilson, Servia, Legge, Power.
Prekvapivo prvým mužom, ktorý zašiel na plánovanú zastávku bol vedúci Sebastian Bourdais. Tím v priebehu pretekov zvolil taktiku väčšieho množstva zastávok s mäkšími pneumatikami. O ďalšie prerušenie sa postaral Clarke po hodinách, čoho využila väčšina na prvú zastávku. Medzi tými, ktorí zostali na trati bola jediná ženská účastníčka Katherine Legge a po prvý krát mal možnosť tento šampionát zapísať do histórie ženu vo vedení.
Po restartu se dostal o kolo zpět jezdící Bourdais před Legge a byl tak posledním jezdcem ve stejném kole s vedoucí skupinou. Tu vodil mezitím Wilson, jenž chtěl využít situace a budoval si postupně náskok. Ale žluté fáze se daly ještě očekávat.
V 55. kole se skutečně rozsvítila žlutá světla a Francouz dojel vedoucí skupinu úplně. Na čele se i po dalším letmém startu udržel Wilson, ale zezadu se začal prodírat dvojnásobný šampion a přestože mu byli tentokrát mnozí jezdci většími soupeři než obvykle, vydal se v 97. kole stíhat vedoucího Brita z týmu RuSPORT.
Díky odlišné strategii s palivem se dostal suverén Champ Car snadno do vedení a ve druhé části včerejšího závodu se pak o vzrušení starali jezdci bojující mimo čelo závodního pole.
Bourdais tak opět vyhrál, druhý skončil i tentokrát Wilson a třetí Nelson Phillipe, kterému ovál výborně sedl. Rychlá byla i Katherine Legge, jež ale doplatila na nepříliš šťastnou strategii týmu PKV Racing.
Foto: Lesley Ann Miller, USA LAT Photographic
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?