Nový šampionát se setkal s poměrně velkým zájmem diváků, ale i sponzorů a možných účastníků seriálu. Druhý rok má být proto ještě ambicióznější.
Podle dostupných informací projevilo zájem o účast sedm nebo osm nových zemí a stále se uvažuje nad možností nasadit za jeden tým více vozů. Po DAMS se chystá uplatnit své zkušenosti i Carlin Motorsport a Super Nova Racing.
Druhý ročník odstartuje v říjnu v nizozemském Zandvoortu a podle jednoho z představitelů výkonného orgánu A1 GP Davida Calreho jednají s 18 závodními okruhy. Termínová listina by se proto mohla rozrůst až o tři závody.
Výhodné bankovní úvěry by měly výrazně pomoci v další stabilizaci, získání velkých sponzorů a zajištění lepšího pokrytí televizními přenosy.
V odměnách účastníkům bylo vyplaceno celkem 11 milionů USD, což je proti F1 nepoměrně méně, ale na stranu druhou jsou provozní náklady týmu A1 GP podle vedení série výrazně nižší. Dominující francouzský tým dostal přirozeně nejvíce, a to 1,9 milionu USD.
Foto: Sutton Motorsport Images
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.