Nový šampionát se setkal s poměrně velkým zájmem diváků, ale i sponzorů a možných účastníků seriálu. Druhý rok má být proto ještě ambicióznější.
Podle dostupných informací projevilo zájem o účast sedm nebo osm nových zemí a stále se uvažuje nad možností nasadit za jeden tým více vozů. Po DAMS se chystá uplatnit své zkušenosti i Carlin Motorsport a Super Nova Racing.
Druhý ročník odstartuje v říjnu v nizozemském Zandvoortu a podle jednoho z představitelů výkonného orgánu A1 GP Davida Calreho jednají s 18 závodními okruhy. Termínová listina by se proto mohla rozrůst až o tři závody.
Výhodné bankovní úvěry by měly výrazně pomoci v další stabilizaci, získání velkých sponzorů a zajištění lepšího pokrytí televizními přenosy.
V odměnách účastníkům bylo vyplaceno celkem 11 milionů USD, což je proti F1 nepoměrně méně, ale na stranu druhou jsou provozní náklady týmu A1 GP podle vedení série výrazně nižší. Dominující francouzský tým dostal přirozeně nejvíce, a to 1,9 milionu USD.
Foto: Sutton Motorsport Images
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.