Někdy je potřeba slézt zpátky dolů, abyste mohli po žebříku vylézt zase nahoru...
ChampCar Atlantic se nevěnuji příliš často, ale před několika dny se stalo něco, co se tak často nevidí. Tým Polestar Racing představil svého nového jezdce Alexe Barrona, šampióna Toyota Atlantic z roku 1997. Čím je ale Barron tak zvláštní?
Alex byl na přelomu tisíciletí nadějným americkým jezdcem. Vítězství v sérii Atlantic mu přineslo místo v ChampCar, ale v žádném z týmů neměl dostatečně kvalitní nářadí na předvedení svého talentu. Když už nenalezl místo v ChampCar, strávil několik sezón v Indy Racing League.
Jeho poslední tým však svoje účinkování v IRL ukončil s odchodem hlavního sponzora RedBull a tak Alex musel hledat zaměstnání jinde. Rozhodl se pro přestup o stupínek níže, do série která má především vychovávat mladé talenty.
Může to být ale velmi dobrý tah. Polestar je kvalitní tým a loni s jeho vozem Katherine Legge vyhrála 3 závody. Barron tak bude mít konečně k dispozici kvalitní závodní náčiní a další motivací určitě bude prémie 2 milióny dolarů pro vítěze šampionátu.
A dlouhodobé cíle? "Jasně že chci znovu závodit v ChampCar", řekl Barron. "Chybí mi závodění na klasických okruzích a těším se na následující sezónu".
Nová série Atlantic je opravdu asi tím správným způsobem, jak dělat teď závodění v Americe.
Photo by Michael Levitt, USA LAT Photographic
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.