Někdy je potřeba slézt zpátky dolů, abyste mohli po žebříku vylézt zase nahoru...
ChampCar Atlantic se nevěnuji příliš často, ale před několika dny se stalo něco, co se tak často nevidí. Tým Polestar Racing představil svého nového jezdce Alexe Barrona, šampióna Toyota Atlantic z roku 1997. Čím je ale Barron tak zvláštní?
Alex byl na přelomu tisíciletí nadějným americkým jezdcem. Vítězství v sérii Atlantic mu přineslo místo v ChampCar, ale v žádném z týmů neměl dostatečně kvalitní nářadí na předvedení svého talentu. Když už nenalezl místo v ChampCar, strávil několik sezón v Indy Racing League.
Jeho poslední tým však svoje účinkování v IRL ukončil s odchodem hlavního sponzora RedBull a tak Alex musel hledat zaměstnání jinde. Rozhodl se pro přestup o stupínek níže, do série která má především vychovávat mladé talenty.
Může to být ale velmi dobrý tah. Polestar je kvalitní tým a loni s jeho vozem Katherine Legge vyhrála 3 závody. Barron tak bude mít konečně k dispozici kvalitní závodní náčiní a další motivací určitě bude prémie 2 milióny dolarů pro vítěze šampionátu.
A dlouhodobé cíle? "Jasně že chci znovu závodit v ChampCar", řekl Barron. "Chybí mi závodění na klasických okruzích a těším se na následující sezónu".
Nová série Atlantic je opravdu asi tím správným způsobem, jak dělat teď závodění v Americe.
Photo by Michael Levitt, USA LAT Photographic
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.