Z amerického okruhu Laguna Seca sa českému tímu nepodarilo odniesť ani bod vďaka kolízii a problémoch s technikou.
Nedeľa poskytla v kalifornskej Laguna Seca dvoje preteky v rôznych podmienkach. Šprint sa jazdil na mokrej trati a napriek postupu Tomáša Engeho dopredu zo 14. štartovného miesta, v poslednom kole, keď už bol na siedmom mieste, dostal Matt Halliday z Nového Zélandu šmyk a za ním jazdiaci Ralph Firman prudko zabrzdil. Tomáš si následne o jeho auto rozbil prednú časť auta.
Hlavné preteky nemali o nič lepší koniec. Napriek štartu z osemnásteho miesta sa dokázal aj vďaka výjazdu bezpečnostného auta dostať na bodované deviaté miesto. Problémy sa Engemu nevyhli ani tentokrát, keď zaznamenal problémy s pretáčavosťou. Vďaka tomu mal problémové výjazdy zo zákrut a jedna z nich sa mu stala osudnou, keď po hodinách narazil do bariéry s pneumatikami.
Tomáš Enge:"Jednoducho to nebol náš víkend. Niekedy sa to stáva. Je škoda, že sa to stalo práve tu, pretože túto trať mám rád. Dnešok pritom nezačal pre nás zle a vyriešili sme niektoré problémy zo včerajšej kvalifikácie. V šprinte to vyzeralo dobre, dokázal som predbehnúť niekoľko jazdcov a dostal sa do prvej desiatky. V poslednom kole dostalo auto Nového Zélandu šmyk, predo mno jazdiaci Ír prudko zabrzdil a už som sa mu nestačil uhnúť. V hlavných pretekoch som mal znovu dobrý začiatok a podarila sa nám skvelá zastávka. Opäť som bol v prvej desiatke, keď auto začalo byť odrazu pretáčavé a súperi ma začali predbiehať. Chcel som už iba dokončiť preteky, ale situácia sa zhoršovala a nakoniec som nad ním stratil kontrolu. Musíme sa pozrieť na údaje, čo sa stalo. Celkové hodnotenie - na tento víkend je potrebné zabudnúť."
Antonín Charouz, šéf tímu:"Nemusím hovoriť, že som sklamaný. Očakávali sme, že tu môžeme získať slušné výsledky. Zdá sa, že sa nám zakaždým niečo stane."
Zdroj: BPA sport marketing a.s.Foto: AUTO NEWS NETWORK
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.