Enge: Na víkend chceme rýchlo zabudnúť!

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: www.auto-news.cz
Jozef Smrtník 14. března 2006 15:58
Sdílej:

Z amerického okruhu Laguna Seca sa českému tímu nepodarilo odniesť ani bod vďaka kolízii a problémoch s technikou.

Nedeľa poskytla v kalifornskej Laguna Seca dvoje preteky v rôznych podmienkach. Šprint sa jazdil na mokrej trati a napriek postupu Tomáša Engeho dopredu zo 14. štartovného miesta, v poslednom kole, keď už bol na siedmom mieste, dostal Matt Halliday z Nového Zélandu šmyk a za ním jazdiaci Ralph Firman prudko zabrzdil. Tomáš si následne o jeho auto rozbil prednú časť auta.

Hlavné preteky nemali o nič lepší koniec. Napriek štartu z osemnásteho miesta sa dokázal aj vďaka výjazdu bezpečnostného auta dostať na bodované deviaté miesto. Problémy sa Engemu nevyhli ani tentokrát, keď zaznamenal problémy s pretáčavosťou. Vďaka tomu mal problémové výjazdy zo zákrut a jedna z nich sa mu stala osudnou, keď po hodinách narazil do bariéry s pneumatikami.

Tomáš Enge:"Jednoducho to nebol náš víkend. Niekedy sa to stáva. Je škoda, že sa to stalo práve tu, pretože túto trať mám rád. Dnešok pritom nezačal pre nás zle a vyriešili sme niektoré problémy zo včerajšej kvalifikácie. V šprinte to vyzeralo dobre, dokázal som predbehnúť niekoľko jazdcov a dostal sa do prvej desiatky. V poslednom kole dostalo auto Nového Zélandu šmyk, predo mno jazdiaci Ír prudko zabrzdil a už som sa mu nestačil uhnúť. V hlavných pretekoch som mal znovu dobrý začiatok a podarila sa nám skvelá zastávka. Opäť som bol v prvej desiatke, keď auto začalo byť odrazu pretáčavé a súperi ma začali predbiehať. Chcel som už iba dokončiť preteky, ale situácia sa zhoršovala a nakoniec som nad ním stratil kontrolu. Musíme sa pozrieť na údaje, čo sa stalo. Celkové hodnotenie - na tento víkend je potrebné zabudnúť."

Antonín Charouz, šéf tímu:"Nemusím hovoriť, že som sklamaný. Očakávali sme, že tu môžeme získať slušné výsledky. Zdá sa, že sa nám zakaždým niečo stane."

Zdroj: BPA sport marketing a.s.Foto: AUTO NEWS NETWORK

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?