Závodní okruh v Sebringu v tomto týdnu hostí testování vozů ChampCar, podívejme se co se tam děje.
Přípravy na novou sezónu začali v Sebringu již v pondělí a budou pokračovat prakticky po celý týden. Většina týmů zde zkouší téměř neznámé mladíky, ale za volantem závodních vozů se objevily i zvučná jména jako Bruno Junqueira.
Pondělí bylo ve znamení především návratu výše zmíněného Junqueiry. Ten usedl do kokpitu své formule poprvé od svého zranění v letošním Indianapolis 500. Krátce mu trvalo se znovu zase najít, ale nakonec byl ze všech jezdců v pondělí nejrychlejší. Kromě Newman/Haas se na trati ukázali i týmy Rocketsport, MiJack/Conquest a PKV.
Conquest otestoval trojici mladíků Jan Heylen, Alx Danielsson a Dan Clarke. Za volantem žlutého vozu Rocketsport se objevil talentovaný Ir Richar Lyons a červené vozy PKV vodili po trati Australan Ryan Briscoe a Skot Ryan Dalziel.
V úterý se na okruhu odehrála další premiéra, tentokrát ostře sledovaná, a to když za volant vozu týmu Rocketsport usedla Katherine Legge. Paul Gentilozzi ji tak dal příležitost připravit se na její první test s týmem PKV Racing v nadcházejícíh dnech. V testech za Rocketsports dále pokračoval také Richard Lyons. PKV Racing v úterý testoval Georgia Pantana a pokračoval s Ryanem Dalzielem. Pro tým MiJack/Conquest se k testování vrátili Alx Danielsson a Dan Clarke. Přidal se k ním také letošní šampión série Toyota Atlantic, Charles Zwolsman.
Nejrychlejším na okruhu byla dvojice týmu PKV Racing, Pantano a Dalziel.
Testování bude dále pokračovat, ve středu by se měli ukázat jezdci z Toyota Atlantic série, Zwolsman a Tonis Kasemets. U PKV se očekává dvojice Briscoe a Pantano a zároveň by se také měl na trať vrátit Bruno Junqueira.
Uvidíme, zda se při těchto testech vybere některý z týmů svého budoucího jezdce. Asi nezajímavější je situace u PKV Racing, protože tyto testy jsou považovány za "rozstřel" o místo Jimmyho Vassera. Ten sice neoznámil ukončení kariéry, ale je to víceméně očekáváné.
Foto: Augie Hermenegildo
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.