Závodní okruh v Sebringu v tomto týdnu hostí testování vozů ChampCar, podívejme se co se tam děje.
Přípravy na novou sezónu začali v Sebringu již v pondělí a budou pokračovat prakticky po celý týden. Většina týmů zde zkouší téměř neznámé mladíky, ale za volantem závodních vozů se objevily i zvučná jména jako Bruno Junqueira.
Pondělí bylo ve znamení především návratu výše zmíněného Junqueiry. Ten usedl do kokpitu své formule poprvé od svého zranění v letošním Indianapolis 500. Krátce mu trvalo se znovu zase najít, ale nakonec byl ze všech jezdců v pondělí nejrychlejší. Kromě Newman/Haas se na trati ukázali i týmy Rocketsport, MiJack/Conquest a PKV.
Conquest otestoval trojici mladíků Jan Heylen, Alx Danielsson a Dan Clarke. Za volantem žlutého vozu Rocketsport se objevil talentovaný Ir Richar Lyons a červené vozy PKV vodili po trati Australan Ryan Briscoe a Skot Ryan Dalziel.
V úterý se na okruhu odehrála další premiéra, tentokrát ostře sledovaná, a to když za volant vozu týmu Rocketsport usedla Katherine Legge. Paul Gentilozzi ji tak dal příležitost připravit se na její první test s týmem PKV Racing v nadcházejícíh dnech. V testech za Rocketsports dále pokračoval také Richard Lyons. PKV Racing v úterý testoval Georgia Pantana a pokračoval s Ryanem Dalzielem. Pro tým MiJack/Conquest se k testování vrátili Alx Danielsson a Dan Clarke. Přidal se k ním také letošní šampión série Toyota Atlantic, Charles Zwolsman.
Nejrychlejším na okruhu byla dvojice týmu PKV Racing, Pantano a Dalziel.
Testování bude dále pokračovat, ve středu by se měli ukázat jezdci z Toyota Atlantic série, Zwolsman a Tonis Kasemets. U PKV se očekává dvojice Briscoe a Pantano a zároveň by se také měl na trať vrátit Bruno Junqueira.
Uvidíme, zda se při těchto testech vybere některý z týmů svého budoucího jezdce. Asi nezajímavější je situace u PKV Racing, protože tyto testy jsou považovány za "rozstřel" o místo Jimmyho Vassera. Ten sice neoznámil ukončení kariéry, ale je to víceméně očekáváné.
Foto: Augie Hermenegildo
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?