Champ Car ohlásilo návrat na tratě známého okruhu Road America a odchod z oválu v Las Vegas
Okruh Road America je považován za jeden z nejkrásnějších v Americe a tak i když návštěvnost posledních závodů nebyla příliš vysoká, byl zde poměrně velký tlak na návrat tohoto závodu do kalendáře.
ChampCar se rozhodlo nahradit jím závod na oválu v Las Vegas, původně naplánovaný na konec září, který měl v kalendáři na příští rok poněkud nejisté místo. O jeho osudu se mělo rozhodnout v závislosti na výsledku letošního závodu.
Ten je sice unikátní tím, že se o jednom víkendu odehraje na jednom závodišti závod dvou různých serií (Champ Car a Nascar Craftsman Truck Series), ale ChampCar zde spíše hráli druhé housle a tak bylo rozhodnuto Las Vegas opustit a vrátit se ke kořenům na Road America.
Příští rok se totiž na Road America pojede již po 24. a závodiště jako takové letos oslavilo 50 let existence. Zároveň se závodem ChampCar se pojede i finále série Atlantic, ve kterém se očekává více než 30 startujících vozů.
Nová smlouva by měla obnovit zašlou slávu tohoto závodu, již se například začalo s rozšiřováním paddocku a očekavám že se závodu chytí silný promotér a dokáže mu zajistit odpovídající propagaci a silného sponzora. Road America je klenotem, který by v kalendáři určitě měl být, ale k úspěchu potřebuje předevsím silného a zkušeného promotéra.
Foto: Champ Car Media
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?