Český tým získal ve třetím podniku světového poháru motoristického sportu v Estorilu první body, Tomáš Enge dojel pátý ve sprintu a devátý v hlavním závodu. Tým je nyní na 13. místě v šampionátu.
Neděle nabídla v Estorilu slunečné počasí, proměnlivé počasí prvních dvou dnů bylo zapomenuto. Ostrá první zatáčka slibovala vzrušující starty, ale bylo viditelné, že všichni jezdci jsou si vědomi tohoto úskalí a ve sprintu ji projeli bez incidentů. Enge byl po první zatáčce pátý a na této pozici také protnul cílovou čáru, ačkoliv dokázal dostat pod tlak před ním jedoucího Jose Verstappena.
Engemu se dobře podařil rozjezd do hlavního závodu a hned po startu získal dvě příčky. Závod byl přerušen trojím vyjetím zpomalovacího vozu, tyto úseky byly využity pro zastávky v boxech. Český jezdec byl bohužel penalizován za překročení rychlosti v boxech, což ho odsunulo z první desítky. Enge ale znovu ukázal bojového ducha a probil se na deváté místo.
Tomáš Enge: „Tento víkend jsme byli daleko rychlejší než minule a věřím, že v dalších závodech dále snížíme odstup na čelo. Start sprintu byl těsným, v první zatáčce jsem byl za Piquetem a mezi ním a Prematem došlo k lehkému kontaktu. Piquet trochu zpomalil, já jsem také musel ubrat a tím se přede mě dostal Verstappen. Vůz byl v prvních dvou kolech přetáčivý, ale potom to bylo OK. Dokázal jsem Verstappena dotáhnout, ale na předjetí byl moc rychlý. V hlavním závodu se mi povedl dobrý start a šel jsem na třetí místo. Bohužel jsem potom v nájezdu do boxů zvolil špatný rychlostní stupeň, kvůli tomu jsem překročil rychlost a ještě mi při rozjezdu zhasl motor. Omlouvám se týmu a fanouškům, dneska jsme měli skončit na stupních vítězů.“
Antonín Charouz: „Je dobré, že jsme získali první body, ale určitě jsme měli na to, abychom skončili lépe. Tomáš je hodně zkušený jezdec, takovéto chyby v pitlane by neměl dělat a jsem na něj naštvaný. Nicméně chyby jsou součástí motoristického sportu a dnes jsme na ni doplatili.“
BPA sport marketing, a.s.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?