Enge otevřel bodový účet českého týmu

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: BPA sport marketing, a.s.
ar1 23. října 2005 22:43
Sdílej:

Český tým získal ve třetím podniku světového poháru motoristického sportu v Estorilu první body, Tomáš Enge dojel pátý ve sprintu a devátý v hlavním závodu. Tým je nyní na 13. místě v šampionátu.

Neděle nabídla v Estorilu slunečné počasí, proměnlivé počasí prvních dvou dnů bylo zapomenuto. Ostrá první zatáčka slibovala vzrušující starty, ale bylo viditelné, že všichni jezdci jsou si vědomi tohoto úskalí a ve sprintu ji projeli bez incidentů. Enge byl po první zatáčce pátý a na této pozici také protnul cílovou čáru, ačkoliv dokázal dostat pod tlak před ním jedoucího Jose Verstappena.  

Engemu se dobře podařil rozjezd do hlavního závodu a hned po startu získal dvě příčky. Závod byl přerušen trojím vyjetím zpomalovacího vozu, tyto úseky byly využity pro zastávky v boxech. Český jezdec byl bohužel penalizován za překročení rychlosti v boxech, což ho odsunulo z první desítky. Enge ale znovu ukázal bojového ducha a probil se na deváté místo.  

Tomáš Enge: „Tento víkend jsme byli daleko rychlejší než minule a věřím, že v dalších závodech dále snížíme odstup na čelo. Start sprintu byl těsným, v první zatáčce jsem byl za Piquetem a mezi ním a Prematem došlo k lehkému kontaktu. Piquet trochu zpomalil, já jsem také musel ubrat a tím se přede mě dostal Verstappen. Vůz byl v prvních dvou kolech přetáčivý, ale potom to bylo OK. Dokázal jsem Verstappena dotáhnout, ale na předjetí byl moc rychlý. V hlavním závodu se mi povedl dobrý start a šel jsem na třetí místo. Bohužel jsem potom v nájezdu do boxů zvolil špatný rychlostní stupeň, kvůli tomu jsem překročil rychlost a ještě mi při rozjezdu zhasl motor. Omlouvám se týmu a fanouškům, dneska jsme měli skončit na stupních vítězů.“ 

Antonín Charouz: „Je dobré, že jsme získali první body, ale určitě jsme měli na to, abychom skončili lépe. Tomáš je hodně zkušený jezdec, takovéto chyby v pitlane by neměl dělat a jsem na něj naštvaný. Nicméně chyby jsou součástí motoristického sportu a dnes jsme na ni doplatili.“

BPA sport marketing, a.s.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.