Český tým získal ve třetím podniku světového poháru motoristického sportu v Estorilu první body, Tomáš Enge dojel pátý ve sprintu a devátý v hlavním závodu. Tým je nyní na 13. místě v šampionátu.
Neděle nabídla v Estorilu slunečné počasí, proměnlivé počasí prvních dvou dnů bylo zapomenuto. Ostrá první zatáčka slibovala vzrušující starty, ale bylo viditelné, že všichni jezdci jsou si vědomi tohoto úskalí a ve sprintu ji projeli bez incidentů. Enge byl po první zatáčce pátý a na této pozici také protnul cílovou čáru, ačkoliv dokázal dostat pod tlak před ním jedoucího Jose Verstappena.
Engemu se dobře podařil rozjezd do hlavního závodu a hned po startu získal dvě příčky. Závod byl přerušen trojím vyjetím zpomalovacího vozu, tyto úseky byly využity pro zastávky v boxech. Český jezdec byl bohužel penalizován za překročení rychlosti v boxech, což ho odsunulo z první desítky. Enge ale znovu ukázal bojového ducha a probil se na deváté místo.
Tomáš Enge: „Tento víkend jsme byli daleko rychlejší než minule a věřím, že v dalších závodech dále snížíme odstup na čelo. Start sprintu byl těsným, v první zatáčce jsem byl za Piquetem a mezi ním a Prematem došlo k lehkému kontaktu. Piquet trochu zpomalil, já jsem také musel ubrat a tím se přede mě dostal Verstappen. Vůz byl v prvních dvou kolech přetáčivý, ale potom to bylo OK. Dokázal jsem Verstappena dotáhnout, ale na předjetí byl moc rychlý. V hlavním závodu se mi povedl dobrý start a šel jsem na třetí místo. Bohužel jsem potom v nájezdu do boxů zvolil špatný rychlostní stupeň, kvůli tomu jsem překročil rychlost a ještě mi při rozjezdu zhasl motor. Omlouvám se týmu a fanouškům, dneska jsme měli skončit na stupních vítězů.“
Antonín Charouz: „Je dobré, že jsme získali první body, ale určitě jsme měli na to, abychom skončili lépe. Tomáš je hodně zkušený jezdec, takovéto chyby v pitlane by neměl dělat a jsem na něj naštvaný. Nicméně chyby jsou součástí motoristického sportu a dnes jsme na ni doplatili.“
BPA sport marketing, a.s.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.