Surfers Paradise - preteky: Napínavý boj v blízkosti austrálskeho pobrežia sa skončil dvojnásobným víťazstvom pre mladého Francúza.
Šampionát seriálu Champ Car sa na predposledné preteky sezóny presťahoval na iný než americký kontinent.
Samotný štart bol osudný pre Cristiana da Mattu, ktorý skončil hneď v prvej zákrute po kontakte s Oriolom Serviou. O kolo neskôr vystupoval z monopostu Mario Dominguez, ktorý sa do tejto kolízii takisto zapojil. Sebastien Bourdais získal vedenie po prvej sérii zastávok a až do konca si svoje vedenie nenechal vziať.
Obhájca titulu z minulého roku tak v predposlednom podujatí nezískal iba výťazstvo, ale vďaka bodovému nádskoku 79 bodov pred tímovým kolegom Oriolom Serviou si vybojoval aj tohtoročný zaslúžený titul.
Na pódiu okrem neho sa ešte v priebehu pretekov vypísaných na 57 kôl prebojovali A.J.Allmendinger a Jimmi Vasser.
Foto: Photo by Michael Levitt, USA LAT Photographic
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?