Surfers Paradise - 1. kvalifikace: Sebastien Bourdais vyhrál páteční kvalifikaci a zajistil si pro nedělní závod první řadu na startu.
Závodní víkend začal silným deštěm, který ustal těsně před první kvalifikací. Trať oschla v průběhu 35 minutové kvalifikace.
Sebastien Bourdais vyčkával na nejrychlejší čas, kterého se mu podařilo zajet až v posledním kole páteční kvalifikace. Kanadská dvojka se snažila úřadujícího mistra překonat až do poslední chvíle. Konečný rozdíl dvou desetin sekundy dělí druhého Taglianiho od první řady na startu. Třetí Paul Tracy ztratil již přes jednu sekundu.
V první šikaně těžce havaroval Timo Glock, který naštěstí vyvázl bez zranění,kvalifikace musela být ale na čas zastavena.
Skvěle zajel první kvalifikační jízdu Nelson Philippe, následován Oriolem Serviou. Z nováčků se nejlépe umístil Michael McDowell, který skončil třináctý.
Zítra proběhne bitva o druhé místo v první řadě. Kdo to bude, kdo se bude snažit stížit Sebastienu Bourdaisovi zisk druhého titulu mistra Champ Car? Na to si musíme počkat do zítřka.
Foto: ChampCar Media
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?