Fontana - 2. trénink: Dario Franchitti převzal za Wheldona v týmu Andretti Green Racing vedení ve druhém tréninku.
Franchitti byl druhým týmovým kolegou, kterému se podařilo dostat o mizivý rozdíl před druhého Tonyho Kanaana. V prvním tréninku to byl Wheldon, nyní Dario. Takže i v závěru sezony a v první části posledního víkendu dominuje tým Michaela Andrettiho...
Třetí nejrychlejší čas zajela Danica Patrick, která překonala i Tomase Schecktera a českou hvězdu Tomáše Engeho. Scheckter se čtvrtým místem zhoršil o jednu pozici oproti prvnímu tréninku a Enge zůstal na páté pozici. Za Tomášem Engem se zařadil Sam Hornish Jr., kterému ve Fontaně na nejvyšší příčky zatím vytvářejí překážky tři tymy, Andretti Green Racing, Panther Racing a Danica Patrick z týmu Bobbyho Rahala. Navíc, hned za Hornishem jr. se umístil další jezdec Rahala, Buddy Rice!
Takže před samotnou kvalifikací má velmi dobře našlápnuto i Tomáš Enge. Držme mu palce, aby mu poslední závod sezony opravdu vyšel. Vždyť se jedná i o jeho budoucnosti, protože ve Fontaně je i Antonín Charouz, Tomášův manažer, který ma dojednat jeho smlouvu na příští sezonu v týmu Panther Racing. Pokud mu závod vyjde, nemělo by snad nic stát v cestě v podpisu smlouvy pro další sezonu, i když Tomáš si vybíral letos smůlu i na dluh.
Foto: IndyCar Media
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.