1.Bahrajn: Rosberg vyhrál šampionát

Rosberg, Nico
Rosberg, Nico, foto: www.gp2series.com
Daniel Šupa 29. září 2005 16:02
Sdílej:

Nico Rosberg zužitkoval svoje dopolední pole position k vítězství v prvním bahrajnském závodě a zajistil si titul šampiona prvního ročníku nově vzniklého seriálu.

Rosberg zvládl start výborně, Kovalainenovi nedal šanci a naopak ho lehce přibrzdil, čehož využil Lapierre. V průběhu prvního kola si však pořadí piloti Ardenu vyměnili a Heikki začal útočit na vedoucího Rosberga.

Hned v úvodu byl povolán safety car  a po restartu závodu zůstal v čele jezdec stáje ART, zatímco jeho soupeř od Ardenu zamířil do boxů pro palivo. Podobná riskantní strategie již Kovalainenovi nejednou vyšla, neboť sice vyjel na dráhu až dvacátý, ale měl volno před sebou.

Za Rosbergem zatím jezdil Lapierre, Premat, skvěle startující Viso a Pantano. Brunimu se technické problémy nevyhýbají ani u týmu Durango a i dnes odstavil vůz už záhy po startu v 7. kole. Následoval ho o chvíli později i Speed, na vině nárazu do bariéry byly pravděpodobně brzdy.

Důležitá první zastávka v boxech vyšla Rosbergovi na výtečnou a udržel si pozici před úhlavním soupeřem v boji o titul, před kterého se dostal navíc Premat. Čtvrté místo patřilo zázračně Monfardinimu. Ve 21. kole však vlastní vinou havaroval a ztratil tak svůj vůbec nejlépe rozjetý letošní závod.

Tým ART pracoval na výbornou a Premat jezdil pro Rosberga. Riskantně získal nejrychlejší kolo, čímž sebral Finovi možnost zisku případných dvou bodů. Drama však nekončilo, z Prematova vozu se začalo kouřit. Naděje stáje Arden se však rozplynula s mizícím kouřem za Francouzovou Dallarou a ART slavil double.

Zaslouženě zvítězil Nico Rosberg před týmovým kolegou Prematem a třetí místo obsadil zklamaný Heikki Kovalainen. Rozdíl devíti bodů již není schopen v zítřejším posledním závodě roku překonat a po výborném finiši se z titulu s konečnou platností raduje jeho konkurent Nico Rosberg. Následovali v cíli Lopez, Pantano, Lapierre, Yoshimoto a Viso.

Bahrajn, výsledky 1. závodu:

PoziceJezdecTýmRozdíl1N. RosbergART34 kol2A. PrematART00'11"5573H. KovalainenArden00'18"7684J. LopezDAMS00'33"7235G. PantanoSuper Nova00'38"3486N. LapierreArden00'43"9307H. YoshimotoBCN Comp.00'54"0778E. VisoBCN Comp.00'54"4789A. CarrollSuper Nova00'56"07110J. AlvarezCampos Racing01'07"71211F. FauzyDAMS01'09"41612A. NegrăoHitech Piquet01'10"01613C. PiccioneDurango01'14"93714M. LaudaColoni01'22"16715S. HernandezCampos Racing01'27"32116N. JaniRacing Eng.01'33"17917C. ArtamiSport01'36"99318G. MondiniDPR+1 kolo19B. GarciaRacing Eng.DNF20O. PlaDPRDNF21F. MonfardiniColoniDNF22N. PiquetHitech PiquetDNF23S. SpeediSportDNF24G. BruniDurangoDNF

Foto: www.gp2series.com

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?