1.Bahrajn: Rosberg vyhrál šampionát

Rosberg, Nico
Rosberg, Nico, foto: www.gp2series.com
Daniel Šupa 29. září 2005 16:02
Sdílej:

Nico Rosberg zužitkoval svoje dopolední pole position k vítězství v prvním bahrajnském závodě a zajistil si titul šampiona prvního ročníku nově vzniklého seriálu.

Rosberg zvládl start výborně, Kovalainenovi nedal šanci a naopak ho lehce přibrzdil, čehož využil Lapierre. V průběhu prvního kola si však pořadí piloti Ardenu vyměnili a Heikki začal útočit na vedoucího Rosberga.

Hned v úvodu byl povolán safety car  a po restartu závodu zůstal v čele jezdec stáje ART, zatímco jeho soupeř od Ardenu zamířil do boxů pro palivo. Podobná riskantní strategie již Kovalainenovi nejednou vyšla, neboť sice vyjel na dráhu až dvacátý, ale měl volno před sebou.

Za Rosbergem zatím jezdil Lapierre, Premat, skvěle startující Viso a Pantano. Brunimu se technické problémy nevyhýbají ani u týmu Durango a i dnes odstavil vůz už záhy po startu v 7. kole. Následoval ho o chvíli později i Speed, na vině nárazu do bariéry byly pravděpodobně brzdy.

Důležitá první zastávka v boxech vyšla Rosbergovi na výtečnou a udržel si pozici před úhlavním soupeřem v boji o titul, před kterého se dostal navíc Premat. Čtvrté místo patřilo zázračně Monfardinimu. Ve 21. kole však vlastní vinou havaroval a ztratil tak svůj vůbec nejlépe rozjetý letošní závod.

Tým ART pracoval na výbornou a Premat jezdil pro Rosberga. Riskantně získal nejrychlejší kolo, čímž sebral Finovi možnost zisku případných dvou bodů. Drama však nekončilo, z Prematova vozu se začalo kouřit. Naděje stáje Arden se však rozplynula s mizícím kouřem za Francouzovou Dallarou a ART slavil double.

Zaslouženě zvítězil Nico Rosberg před týmovým kolegou Prematem a třetí místo obsadil zklamaný Heikki Kovalainen. Rozdíl devíti bodů již není schopen v zítřejším posledním závodě roku překonat a po výborném finiši se z titulu s konečnou platností raduje jeho konkurent Nico Rosberg. Následovali v cíli Lopez, Pantano, Lapierre, Yoshimoto a Viso.

Bahrajn, výsledky 1. závodu:

PoziceJezdecTýmRozdíl1N. RosbergART34 kol2A. PrematART00'11"5573H. KovalainenArden00'18"7684J. LopezDAMS00'33"7235G. PantanoSuper Nova00'38"3486N. LapierreArden00'43"9307H. YoshimotoBCN Comp.00'54"0778E. VisoBCN Comp.00'54"4789A. CarrollSuper Nova00'56"07110J. AlvarezCampos Racing01'07"71211F. FauzyDAMS01'09"41612A. NegrăoHitech Piquet01'10"01613C. PiccioneDurango01'14"93714M. LaudaColoni01'22"16715S. HernandezCampos Racing01'27"32116N. JaniRacing Eng.01'33"17917C. ArtamiSport01'36"99318G. MondiniDPR+1 kolo19B. GarciaRacing Eng.DNF20O. PlaDPRDNF21F. MonfardiniColoniDNF22N. PiquetHitech PiquetDNF23S. SpeediSportDNF24G. BruniDurangoDNF

Foto: www.gp2series.com

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.