Nico Rosberg zužitkoval svoje dopolední pole position k vítězství v prvním bahrajnském závodě a zajistil si titul šampiona prvního ročníku nově vzniklého seriálu.
Rosberg zvládl start výborně, Kovalainenovi nedal šanci a naopak ho lehce přibrzdil, čehož využil Lapierre. V průběhu prvního kola si však pořadí piloti Ardenu vyměnili a Heikki začal útočit na vedoucího Rosberga.
Hned v úvodu byl povolán safety car a po restartu závodu zůstal v čele jezdec stáje ART, zatímco jeho soupeř od Ardenu zamířil do boxů pro palivo. Podobná riskantní strategie již Kovalainenovi nejednou vyšla, neboť sice vyjel na dráhu až dvacátý, ale měl volno před sebou.
Za Rosbergem zatím jezdil Lapierre, Premat, skvěle startující Viso a Pantano. Brunimu se technické problémy nevyhýbají ani u týmu Durango a i dnes odstavil vůz už záhy po startu v 7. kole. Následoval ho o chvíli později i Speed, na vině nárazu do bariéry byly pravděpodobně brzdy.
Důležitá první zastávka v boxech vyšla Rosbergovi na výtečnou a udržel si pozici před úhlavním soupeřem v boji o titul, před kterého se dostal navíc Premat. Čtvrté místo patřilo zázračně Monfardinimu. Ve 21. kole však vlastní vinou havaroval a ztratil tak svůj vůbec nejlépe rozjetý letošní závod.
Tým ART pracoval na výbornou a Premat jezdil pro Rosberga. Riskantně získal nejrychlejší kolo, čímž sebral Finovi možnost zisku případných dvou bodů. Drama však nekončilo, z Prematova vozu se začalo kouřit. Naděje stáje Arden se však rozplynula s mizícím kouřem za Francouzovou Dallarou a ART slavil double.
Zaslouženě zvítězil Nico Rosberg před týmovým kolegou Prematem a třetí místo obsadil zklamaný Heikki Kovalainen. Rozdíl devíti bodů již není schopen v zítřejším posledním závodě roku překonat a po výborném finiši se z titulu s konečnou platností raduje jeho konkurent Nico Rosberg. Následovali v cíli Lopez, Pantano, Lapierre, Yoshimoto a Viso.
Bahrajn, výsledky 1. závodu:
PoziceJezdecTýmRozdíl1N. RosbergART34 kol2A. PrematART00'11"5573H. KovalainenArden00'18"7684J. LopezDAMS00'33"7235G. PantanoSuper Nova00'38"3486N. LapierreArden00'43"9307H. YoshimotoBCN Comp.00'54"0778E. VisoBCN Comp.00'54"4789A. CarrollSuper Nova00'56"07110J. AlvarezCampos Racing01'07"71211F. FauzyDAMS01'09"41612A. NegrăoHitech Piquet01'10"01613C. PiccioneDurango01'14"93714M. LaudaColoni01'22"16715S. HernandezCampos Racing01'27"32116N. JaniRacing Eng.01'33"17917C. ArtamiSport01'36"99318G. MondiniDPR+1 kolo19B. GarciaRacing Eng.DNF20O. PlaDPRDNF21F. MonfardiniColoniDNF22N. PiquetHitech PiquetDNF23S. SpeediSportDNF24G. BruniDurangoDNF
Foto: www.gp2series.com
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?