Britský okruh Brands Hatch hostí o tomto víkendu premiérový závod série A1GP, kterou organizátoři pojali jako Světový pohár národů, a barvy českého týmu bude hájit osmnáctiletý Jan Charouz.
Pětadvacet zemí v čele s giganty typu USA, Velké Británie, Německa a Francie bude s identickými vozy ve dvanácti podnicích bojovat o to, kdo se bude pyšnit prvním triumfem. Tým České republiky si vůz A1GP vyzkoušel poprvé tento týden v Silverstone, kde se vystřídali Tomáš Enge, Jarek Janiš a Jan Charouz, který také nastoupí k úvodnímu závodu. Osmnáctiletý Charouz má i přes nízký věk relativně dost zkušeností s formulovými vozy, v uplynulých dvou letech závodil ve formuli BMW a letos startoval v italském šampionátu F3000.
Jan Charouz: „Jsem hrdý na to, že jsem dostal šanci při premiérovém závodu A1GP. Brands Hatch je pro mě nová trať, tím to bude pro nás obtížnější, protože s vozem ještě nemáme mnoho najeto. V Silverstone se nám ho podařilo docela slušně vyladit, uvidíme, jak to bude vypadat o víkendu. Důležité pro mě budou všechny tréninky, na učení budeme mít tři hodiny. Možná upravím trochu můj styl. Vůz A1 skýtá možnost brzdit levou nohou, protože se řadí na volantu a není potřeba používat spojku. Brzdění levou asi bude obecně lepší, ale nejsem na to moc zvyklý, a proto nejspíš zůstanu u klasiky. Jde o první závod, těžko se proto dá odhadnout síla jednotlivých týmů, samozřejmě mají výhodu ti, kteří absolvovali všechny úvodní testy. Byl bych spokojený, kdybych jel ve středu startovního pole.“
Okruh Brands Hatch leží přibližně 30 na jihovýchod od centra Londýna a v minulosti hostil i 14 závodů formule 1. V letošním roce mezi hlavní podniky sezony patří vedle A1GP světový šampionát superbiků a populární britský šampionát cestovních vozů (BTCC). Historie okruhu sahá až do roku 1926, se jezdilo ještě na trávě. Tehdy se jelo ještě proti směru hodinových ručiček, nyní se jezdí opačným směrem. V průběhu let na trati závodili velikáni jako Jack Brabham, Jim Clark, Niki Lauda, Ayrton Senna. V roce 1985 se jel závod s přívlastky poprvé – Senna získal svůj první pole position, Nigel Mansell vyhrál první závod a Alain Prost si zajistil první mistrovský titul.
První závod A1GP – Brands HatchDélka okruhu: 4220 metrůDélka sprintérského závodu: 18 kolDélka hlavního závodu: 38 kolOčekávaný čas na kolo: 1:10
Časový program
Pátek 23. září 14:00-15:00 Volný trénink17:00-18:00 Volný trénink
Sobota 24. září 12:00-13:00 Volný trénink15:00-16:45 Kvalifikace
Neděle 25. září 11:00-11:50 Zahřívací trénink14:30-15:00 Sprinterský závod16:00-17:00 Hlavní závod
BPA sport marketing, a.s.Foto: A1GP Media
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?