Britský okruh Brands Hatch hostí o tomto víkendu premiérový závod série A1GP, kterou organizátoři pojali jako Světový pohár národů, a barvy českého týmu bude hájit osmnáctiletý Jan Charouz.
Pětadvacet zemí v čele s giganty typu USA, Velké Británie, Německa a Francie bude s identickými vozy ve dvanácti podnicích bojovat o to, kdo se bude pyšnit prvním triumfem. Tým České republiky si vůz A1GP vyzkoušel poprvé tento týden v Silverstone, kde se vystřídali Tomáš Enge, Jarek Janiš a Jan Charouz, který také nastoupí k úvodnímu závodu. Osmnáctiletý Charouz má i přes nízký věk relativně dost zkušeností s formulovými vozy, v uplynulých dvou letech závodil ve formuli BMW a letos startoval v italském šampionátu F3000.
Jan Charouz: „Jsem hrdý na to, že jsem dostal šanci při premiérovém závodu A1GP. Brands Hatch je pro mě nová trať, tím to bude pro nás obtížnější, protože s vozem ještě nemáme mnoho najeto. V Silverstone se nám ho podařilo docela slušně vyladit, uvidíme, jak to bude vypadat o víkendu. Důležité pro mě budou všechny tréninky, na učení budeme mít tři hodiny. Možná upravím trochu můj styl. Vůz A1 skýtá možnost brzdit levou nohou, protože se řadí na volantu a není potřeba používat spojku. Brzdění levou asi bude obecně lepší, ale nejsem na to moc zvyklý, a proto nejspíš zůstanu u klasiky. Jde o první závod, těžko se proto dá odhadnout síla jednotlivých týmů, samozřejmě mají výhodu ti, kteří absolvovali všechny úvodní testy. Byl bych spokojený, kdybych jel ve středu startovního pole.“
Okruh Brands Hatch leží přibližně 30 na jihovýchod od centra Londýna a v minulosti hostil i 14 závodů formule 1. V letošním roce mezi hlavní podniky sezony patří vedle A1GP světový šampionát superbiků a populární britský šampionát cestovních vozů (BTCC). Historie okruhu sahá až do roku 1926, se jezdilo ještě na trávě. Tehdy se jelo ještě proti směru hodinových ručiček, nyní se jezdí opačným směrem. V průběhu let na trati závodili velikáni jako Jack Brabham, Jim Clark, Niki Lauda, Ayrton Senna. V roce 1985 se jel závod s přívlastky poprvé – Senna získal svůj první pole position, Nigel Mansell vyhrál první závod a Alain Prost si zajistil první mistrovský titul.
První závod A1GP – Brands HatchDélka okruhu: 4220 metrůDélka sprintérského závodu: 18 kolDélka hlavního závodu: 38 kolOčekávaný čas na kolo: 1:10
Časový program
Pátek 23. září 14:00-15:00 Volný trénink17:00-18:00 Volný trénink
Sobota 24. září 12:00-13:00 Volný trénink15:00-16:45 Kvalifikace
Neděle 25. září 11:00-11:50 Zahřívací trénink14:30-15:00 Sprinterský závod16:00-17:00 Hlavní závod
BPA sport marketing, a.s.Foto: A1GP Media
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.