Den devětadvacetiletých narozenin Tomáši Engemu mnoho závodnické radosti nepřinesl,...
v průběhu závodu v Chicagu sice ochutnal i pocit vedoucího jezdce, v poslední třetině ho ale zastavila porucha na zavěšení zadního kola.
Český jezdec týmu Panther Racing do závodu vyrazil z osmého místa a v úvodu měl problémy s přilnavostí vozu. Závod musel být po 21. kole přerušen po děsivě vyhlížející kolizi Ryana Briscoa s Alexem Barronem, Briscoův vůz byl katapultován do vzduchu, po nárazu se rozlomil na tři díly a začal hořet. Bylo to první přerušení závodu IRL kvůli havárii od října 2003, Australský jezdec ale stihl po vyproštění a odvozu do nemocnice mávat divákům.
Mechanici Engeho dokázali v průběhu závodu při zastávkách v boxech vůz vylepšit, ten se následně začal prodírat vpřed a na tři kola se dostal i do vedení. Jeho snažení ale odměnu nepřineslo, ve 140. kole praskla spojovací tyč na zavěšení zadního kola. Enge sice dokázal zabránit nárazu do zdi, musel však okamžitě odstoupit.
Tomáš Enge: „Pro můj tým RockStar to byl brilantní den, opravdu musím klukům poděkovat za jejich dnešní práci. Do první zastávky jsme měli problémy s přilnavostí a rychlostí, ale po pár zastávkách byl vůz skvělý. Mohli jsme potom předjíždět a byli jsme na cestě do čela. Při nájezdu do první zatáčky se ale zlomila spojovací tyč v zavěšení pravého zadního kola a ani nevím, jak jsem zabránil nárazu. Měl jsem dnes štěstí, ale pořád je škoda, že jsme skončili s takovým výsledkem.“
BPA sport marketing, a.s.
Foto: Panther Racing
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.