Den devětadvacetiletých narozenin Tomáši Engemu mnoho závodnické radosti nepřinesl,...
v průběhu závodu v Chicagu sice ochutnal i pocit vedoucího jezdce, v poslední třetině ho ale zastavila porucha na zavěšení zadního kola.
Český jezdec týmu Panther Racing do závodu vyrazil z osmého místa a v úvodu měl problémy s přilnavostí vozu. Závod musel být po 21. kole přerušen po děsivě vyhlížející kolizi Ryana Briscoa s Alexem Barronem, Briscoův vůz byl katapultován do vzduchu, po nárazu se rozlomil na tři díly a začal hořet. Bylo to první přerušení závodu IRL kvůli havárii od října 2003, Australský jezdec ale stihl po vyproštění a odvozu do nemocnice mávat divákům.
Mechanici Engeho dokázali v průběhu závodu při zastávkách v boxech vůz vylepšit, ten se následně začal prodírat vpřed a na tři kola se dostal i do vedení. Jeho snažení ale odměnu nepřineslo, ve 140. kole praskla spojovací tyč na zavěšení zadního kola. Enge sice dokázal zabránit nárazu do zdi, musel však okamžitě odstoupit.
Tomáš Enge: „Pro můj tým RockStar to byl brilantní den, opravdu musím klukům poděkovat za jejich dnešní práci. Do první zastávky jsme měli problémy s přilnavostí a rychlostí, ale po pár zastávkách byl vůz skvělý. Mohli jsme potom předjíždět a byli jsme na cestě do čela. Při nájezdu do první zatáčky se ale zlomila spojovací tyč v zavěšení pravého zadního kola a ani nevím, jak jsem zabránil nárazu. Měl jsem dnes štěstí, ale pořád je škoda, že jsme skončili s takovým výsledkem.“
BPA sport marketing, a.s.
Foto: Panther Racing
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.