Dan Wheldon letos v květnu vyhrál 500 mil Indianapolisu. Tehdy říkal, že si splnil svůj sen. Nyní je krůček od titulu mistra IndyCar Series.
Clive a Sue Wheldonovi se nechtějí vrátit zpět do Británie dřív, než koncem září a proč? To se pojede závod ve Watkins Glen, kde by mohl jejich nejstarší syn Dan slavit korunovaci titulem mistra IndyCar Series.
Wheldon na ovále v Chicagoland Speedway v roce 2002 debutoval, takže má na tuto trať dobré vzpomínky. Všichni, včetně jeho rodičů sledovali, jak se tento britský talent přiblíží víc k vysněnému titulu.
V podstatě Wheldonovi stačí do závodu ve Watkins Glen, který se pojede 25.září odstartovat a v cíli bude slavit svůj první titul. Jeho letošní sezona je fantastická. Na svoje konto si připsal šesté vítězství, když skončil těsně o 0.0133s před druhým Helio Castronevesem. Tento finiš se do historie IndyCar Series zapsal jako osmý nejtěsnější.
Wheldon tak před posledními dvěma závody sezony vede šampionát s náskokem 102 bodů před svým týmovým kolegou Tonym Kanaanem.
"Byl jsem na něj velmi pyšný," říká jeho otec. "Odjel brilantní závod. Věřím, že si titul zaslouží."
Wheldon se od startu závodu pohyboval na čele stratovního pole až do 2é. kole, kdy se stala nehoda a Wheldon byl poslan dozadu startovního pole, jako trets za projetí boxové uličky vyšší rychlostí. S vedoucí skupinkou se znovu spojil až ve 121. kole. Po druhé zastávce v boxech ve 179. kole se vydal stíhat vedoucí jezdce týmu Penske. Poslední tři kola byla fantastickák, co do stylu boje o vítězství. Závěr byl tedy velmi hektický.
"Dnešek byl senzační," říká Michael Andretti, šéf stáje Andretti Green Racing.
Wheldon šikovně předjel Castronevese a vítězku kvalifikace Danicu Patrick, ale nedokázal už těmto jezdcům odjet tak, že by do cíle dorazil v klidu.
"Tato trať je velmi, velmi soutěživá," říká Wheldon, jenž vedl dlouhých 88 kol. "V dnešní Indycar Series je velmi obtížné vyhrávat, bylo to možné vidět i dnes, jak oba jezdci týmu Penske byli konkurenceschopní."
"Když jsem jel ve vedení, moje auto bylo velmi rychlé. Dnes jsme ale také chyboval, když jsem v boxové uličce zapoměl aktivovat omezovač rychlosti. Dostal jsme trest a tím jsme ztratil čas. V tuto chvíli byla práce s autem velmi obtížná. Vybrali jsme agresivní nastavení tak, abychom se rychle dostali zpět do vedoucí skupiny. Ale mezi pomalejšími jezdci jsme bojoval.
"Do první desítky jsem se dostal docela rychle, ale pak další jezdci byli docela rychlí, takže bylo dál těžké se prosadit. myslí, že celkově to byl velmi dobrý den. Tomohu potvrdit, neni o tom pochyb."
Sam Hornish jr, jenž zde z pěti startů dvakrát zvítězil, nakonec v neděli skončil třetí a čtvrtý Tomas Scheckter.
Tomáš Enge měl potíže se zavěšením kol a musel závod vzdát. Tony Kanaan dokončil dobře rozjetý závod na 5. pozici a šestá dojela Danica Patrick, držitelka Pole position.
Chicagoland Speedway - Výsledky závodu
Foto: IndyCar Media
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?