Dan Wheldon letos v květnu vyhrál 500 mil Indianapolisu. Tehdy říkal, že si splnil svůj sen. Nyní je krůček od titulu mistra IndyCar Series.
Clive a Sue Wheldonovi se nechtějí vrátit zpět do Británie dřív, než koncem září a proč? To se pojede závod ve Watkins Glen, kde by mohl jejich nejstarší syn Dan slavit korunovaci titulem mistra IndyCar Series.
Wheldon na ovále v Chicagoland Speedway v roce 2002 debutoval, takže má na tuto trať dobré vzpomínky. Všichni, včetně jeho rodičů sledovali, jak se tento britský talent přiblíží víc k vysněnému titulu.
V podstatě Wheldonovi stačí do závodu ve Watkins Glen, který se pojede 25.září odstartovat a v cíli bude slavit svůj první titul. Jeho letošní sezona je fantastická. Na svoje konto si připsal šesté vítězství, když skončil těsně o 0.0133s před druhým Helio Castronevesem. Tento finiš se do historie IndyCar Series zapsal jako osmý nejtěsnější.
Wheldon tak před posledními dvěma závody sezony vede šampionát s náskokem 102 bodů před svým týmovým kolegou Tonym Kanaanem.
"Byl jsem na něj velmi pyšný," říká jeho otec. "Odjel brilantní závod. Věřím, že si titul zaslouží."
Wheldon se od startu závodu pohyboval na čele stratovního pole až do 2é. kole, kdy se stala nehoda a Wheldon byl poslan dozadu startovního pole, jako trets za projetí boxové uličky vyšší rychlostí. S vedoucí skupinkou se znovu spojil až ve 121. kole. Po druhé zastávce v boxech ve 179. kole se vydal stíhat vedoucí jezdce týmu Penske. Poslední tři kola byla fantastickák, co do stylu boje o vítězství. Závěr byl tedy velmi hektický.
"Dnešek byl senzační," říká Michael Andretti, šéf stáje Andretti Green Racing.
Wheldon šikovně předjel Castronevese a vítězku kvalifikace Danicu Patrick, ale nedokázal už těmto jezdcům odjet tak, že by do cíle dorazil v klidu.
"Tato trať je velmi, velmi soutěživá," říká Wheldon, jenž vedl dlouhých 88 kol. "V dnešní Indycar Series je velmi obtížné vyhrávat, bylo to možné vidět i dnes, jak oba jezdci týmu Penske byli konkurenceschopní."
"Když jsem jel ve vedení, moje auto bylo velmi rychlé. Dnes jsme ale také chyboval, když jsem v boxové uličce zapoměl aktivovat omezovač rychlosti. Dostal jsme trest a tím jsme ztratil čas. V tuto chvíli byla práce s autem velmi obtížná. Vybrali jsme agresivní nastavení tak, abychom se rychle dostali zpět do vedoucí skupiny. Ale mezi pomalejšími jezdci jsme bojoval.
"Do první desítky jsem se dostal docela rychle, ale pak další jezdci byli docela rychlí, takže bylo dál těžké se prosadit. myslí, že celkově to byl velmi dobrý den. Tomohu potvrdit, neni o tom pochyb."
Sam Hornish jr, jenž zde z pěti startů dvakrát zvítězil, nakonec v neděli skončil třetí a čtvrtý Tomas Scheckter.
Tomáš Enge měl potíže se zavěšením kol a musel závod vzdát. Tony Kanaan dokončil dobře rozjetý závod na 5. pozici a šestá dojela Danica Patrick, držitelka Pole position.
Chicagoland Speedway - Výsledky závodu
Foto: IndyCar Media
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?