Jak jsme psali v minulém článku, i Česá republika se dočkala svého zastoupení v novém šampionátu. Zveřejňujeme také technickou specifikaci závodního vozu této série.
Specifikace závodního vozu:
Rozvor kol:
3000mm
Váha:
Přibližně 600 kg (bez jezdce a paliva)
Přední a zadní zavěšení kol:
Dvojité lichoběžníkové ramena, tlumič pracující v systému pushrod.
Nastavitelná výška, odklony a sbíhavost.
Nastavitelné dorazy pro naklánění při brždění a akceleraci
Stabilizátor:
Vpředu i vzadu rychle měnitelné stabilizátory
Šasi:
Šasi z karbonových vláken, testováno na všechny odpovídající standardy pro náraz, FIA schválené boční panely proti průniku.
Kapotáž:
Lehké kompozity
Převodovka:
Šestirychlostní převodovka napříč se sekvenčním řazením pomocí páček na volantu.
Náhon:
Hnací hřídel, triangl
Brzdy:
Výrobce bude oznámen
Brzdové disky a destičky:
Ocelové disky, karbonové destičky
Tlumiče
Délka 300 mm
Ráfky:
Vpředu 18" x 11", vzadu 18" x 13.5"
Řízení:
Jack Knight Developments Ltd
Volant:
Sparco, průměr 280mm, zabudovaný displej
Dispej&Data:
Na volantu namontovaný displejVícekanalový sběr dat pro technickou analýzu
Bezpečnostní pásy:
Šestibodové
Palivová nádrž:
Objem cca 135 litrů
Spojka:
Třílamelová AP carbon/carbon, hlinikový nebo ocelový kryt
Pneumatiky:
Jednotné pneumatiky pro suchou nebo mokrou trať
Specifikace motoru:Typ motoru:
Zytek ZA1348
Konfigurace:
Osmiválec s úhlem rozevření válců 90°
Objem:
3400ccm
Šířka:
619mm
Výška:
542mm
Délka:
543mm
Váha:
120kg
Blok motoru:
Hliníková slitina
Hlava válců:
Hliníková slitina
Ventily:
4 ventily na válec ovládané vačkovým hřídelem
Řízení motoru:
Zytek EMS 4.6.1
Zapalování:
Zytek DCDI
Svíčky:
NGK
Palivo:
100 oktanů
Max kroutící moment:
442Nm
Max výkon:
520 koní (550 př powerboost) - 412kW
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?