Jak jsme psali v minulém článku, i Česá republika se dočkala svého zastoupení v novém šampionátu. Zveřejňujeme také technickou specifikaci závodního vozu této série.
Specifikace závodního vozu:
Rozvor kol:
3000mm
Váha:
Přibližně 600 kg (bez jezdce a paliva)
Přední a zadní zavěšení kol:
Dvojité lichoběžníkové ramena, tlumič pracující v systému pushrod.
Nastavitelná výška, odklony a sbíhavost.
Nastavitelné dorazy pro naklánění při brždění a akceleraci
Stabilizátor:
Vpředu i vzadu rychle měnitelné stabilizátory
Šasi:
Šasi z karbonových vláken, testováno na všechny odpovídající standardy pro náraz, FIA schválené boční panely proti průniku.
Kapotáž:
Lehké kompozity
Převodovka:
Šestirychlostní převodovka napříč se sekvenčním řazením pomocí páček na volantu.
Náhon:
Hnací hřídel, triangl
Brzdy:
Výrobce bude oznámen
Brzdové disky a destičky:
Ocelové disky, karbonové destičky
Tlumiče
Délka 300 mm
Ráfky:
Vpředu 18" x 11", vzadu 18" x 13.5"
Řízení:
Jack Knight Developments Ltd
Volant:
Sparco, průměr 280mm, zabudovaný displej
Dispej&Data:
Na volantu namontovaný displejVícekanalový sběr dat pro technickou analýzu
Bezpečnostní pásy:
Šestibodové
Palivová nádrž:
Objem cca 135 litrů
Spojka:
Třílamelová AP carbon/carbon, hlinikový nebo ocelový kryt
Pneumatiky:
Jednotné pneumatiky pro suchou nebo mokrou trať
Specifikace motoru:Typ motoru:
Zytek ZA1348
Konfigurace:
Osmiválec s úhlem rozevření válců 90°
Objem:
3400ccm
Šířka:
619mm
Výška:
542mm
Délka:
543mm
Váha:
120kg
Blok motoru:
Hliníková slitina
Hlava válců:
Hliníková slitina
Ventily:
4 ventily na válec ovládané vačkovým hřídelem
Řízení motoru:
Zytek EMS 4.6.1
Zapalování:
Zytek DCDI
Svíčky:
NGK
Palivo:
100 oktanů
Max kroutící moment:
442Nm
Max výkon:
520 koní (550 př powerboost) - 412kW
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.