Jak jsme psali v minulém článku, i Česá republika se dočkala svého zastoupení v novém šampionátu. Zveřejňujeme také technickou specifikaci závodního vozu této série.
Specifikace závodního vozu:
Rozvor kol:
3000mm
Váha:
Přibližně 600 kg (bez jezdce a paliva)
Přední a zadní zavěšení kol:
Dvojité lichoběžníkové ramena, tlumič pracující v systému pushrod.
Nastavitelná výška, odklony a sbíhavost.
Nastavitelné dorazy pro naklánění při brždění a akceleraci
Stabilizátor:
Vpředu i vzadu rychle měnitelné stabilizátory
Šasi:
Šasi z karbonových vláken, testováno na všechny odpovídající standardy pro náraz, FIA schválené boční panely proti průniku.
Kapotáž:
Lehké kompozity
Převodovka:
Šestirychlostní převodovka napříč se sekvenčním řazením pomocí páček na volantu.
Náhon:
Hnací hřídel, triangl
Brzdy:
Výrobce bude oznámen
Brzdové disky a destičky:
Ocelové disky, karbonové destičky
Tlumiče
Délka 300 mm
Ráfky:
Vpředu 18" x 11", vzadu 18" x 13.5"
Řízení:
Jack Knight Developments Ltd
Volant:
Sparco, průměr 280mm, zabudovaný displej
Dispej&Data:
Na volantu namontovaný displejVícekanalový sběr dat pro technickou analýzu
Bezpečnostní pásy:
Šestibodové
Palivová nádrž:
Objem cca 135 litrů
Spojka:
Třílamelová AP carbon/carbon, hlinikový nebo ocelový kryt
Pneumatiky:
Jednotné pneumatiky pro suchou nebo mokrou trať
Specifikace motoru:Typ motoru:
Zytek ZA1348
Konfigurace:
Osmiválec s úhlem rozevření válců 90°
Objem:
3400ccm
Šířka:
619mm
Výška:
542mm
Délka:
543mm
Váha:
120kg
Blok motoru:
Hliníková slitina
Hlava válců:
Hliníková slitina
Ventily:
4 ventily na válec ovládané vačkovým hřídelem
Řízení motoru:
Zytek EMS 4.6.1
Zapalování:
Zytek DCDI
Svíčky:
NGK
Palivo:
100 oktanů
Max kroutící moment:
442Nm
Max výkon:
520 koní (550 př powerboost) - 412kW
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?