Agentura BPA sport marketing a.s. nasadí tým České republiky do nově vzniklého šampionátu A1GP, který je koncipován jako Motoristický světový pohár národů.
A1 GP pojede na všech kontinentech a za tým České republiky nastoupí jezdci Tomáš Enge, Jarek Janiš a Jan Charouz.
Premiérová sezona A1GP se rychle blíží a ve startovním poli pětadvaceti národních týmů nebude chybět ani zastoupení České republiky. Manažer Antonín Charouz dnes uzavřel smlouvu s pořadateli šampionátu, kteří pro zimní období připravili velmi atraktivní podívanou. A1GP dává národům první příležitost k přímému klání za rovných podmínek, všechny týmy budou mít identické vozy. Česká republika se bude utkávat s prestižními týmy těch nejvěhlasnějších motoristických velmocí v čele s USA, Velkou Británií, Francií, Německem a Austrálií.
Antonín Charouz: „Je to fantastický úspěch pro český motorismus, protože proniknout do této elitní společnosti nebylo snadné a hodně nám pomohlo dobré jméno, které jsme si v motoristickém sportu vybudovali a to včetně formule 1. Nyní jednáme o přímých přenosech na českých TV stanicích, vzhledem k opravdu celosvětové působnosti je to také vynikající příležitost pro české sponzory. Osobně se domnívám, že sledovanost se může hodně přiblížit formuli 1, protože se jede v zimě, kdy mají ostatní motoristické závody přestávku. Velkou zbraní našeho týmu by měl být Tomáš, který by měl bojovat o vítězství. Je to ale velká příležitost pro všechny jezdce, protože v průběhu volných tréninků můžeme prostřídat až tři české jezdce. Jednáme také o možnosti, že by se jeden ze závodů jel v budoucnu v Brně.“
Tomáš Enge: „Myslím, že načasování Motoristického světového poháru národů je velmi dobré. Díky termínu se ho bude moci zúčastnit velmi silná jezdecká konkurence. Zajímavé budou souboje mladých dravců s ostřílenými borci. Nové tratě představují novou výzvu, vždy jsem rád závodil v neznámých lokalitách. Věřím, že mi mé zkušenosti pomohou v boji o čelní příčky, jízda s vozem by měla přinášet dobrý požitek.“
Jarek Janiš: „Pro nás jezdce je určitě zajímavé, že budeme celou zimu v permanenci a nevyjdeme rytmu. Měla by to být vyrovnaná série, program závodních víkendů by měl být pro fanoušky hodně atraktivní. Jednotlivé země slibují zajímavá jména, určitě tam budou zajímavé souboje.“
Jan Charouz: „Na tyto závody se hodně těším, budou tam dobří jezdci a šampionát bude hodně pestrý co do startovního pole i kalendáře. Pro nás to nebude snadné, některé týmy už mají za sebou několik testů, budeme mít na přípravu méně času. První závod bude těžký, protože neznám vůz ani okruh. Podle ohlasů jezdců, kteří si měli možnost A1GP vyzkoušet, je chování vozu podobné s F3000, ale motor má větší výkon a jsem hodně zvědavý na powerboost.“
BPA sport marketing, a.s.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.