Agentura BPA sport marketing a.s. nasadí tým České republiky do nově vzniklého šampionátu A1GP, který je koncipován jako Motoristický světový pohár národů.
A1 GP pojede na všech kontinentech a za tým České republiky nastoupí jezdci Tomáš Enge, Jarek Janiš a Jan Charouz.
Premiérová sezona A1GP se rychle blíží a ve startovním poli pětadvaceti národních týmů nebude chybět ani zastoupení České republiky. Manažer Antonín Charouz dnes uzavřel smlouvu s pořadateli šampionátu, kteří pro zimní období připravili velmi atraktivní podívanou. A1GP dává národům první příležitost k přímému klání za rovných podmínek, všechny týmy budou mít identické vozy. Česká republika se bude utkávat s prestižními týmy těch nejvěhlasnějších motoristických velmocí v čele s USA, Velkou Británií, Francií, Německem a Austrálií.
Antonín Charouz: „Je to fantastický úspěch pro český motorismus, protože proniknout do této elitní společnosti nebylo snadné a hodně nám pomohlo dobré jméno, které jsme si v motoristickém sportu vybudovali a to včetně formule 1. Nyní jednáme o přímých přenosech na českých TV stanicích, vzhledem k opravdu celosvětové působnosti je to také vynikající příležitost pro české sponzory. Osobně se domnívám, že sledovanost se může hodně přiblížit formuli 1, protože se jede v zimě, kdy mají ostatní motoristické závody přestávku. Velkou zbraní našeho týmu by měl být Tomáš, který by měl bojovat o vítězství. Je to ale velká příležitost pro všechny jezdce, protože v průběhu volných tréninků můžeme prostřídat až tři české jezdce. Jednáme také o možnosti, že by se jeden ze závodů jel v budoucnu v Brně.“
Tomáš Enge: „Myslím, že načasování Motoristického světového poháru národů je velmi dobré. Díky termínu se ho bude moci zúčastnit velmi silná jezdecká konkurence. Zajímavé budou souboje mladých dravců s ostřílenými borci. Nové tratě představují novou výzvu, vždy jsem rád závodil v neznámých lokalitách. Věřím, že mi mé zkušenosti pomohou v boji o čelní příčky, jízda s vozem by měla přinášet dobrý požitek.“
Jarek Janiš: „Pro nás jezdce je určitě zajímavé, že budeme celou zimu v permanenci a nevyjdeme rytmu. Měla by to být vyrovnaná série, program závodních víkendů by měl být pro fanoušky hodně atraktivní. Jednotlivé země slibují zajímavá jména, určitě tam budou zajímavé souboje.“
Jan Charouz: „Na tyto závody se hodně těším, budou tam dobří jezdci a šampionát bude hodně pestrý co do startovního pole i kalendáře. Pro nás to nebude snadné, některé týmy už mají za sebou několik testů, budeme mít na přípravu méně času. První závod bude těžký, protože neznám vůz ani okruh. Podle ohlasů jezdců, kteří si měli možnost A1GP vyzkoušet, je chování vozu podobné s F3000, ale motor má větší výkon a jsem hodně zvědavý na powerboost.“
BPA sport marketing, a.s.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.