Česko v šampionátu A1 Grand Prix

Fomenko, Nikolay
Fomenko, Nikolay, foto: A1 Grand Prix Media
ar1 10. září 2005 14:08
Sdílej:

Agentura BPA sport marketing a.s. nasadí tým České republiky do nově vzniklého šampionátu A1GP, který je koncipován jako Motoristický světový pohár národů.

A1 GP pojede na všech kontinentech a za tým České republiky nastoupí jezdci Tomáš Enge, Jarek Janiš a Jan Charouz.

Premiérová sezona A1GP se rychle blíží a ve startovním poli pětadvaceti národních týmů nebude chybět ani zastoupení České republiky. Manažer Antonín Charouz dnes uzavřel smlouvu s pořadateli šampionátu, kteří pro zimní období připravili velmi atraktivní podívanou. A1GP dává národům první příležitost k přímému klání za rovných podmínek, všechny týmy budou mít identické vozy. Česká republika se bude utkávat s prestižními týmy těch nejvěhlasnějších motoristických velmocí v čele s USA, Velkou Británií, Francií, Německem a Austrálií.

Antonín Charouz: „Je to fantastický úspěch pro český motorismus, protože proniknout do této elitní společnosti nebylo snadné a hodně nám pomohlo dobré jméno, které jsme si v motoristickém sportu vybudovali a to včetně formule 1. Nyní jednáme o přímých přenosech na českých TV stanicích, vzhledem k opravdu celosvětové působnosti je to také vynikající příležitost pro české sponzory. Osobně se domnívám, že sledovanost se může hodně přiblížit formuli 1, protože se jede v zimě, kdy mají ostatní motoristické závody přestávku. Velkou zbraní našeho týmu by měl být Tomáš, který by měl bojovat o vítězství. Je to ale velká příležitost pro všechny jezdce, protože v průběhu volných tréninků můžeme prostřídat až tři české jezdce. Jednáme také o možnosti, že by se jeden ze závodů jel v budoucnu v Brně.“

Tomáš Enge: „Myslím, že načasování Motoristického světového poháru národů je velmi dobré. Díky termínu se ho bude moci zúčastnit velmi silná jezdecká konkurence. Zajímavé budou souboje mladých dravců s ostřílenými borci. Nové tratě představují novou výzvu, vždy jsem rád závodil v neznámých lokalitách. Věřím, že mi mé zkušenosti pomohou v boji o čelní příčky, jízda s vozem by měla přinášet dobrý požitek.“

Jarek Janiš: „Pro nás jezdce je určitě zajímavé, že budeme celou zimu v permanenci a nevyjdeme rytmu. Měla by to být vyrovnaná série, program závodních víkendů by měl být pro fanoušky hodně atraktivní. Jednotlivé země slibují zajímavá jména, určitě tam budou zajímavé souboje.“

Jan Charouz: „Na tyto závody se hodně těším, budou tam dobří jezdci a šampionát bude hodně pestrý co do startovního pole i kalendáře. Pro nás to nebude snadné, některé týmy už mají za sebou několik testů, budeme mít na přípravu méně času. První závod bude těžký, protože neznám vůz ani okruh. Podle ohlasů jezdců, kteří si měli možnost A1GP vyzkoušet, je chování vozu podobné s F3000, ale motor má větší výkon a jsem hodně zvědavý na powerboost.“

BPA sport marketing, a.s.

Témata:
ČR
Stalo se
Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.