Agentura BPA sport marketing a.s. nasadí tým České republiky do nově vzniklého šampionátu A1GP, který je koncipován jako Motoristický světový pohár národů.
A1 GP pojede na všech kontinentech a za tým České republiky nastoupí jezdci Tomáš Enge, Jarek Janiš a Jan Charouz.
Premiérová sezona A1GP se rychle blíží a ve startovním poli pětadvaceti národních týmů nebude chybět ani zastoupení České republiky. Manažer Antonín Charouz dnes uzavřel smlouvu s pořadateli šampionátu, kteří pro zimní období připravili velmi atraktivní podívanou. A1GP dává národům první příležitost k přímému klání za rovných podmínek, všechny týmy budou mít identické vozy. Česká republika se bude utkávat s prestižními týmy těch nejvěhlasnějších motoristických velmocí v čele s USA, Velkou Británií, Francií, Německem a Austrálií.
Antonín Charouz: „Je to fantastický úspěch pro český motorismus, protože proniknout do této elitní společnosti nebylo snadné a hodně nám pomohlo dobré jméno, které jsme si v motoristickém sportu vybudovali a to včetně formule 1. Nyní jednáme o přímých přenosech na českých TV stanicích, vzhledem k opravdu celosvětové působnosti je to také vynikající příležitost pro české sponzory. Osobně se domnívám, že sledovanost se může hodně přiblížit formuli 1, protože se jede v zimě, kdy mají ostatní motoristické závody přestávku. Velkou zbraní našeho týmu by měl být Tomáš, který by měl bojovat o vítězství. Je to ale velká příležitost pro všechny jezdce, protože v průběhu volných tréninků můžeme prostřídat až tři české jezdce. Jednáme také o možnosti, že by se jeden ze závodů jel v budoucnu v Brně.“
Tomáš Enge: „Myslím, že načasování Motoristického světového poháru národů je velmi dobré. Díky termínu se ho bude moci zúčastnit velmi silná jezdecká konkurence. Zajímavé budou souboje mladých dravců s ostřílenými borci. Nové tratě představují novou výzvu, vždy jsem rád závodil v neznámých lokalitách. Věřím, že mi mé zkušenosti pomohou v boji o čelní příčky, jízda s vozem by měla přinášet dobrý požitek.“
Jarek Janiš: „Pro nás jezdce je určitě zajímavé, že budeme celou zimu v permanenci a nevyjdeme rytmu. Měla by to být vyrovnaná série, program závodních víkendů by měl být pro fanoušky hodně atraktivní. Jednotlivé země slibují zajímavá jména, určitě tam budou zajímavé souboje.“
Jan Charouz: „Na tyto závody se hodně těším, budou tam dobří jezdci a šampionát bude hodně pestrý co do startovního pole i kalendáře. Pro nás to nebude snadné, některé týmy už mají za sebou několik testů, budeme mít na přípravu méně času. První závod bude těžký, protože neznám vůz ani okruh. Podle ohlasů jezdců, kteří si měli možnost A1GP vyzkoušet, je chování vozu podobné s F3000, ale motor má větší výkon a jsem hodně zvědavý na powerboost.“
BPA sport marketing, a.s.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.