Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Modely Škoda si dlouhodobě získávají uznání díky svému velkorysému prostoru, a to nejen pro cestující, ale i pro náklad. „Pro zavazadlový prostor nabízíme širokou škálu doplňků, které zvyšují jeho praktičnost – od ochranných rohoží a van až po různé sítě, přepážky, omezovače a kryty hran,“ uvádí Michael Šimáček z týmu designu příslušenství Škoda.
Nová Škoda Elroq zaujme promyšlenými detaily zavazadlového prostoru, který nabízí nejen prostornost, ale i praktické funkce. Součástí výbavy je síťka pro uložení nabíjecího kabelu a drobností, které díky tomu zůstávají na svém místě i během jízdy. Kufr dále disponuje bočními přihrádkami a sklopnými háčky, zatímco interaktivní pokyny a videa pomáhají uživatelům plně využít možnosti síťového systému, nastavitelného krytu nebo dělicí sítě.
S kapacitou 470 litrů, kterou lze sklopením zadních sedadel rozšířit až na 1 580 litrů, se Elroq pyšní největším zavazadlovým prostorem ve své třídě. Tento model tak představuje ideální volbu pro každodenní potřeby i delší cesty. Praktický detail navíc doplňuje ekologická škrabka na led s integrovaným měřičem hloubky dezénu.
Elroq přichází s řadou praktických detailů, které usnadňují každodenní používání vozu. Podlaha zavazadlového prostoru je vybavena vodotěsnou plastovou přihrádkou a dělicím systémem, které udrží zavazadla bezpečně na svém místě. Pro delší předměty, jako jsou lyže, je připraven speciální vak, který lze pohodlně zasunout mezerou mezi zadními opěradly.
Tyto a další promyšlené prvky dokazují, že Škoda staví na praktičnosti a pohodlí. Model Elroq je navržen tak, aby každodenní jízda byla co nejpříjemnější – od krátkých cest po městě až po delší výlety. Díky inovacím a pečlivě promyšleným detailům nabízí maximální komfort a funkčnost, což činí z každé cesty skutečné potěšení.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.