Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.
Administrativa Donald Trumpa otevřeně podporuje návrat benzinových aut do centra americké dopravní politiky. Dekret „Svobodná americká energie“ staví na principu rovnosti mezi typy vozidel, ale ruší dotace pro elektromobily a omezení pro spalovací motory. Tento krok je vnímán jako reakce na obavy části veřejnosti z nuceného přechodu na elektromobilitu.
Dekret zdůrazňuje „svobodu volby“ spotřebitelů, avšak jeho obecnost vyvolává otázky o konkrétních opatřeních a dlouhodobých dopadech. Plán Trumpovy vlády zahrnuje i zrušení výjimek emisních standardů pro jednotlivé státy.
Zastánci elektromobility upozorňují, že tento přístup může brzdit technologický pokrok a globální klimatické cíle. Přesto pro mnoho Američanů znamená tato politika návrat k tradičním hodnotám a obhajobu hospodářských zájmů na domácím trhu s automobily.
Vize amerického prezidenta „svobody volby“ zahrnuje nejen automobily, ale i další produkty, jako jsou domácí spotřebiče. Tento přístup má snížit ekologické požadavky a náklady, což zní přitažlivě pro mnoho Američanů. Nicméně ignorování klimatických výzev, kterým USA čelí, vyvolává otázky, zda tato politika není krátkozraká.
Pro výrobce elektromobilů, jako je Tesla, a investory do zelených technologií to může znamenat nejistotu. Trumpovy dekrety mohou změnit trh, ale klimatické problémy, jako jsou požáry nebo extrémní počasí, vyžadují dlouhodobější řešení než politická gesta.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.