Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.
Administrativa Donald Trumpa otevřeně podporuje návrat benzinových aut do centra americké dopravní politiky. Dekret „Svobodná americká energie“ staví na principu rovnosti mezi typy vozidel, ale ruší dotace pro elektromobily a omezení pro spalovací motory. Tento krok je vnímán jako reakce na obavy části veřejnosti z nuceného přechodu na elektromobilitu.
Dekret zdůrazňuje „svobodu volby“ spotřebitelů, avšak jeho obecnost vyvolává otázky o konkrétních opatřeních a dlouhodobých dopadech. Plán Trumpovy vlády zahrnuje i zrušení výjimek emisních standardů pro jednotlivé státy.
Zastánci elektromobility upozorňují, že tento přístup může brzdit technologický pokrok a globální klimatické cíle. Přesto pro mnoho Američanů znamená tato politika návrat k tradičním hodnotám a obhajobu hospodářských zájmů na domácím trhu s automobily.
Vize amerického prezidenta „svobody volby“ zahrnuje nejen automobily, ale i další produkty, jako jsou domácí spotřebiče. Tento přístup má snížit ekologické požadavky a náklady, což zní přitažlivě pro mnoho Američanů. Nicméně ignorování klimatických výzev, kterým USA čelí, vyvolává otázky, zda tato politika není krátkozraká.
Pro výrobce elektromobilů, jako je Tesla, a investory do zelených technologií to může znamenat nejistotu. Trumpovy dekrety mohou změnit trh, ale klimatické problémy, jako jsou požáry nebo extrémní počasí, vyžadují dlouhodobější řešení než politická gesta.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?