Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.
Administrativa Donald Trumpa otevřeně podporuje návrat benzinových aut do centra americké dopravní politiky. Dekret „Svobodná americká energie“ staví na principu rovnosti mezi typy vozidel, ale ruší dotace pro elektromobily a omezení pro spalovací motory. Tento krok je vnímán jako reakce na obavy části veřejnosti z nuceného přechodu na elektromobilitu.
Dekret zdůrazňuje „svobodu volby“ spotřebitelů, avšak jeho obecnost vyvolává otázky o konkrétních opatřeních a dlouhodobých dopadech. Plán Trumpovy vlády zahrnuje i zrušení výjimek emisních standardů pro jednotlivé státy.
Zastánci elektromobility upozorňují, že tento přístup může brzdit technologický pokrok a globální klimatické cíle. Přesto pro mnoho Američanů znamená tato politika návrat k tradičním hodnotám a obhajobu hospodářských zájmů na domácím trhu s automobily.
Vize amerického prezidenta „svobody volby“ zahrnuje nejen automobily, ale i další produkty, jako jsou domácí spotřebiče. Tento přístup má snížit ekologické požadavky a náklady, což zní přitažlivě pro mnoho Američanů. Nicméně ignorování klimatických výzev, kterým USA čelí, vyvolává otázky, zda tato politika není krátkozraká.
Pro výrobce elektromobilů, jako je Tesla, a investory do zelených technologií to může znamenat nejistotu. Trumpovy dekrety mohou změnit trh, ale klimatické problémy, jako jsou požáry nebo extrémní počasí, vyžadují dlouhodobější řešení než politická gesta.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?