Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.
Administrativa Donald Trumpa otevřeně podporuje návrat benzinových aut do centra americké dopravní politiky. Dekret „Svobodná americká energie“ staví na principu rovnosti mezi typy vozidel, ale ruší dotace pro elektromobily a omezení pro spalovací motory. Tento krok je vnímán jako reakce na obavy části veřejnosti z nuceného přechodu na elektromobilitu.
Dekret zdůrazňuje „svobodu volby“ spotřebitelů, avšak jeho obecnost vyvolává otázky o konkrétních opatřeních a dlouhodobých dopadech. Plán Trumpovy vlády zahrnuje i zrušení výjimek emisních standardů pro jednotlivé státy.
Zastánci elektromobility upozorňují, že tento přístup může brzdit technologický pokrok a globální klimatické cíle. Přesto pro mnoho Američanů znamená tato politika návrat k tradičním hodnotám a obhajobu hospodářských zájmů na domácím trhu s automobily.
Vize amerického prezidenta „svobody volby“ zahrnuje nejen automobily, ale i další produkty, jako jsou domácí spotřebiče. Tento přístup má snížit ekologické požadavky a náklady, což zní přitažlivě pro mnoho Američanů. Nicméně ignorování klimatických výzev, kterým USA čelí, vyvolává otázky, zda tato politika není krátkozraká.
Pro výrobce elektromobilů, jako je Tesla, a investory do zelených technologií to může znamenat nejistotu. Trumpovy dekrety mohou změnit trh, ale klimatické problémy, jako jsou požáry nebo extrémní počasí, vyžadují dlouhodobější řešení než politická gesta.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.