Česká leasingová a finanční asociace považuje za nepřiměřené zamýšlené omezení úroků za dobu odkladu splácení. Podle asociace by to mělo zásadní dopad na hospodaření členských společností
Česká leasingová a finanční asociace (ČLFA), která sdružuje nejvýznamnější nebankovní poskytovatele úvěrů a dalšího financování, podporuje snahu Ministerstva financí a vlády pomoci postiženým v souvislosti s přijatými opatřeními na ochranu obyvatel před COVID-19. Členské společnosti ČLFA vždy byly a stále jsou připraveny vycházet svým klientům vstříc a umožňují jim v odůvodněných případech odklady splátek, aby jim pomohly překonat aktuální problémy.
Za nepřiměřené však ČLFA považuje zamýšlené omezení úroků za dobu odkladu splácení. Podle asociace by to mělo zásadní dopad na hospodaření členských společností. ČLFA zdůrazňuje, že plošný návrh se zastropováním úroků nejen že nemá oporu v žádném doporučení Evropské unie, ale evropský bankovní regulátor ani nic takového nenavrhuje a nepodporuje.
„Poskytovatelé spotřebitelských úvěrů z řad členských společností ČLFA jsou podle hodnocení nezávislých institucí plně srovnatelní s bankovní sférou, pokud jde o kvalitu služeb i etiku jejich podnikání. Potvrdilo to například poslední vydání Indexu odpovědného úvěrování organizace Člověk v tísni, v němž většina členských společností dosáhla velmi vysokého hodnocení,“ říká místopředsedkyně představenstva ČLFA Jana Hanušová.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?