Česká leasingová a finanční asociace považuje za nepřiměřené zamýšlené omezení úroků za dobu odkladu splácení. Podle asociace by to mělo zásadní dopad na hospodaření členských společností
Česká leasingová a finanční asociace (ČLFA), která sdružuje nejvýznamnější nebankovní poskytovatele úvěrů a dalšího financování, podporuje snahu Ministerstva financí a vlády pomoci postiženým v souvislosti s přijatými opatřeními na ochranu obyvatel před COVID-19. Členské společnosti ČLFA vždy byly a stále jsou připraveny vycházet svým klientům vstříc a umožňují jim v odůvodněných případech odklady splátek, aby jim pomohly překonat aktuální problémy.
Za nepřiměřené však ČLFA považuje zamýšlené omezení úroků za dobu odkladu splácení. Podle asociace by to mělo zásadní dopad na hospodaření členských společností. ČLFA zdůrazňuje, že plošný návrh se zastropováním úroků nejen že nemá oporu v žádném doporučení Evropské unie, ale evropský bankovní regulátor ani nic takového nenavrhuje a nepodporuje.
„Poskytovatelé spotřebitelských úvěrů z řad členských společností ČLFA jsou podle hodnocení nezávislých institucí plně srovnatelní s bankovní sférou, pokud jde o kvalitu služeb i etiku jejich podnikání. Potvrdilo to například poslední vydání Indexu odpovědného úvěrování organizace Člověk v tísni, v němž většina členských společností dosáhla velmi vysokého hodnocení,“ říká místopředsedkyně představenstva ČLFA Jana Hanušová.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.