Česká leasingová a finanční asociace považuje za nepřiměřené zamýšlené omezení úroků za dobu odkladu splácení. Podle asociace by to mělo zásadní dopad na hospodaření členských společností
Česká leasingová a finanční asociace (ČLFA), která sdružuje nejvýznamnější nebankovní poskytovatele úvěrů a dalšího financování, podporuje snahu Ministerstva financí a vlády pomoci postiženým v souvislosti s přijatými opatřeními na ochranu obyvatel před COVID-19. Členské společnosti ČLFA vždy byly a stále jsou připraveny vycházet svým klientům vstříc a umožňují jim v odůvodněných případech odklady splátek, aby jim pomohly překonat aktuální problémy.
Za nepřiměřené však ČLFA považuje zamýšlené omezení úroků za dobu odkladu splácení. Podle asociace by to mělo zásadní dopad na hospodaření členských společností. ČLFA zdůrazňuje, že plošný návrh se zastropováním úroků nejen že nemá oporu v žádném doporučení Evropské unie, ale evropský bankovní regulátor ani nic takového nenavrhuje a nepodporuje.
„Poskytovatelé spotřebitelských úvěrů z řad členských společností ČLFA jsou podle hodnocení nezávislých institucí plně srovnatelní s bankovní sférou, pokud jde o kvalitu služeb i etiku jejich podnikání. Potvrdilo to například poslední vydání Indexu odpovědného úvěrování organizace Člověk v tísni, v němž většina členských společností dosáhla velmi vysokého hodnocení,“ říká místopředsedkyně představenstva ČLFA Jana Hanušová.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?