Německá automobilka Volkswagen začala jednat s německými majiteli dieselových vozů této značky. Chce se pokusit o mimosoudní vyrovnání přiznaného podvodu s emisemi, oznámila dnes firma spolu s německým svazem na ochranu spotřebitelů VZBV. Výsledek ale zatím nechce odhadovat.
"Diskuse jsou ve velmi rané fázi a není žádná záruka, že povedou k dohodě. Obě strany souhlasily, že jednání zůstanou důvěrná," uvedl Volkswagen a svaz VZBV. Svaz zastupuje více než 400.000 německých majitelů dieselových vozů.
Koncern Volkswagen v září 2015 v reakci na obvinění amerických úřadů přiznal, že asi do 11 milionů naftových aut po celém světě nainstaloval software, který umožňuje manipulovat s testy emisí. Auta při jízdě produkují výrazně více emisí než při kontrolních testech. Aféra se týká mimo jiné více než milionu vozů Škoda Auto.
Ve Spojených státech se Volkswagen s téměř půl milionem majitelů naftových vozů dohodl na vyrovnání v celkovém objemu kolem deseti miliard dolarů (227 miliard Kč). Koncern v rámci dohody mimo jiné souhlasil, že majitelům vyplatí odškodné 5100 až 10.000 dolarů (zhruba 116.000 až 227.000 Kč). Zavázal se také, že majitelům nabídne opravu či odkup jejich vozu.
Němečtí řidiči mají podle agentury Reuters menší šanci získat od firmy odškodnění. Německá auta totiž v důsledku emisního skandálu neztratila osvědčení o způsobilosti k provozu na silnici. Mohla si je udržet, pokud se zákazníci s Volkswagenem dohodli na aktualizaci softwaru.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?