Francouzská automobilka PSA přesune veškerou výrobu z továrny v britském městě Ellesmere Port do kontinentální Evropy, pokud se závod v důsledku odchodu Británie z Evropské unie stane neziskovým. Podle britského listu Financial Times (FT) to uvedl generální ředitel podniku Carlos Tavares.
Továrna Ellesmere Port vyrábí automobily značky Astra, společnost PSA ji získala v roce 2017 v rámci převzetí značek Opel a Vauxhall od amerického konkurenta General Motors.
Podle Tavarese by firma v případě neuspokojivé podoby brexitu vyráběla nové verze automobilů Astra v jižní Evropě. To by pravděpodobně vedlo k uzavření britského závodu, který zaměstnává více než 1000 lidí, píše britský list.
"Upřímně řečeno bych preferoval výrobu v Ellesemere Port. Ale pokud budou podmínky špatné a nebude možné vyrábět se ziskem, musím chránit zbytek společnosti," řekl Tavares listu Financial Times. "Máme alternativu k Ellesmere Port," dodal.
Generální ředitel britského Svazu výrobců a prodejců automobilů (SMMT) Mike Hawes minulý týden nového premiéra Borise Johnsona varoval, že případný odchod Británie z Evropské unie bez dohody představuje existenční riziko pro britský automobilový průmysl.
"Jsme vysoce integrováni s Evropou a brexit bez dohody by vedl k obrovským celním nákladům a k výpadkům, které by ohrozily výrobu," napsal Hawes v dopise premiérovi. "Brexit bez dohody představuje existenční hrozbu pro naše odvětví," dodal.
Některé významné automobilové společnosti už dříve varovaly před negativními dopady nových cel a vyšší administrativní zátěže v případě brexitu bez dohody. Americká automobilka Ford například v lednu uvedla, že pokud Spojené království opustí Evropskou unii bez dohody, mohlo by ji to stát až miliardu dolarů (zhruba 23 miliard Kč).
Dřívější údaje SMMT ukázaly, že investice do automobilového průmyslu v Británii se loni kvůli obavám ohledně brexitu propadly téměř o polovinu na 589 milionů liber (16,7 miliardy Kč). Výroba aut v Británii loni podle SMMT klesla o devět procent na pětileté minimum 1,52 milionu. Zaznamenala tak nejprudší pokles od hospodářské recese z let 2008 a 2009.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.