Ceny benzinu rostou a jezdit úsporněji je stále větší umění. Přesto to jde s pomocí několika jednoduchých triků zvládnout.
1. Lehká noha na plynu
Pomalá jízda, rovná se úsporná jízda. Ne, vždy tomu tak ale je. Jezdit se dá svižně a přesto úsporně, chce to mít pouze lehkou nohu na plynu. Nejdůležitější jsou pomalé, plynulé rozjezdy a brždění. Čím častěji se rozjíždíte, tím větší máte spotřebu. Krizová místa jsou tedy všechny křižovatky, kolony, ale i místa, kde je rozbitá silnice, všude tam kde musíte zpomalit.
Pokud jezdíte v centru města, narazíte na křižovatku doslova na každém rohu, proto nemá cenu nikam pospíchat. V situaci, kdy například uvidíte na křižovatce červenou, jeďte pomalu a k semaforu dojeďte klidně na neutrál nebo to dobrzděte motorem.
Provoz tím nezpomalíte, stejně byste museli na červené zastavit, takto je dokonce možné, že se mezitím rozsvítí zelená a vy můžete pokračovat. Stejně tak, když zdálky vidíte zelenou, je pravděpodobné, že tam tak dlouho nevydrží, proto k semaforu také dojeďte na neutrál.
2. Použijte k brždění motor
Pokud máte motory se vstřikováním, stačí včas sundat nohu z plynu. Takové brždění se nejvíc vyplatí právě na křižovatkách nebo při brždění z kopce.
3. Staré známé rozjezdy
Při rozjezdu se snažte co nejdřív zařadit vyšší stupně, podmínkou ale je, že se otáčky nesmí dostat pod 1500 otáček za minutu!
4. Pozor na pneumatiky
Správné natlakování pneumatik ovlivňuje také spotřebu paliva.
5. V lehkosti je síla
Zbavte se všeho co vaše auto tíží a co nutně v tu chvíli nepotřebujete, například nosiče na kola. Odborníci nedoporučují ani tankování plné nádrže, protože to zvýší váhu automobilu a tím i spotřebu.
Nakonec rada nejednodušší a přesto nejčastěji opomíjená. Plánujte si cesty. Pokud je to možné je dobré se vyhnout kolonám a křižovatkám.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.