Až stovky nebo i tisíce korun můžete ušetřit na cestě na dovolenou. Přečtěte si, jak toho docílit. Podle odborníků jde nejen o styl jízdy, ale například i o to, jak máme nahuštěné pneumatiky, či jak hodně využíváme klimatizaci.
Z Prahy do chorvatské Rijeky to je podle plánovače tras 824 kilometrů, podobná vzdálenost je i do oblíbeného italského letoviska Bibione (890 kilometrů). Pokud na stejnou či podobnou cestu vyrážíte autem, přečtěte si pár rad, které byste měli dodržovat, pokud chcete ušetřit několik stovek či dokonce tisícovek korun.
Styl jízdy
Největší rozdíl ve spotřebě dělá styl jízdy. Ti, kteří mají rádi rychlou jízdu, si také více zaplatí. Podle odborníků totiž se může spotřeba zvýšit klidně o 1,5 až 2 litry. Při plynulé jízdě rychlostí 100 km/h se můžete s některými typy aut dostat na spotřebu okolo 5 litrů na 100 kilometrů. Když ovšem sešlápnete plynový pedál, spotřeba výrazně vystřelí. Odborníci tvrdí, že když zvýšíte rychlost o 20 %, spotřeba vzroste dvojnásobně. Pokud tedy pojedete rychlostí okolo 130 kilometrů, auto může "žrát" i hodně přes 7 litrů!
Klimatizace
Pokud chcete ušetřit, používejte klimatizaci obezřetně. Právě ta může zvýšit spotřebu o 1 až 1,5 litru. Při delší vzdálenosti to tak může být i několik stovek. Při jedné cestě k moři se vám používáním klimatizace mohou zvýšit náklady až o téměř 500 korun. Někteří lidé i proto nedají dopustit na klasickou "klimatizaci" - otevřená okénka.
Nahuštění pneumatik
Když vyrážíme na dovolenou, máme auto hodně naložené. I proto bychom si měli zkontrolovat tlak v pneumatikách. Odborníci radí, že bychom se neměli bát více nahustit pneumatiky než obvykle. Šéf aerodynamiky automobilky Mercedes Teddy Woll v rozhovoru pro Český rozhlas uvedl, že u plně naloženého auta se nemusíme bát zvýšit tlak až na 3 bary. Podle něj se jednak sníží potřeba, a jednak se pneumatika tolik neopotřebává.
Boxy či kola na střeše
Hodně velký vliv na spotřebu může mít cokoliv, co vezeme na střeše - boxy, kola. "Kola, ať jsou na střeše nebo vzadu, mají na zvýšení spotřeby fatální vliv," uvedl Woll. Odborníci se shodují, že kola na střeše mohou zvýšit potřebu až o třetinu. Nás řidiče, kteří mají rádi cyklistiku, to tak opět bude stát další stovky korun navíc.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.