Odbyt německého automobilového koncernu Volkswagen se v květnu snížil o 3,6 procenta na 918.900 vozů. Tempo jeho poklesu tak zpomalilo z dubnových 6,6 procenta. Oznámila to dnes firma, jejíž součástí je i česká Škoda Auto.
Upozornila rovněž, že si vedla lépe než celý automobilový trh, což vedlo k mírnému nárůstu jejího globálního tržního podílu.
Volkswagen se nadále potýká s útlumem na čínském trhu. Jeho květnový odbyt v Číně se meziročně snížil o více než osm procent na 312.500 vozů. Firma nicméně uvedla, že její podíl na čínském trhu se i navzdory tomuto poklesu výrazně zvýšil. Údaje Čínského svazu výrobců automobilů (CAAM) tento týden ukázaly, že celý čínský automobilový trh se v květnu meziročně propadl o více než 16 procent.
V Evropě květnový odbyt koncernu Volkswagen meziročně klesl pouze o 0,2 procenta. V Severní Americe stoupl o více než čtyři procenta a v Jižní Americe se zvýšil o téměř šest procent.
"V Evropě jsme téměř dosáhli vysoké úrovně z předchozího roku a zaznamenali růst na některých klíčových trzích včetně Německa. Pozitivní impuls přišel rovněž ze Severní a Jižní Ameriky, nestačilo to však k vykompenzování pokračující slabosti celkové poptávky na našem největším trhu, tedy v Číně," uvedl šéf odbytu Christian Dahlheim.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto již ve středu oznámila, že v květnu dodala zákazníkům 104.900 vozů, o 6,6 procenta méně než před rokem. Za hlavní důvod poklesu označila propad dodávek v Číně o 31,5 procenta na 21.100 vozů.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.