Upozornila rovněž, že si vedla lépe než celý automobilový trh, což vedlo k mírnému nárůstu jejího globálního tržního podílu.
Volkswagen se nadále potýká s útlumem na čínském trhu. Jeho květnový odbyt v Číně se meziročně snížil o více než osm procent na 312.500 vozů. Firma nicméně uvedla, že její podíl na čínském trhu se i navzdory tomuto poklesu výrazně zvýšil. Údaje Čínského svazu výrobců automobilů (CAAM) tento týden ukázaly, že celý čínský automobilový trh se v květnu meziročně propadl o více než 16 procent.
V Evropě květnový odbyt koncernu Volkswagen meziročně klesl pouze o 0,2 procenta. V Severní Americe stoupl o více než čtyři procenta a v Jižní Americe se zvýšil o téměř šest procent.
"V Evropě jsme téměř dosáhli vysoké úrovně z předchozího roku a zaznamenali růst na některých klíčových trzích včetně Německa. Pozitivní impuls přišel rovněž ze Severní a Jižní Ameriky, nestačilo to však k vykompenzování pokračující slabosti celkové poptávky na našem největším trhu, tedy v Číně," uvedl šéf odbytu Christian Dahlheim.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto již ve středu oznámila, že v květnu dodala zákazníkům 104.900 vozů, o 6,6 procenta méně než před rokem. Za hlavní důvod poklesu označila propad dodávek v Číně o 31,5 procenta na 21.100 vozů.