Odbyt německého automobilového koncernu Volkswagen se v květnu snížil o 3,6 procenta na 918.900 vozů. Tempo jeho poklesu tak zpomalilo z dubnových 6,6 procenta. Oznámila to dnes firma, jejíž součástí je i česká Škoda Auto.
Upozornila rovněž, že si vedla lépe než celý automobilový trh, což vedlo k mírnému nárůstu jejího globálního tržního podílu.
Volkswagen se nadále potýká s útlumem na čínském trhu. Jeho květnový odbyt v Číně se meziročně snížil o více než osm procent na 312.500 vozů. Firma nicméně uvedla, že její podíl na čínském trhu se i navzdory tomuto poklesu výrazně zvýšil. Údaje Čínského svazu výrobců automobilů (CAAM) tento týden ukázaly, že celý čínský automobilový trh se v květnu meziročně propadl o více než 16 procent.
V Evropě květnový odbyt koncernu Volkswagen meziročně klesl pouze o 0,2 procenta. V Severní Americe stoupl o více než čtyři procenta a v Jižní Americe se zvýšil o téměř šest procent.
"V Evropě jsme téměř dosáhli vysoké úrovně z předchozího roku a zaznamenali růst na některých klíčových trzích včetně Německa. Pozitivní impuls přišel rovněž ze Severní a Jižní Ameriky, nestačilo to však k vykompenzování pokračující slabosti celkové poptávky na našem největším trhu, tedy v Číně," uvedl šéf odbytu Christian Dahlheim.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto již ve středu oznámila, že v květnu dodala zákazníkům 104.900 vozů, o 6,6 procenta méně než před rokem. Za hlavní důvod poklesu označila propad dodávek v Číně o 31,5 procenta na 21.100 vozů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.