Trh s novými vozy v České republice se za prvních pět měsíců letošního roku propadl o 9,55 %, což v praxi znamená, že nových vozů se v tomto období prodalo o 11.256 méně než v loni. Jen v květnu pak činil pokles plných 6,46 %. Vyplývá to ze statistik Svazu dovozců automobilů (SDA).
Naopak prodejci ojetých automobilů hlásí rekordní nárůsty. Například podle statistik společnosti Auto ESA, která na českém trhu provozuje síť prodejen ojetých vozů, se prodeje v jejích pobočkách meziročně zvedly o rekordních 18 %.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
„Nárůsty prodejů atakujících hranici 10 % evidujeme za posledních sedm let v podstatě každoročně,“ říká Filip Kučera z Auto ESA a vysvětluje příčiny: „Za nárůstem prodejů ojetých vozů může paradoxně zlepšující se ekonomická situace. Ta sice stále neumožňuje většině obyvatel nakupovat nové vozy, ale umožňuje jim kupovat vozy na sekundárním trhu, kde se prodávají stále kvalitnější a modernější ojetiny.“
Zlepšující se ekonomická situace navíc motivuje zákazníky k větší ochotě nakupovat a využívat různých forem financování. „To vede k silnému konkurenčnímu boji na trhu financování, což ve svém důsledku zjednodušuje a zlevňuje cestu k novému vozu,“ říká Kučera s narážkou na extrémně výhodné možnosti financování ojetých vozidel.
Výsledkem konkurenčního boje jednotlivých prodejců a finančních společností jsou totiž úvěrové produkty, s jejichž využitím si může vůz pořídit opravdu každý. „Extrémní poptávku evidujeme po produktu AUTO BEZ KORUNY, kde lze získat vůz s nulovou akontací nebo po tak zvanému nulovém úvěru, kdy si klient půjčí například 200 tisíc korun a splatí 200 tisíc korun, tedy ani korunu navíc,“ přibližuje některé výhody úvěrování Kučera.
Ochotu koupit si ojeté vozidlo pak podle něj ještě podporují různé garance a záruky, v rámci kterých má zákazník 100% jistotu bezpečného nákupu. „A kdyby přeci jen nebylo s vozem něco v pořádku, nebo se například manželce nelíbila barva, nebo potahy sedadel, může klient vozidlo bez udání důvodu vyměnit za jiné,“ říká Kučera.
Podle něj by si ale měli zájemci o nákup ojetého vozu pospíšit: „Ceny ojetin na českém trhu pomalu rostou. Díky zafixovaným cenám nákupů se nám zatím daří držet ceny na původní úrovni, nicméně je možné, že po letních prázdninách budeme muset i my ceny upravovat,“ uzavírá Kučera.
TISKOVÁ ZPRÁVA MÉDEA PUBLIC RELATIONS, s.r.o.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.