Trh s novými vozy v České republice se za prvních pět měsíců letošního roku propadl o 9,55 %, což v praxi znamená, že nových vozů se v tomto období prodalo o 11.256 méně než v loni. Jen v květnu pak činil pokles plných 6,46 %. Vyplývá to ze statistik Svazu dovozců automobilů (SDA).
Naopak prodejci ojetých automobilů hlásí rekordní nárůsty. Například podle statistik společnosti Auto ESA, která na českém trhu provozuje síť prodejen ojetých vozů, se prodeje v jejích pobočkách meziročně zvedly o rekordních 18 %.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
„Nárůsty prodejů atakujících hranici 10 % evidujeme za posledních sedm let v podstatě každoročně,“ říká Filip Kučera z Auto ESA a vysvětluje příčiny: „Za nárůstem prodejů ojetých vozů může paradoxně zlepšující se ekonomická situace. Ta sice stále neumožňuje většině obyvatel nakupovat nové vozy, ale umožňuje jim kupovat vozy na sekundárním trhu, kde se prodávají stále kvalitnější a modernější ojetiny.“
Zlepšující se ekonomická situace navíc motivuje zákazníky k větší ochotě nakupovat a využívat různých forem financování. „To vede k silnému konkurenčnímu boji na trhu financování, což ve svém důsledku zjednodušuje a zlevňuje cestu k novému vozu,“ říká Kučera s narážkou na extrémně výhodné možnosti financování ojetých vozidel.
Výsledkem konkurenčního boje jednotlivých prodejců a finančních společností jsou totiž úvěrové produkty, s jejichž využitím si může vůz pořídit opravdu každý. „Extrémní poptávku evidujeme po produktu AUTO BEZ KORUNY, kde lze získat vůz s nulovou akontací nebo po tak zvanému nulovém úvěru, kdy si klient půjčí například 200 tisíc korun a splatí 200 tisíc korun, tedy ani korunu navíc,“ přibližuje některé výhody úvěrování Kučera.
Ochotu koupit si ojeté vozidlo pak podle něj ještě podporují různé garance a záruky, v rámci kterých má zákazník 100% jistotu bezpečného nákupu. „A kdyby přeci jen nebylo s vozem něco v pořádku, nebo se například manželce nelíbila barva, nebo potahy sedadel, může klient vozidlo bez udání důvodu vyměnit za jiné,“ říká Kučera.
Podle něj by si ale měli zájemci o nákup ojetého vozu pospíšit: „Ceny ojetin na českém trhu pomalu rostou. Díky zafixovaným cenám nákupů se nám zatím daří držet ceny na původní úrovni, nicméně je možné, že po letních prázdninách budeme muset i my ceny upravovat,“ uzavírá Kučera.
TISKOVÁ ZPRÁVA MÉDEA PUBLIC RELATIONS, s.r.o.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?