Italsko-americký výrobce automobilů Fiat Chrysler Automobiles (FCA) a francouzská automobilka Renault hledají způsob, jak oživit fúzi, od níž FCA minulý týden odstoupil, a jak zajistit souhlas aliančního partnera Renaultu Nissan Motor. Informovala o tom dnes agentura Reuters s odvolání na zdroje blízké automobilkám.
Nissan se chystá výměnou za podporu fúze po Renaultu žádat, aby výrazně snížil svůj podíl 43,4 procenta v japonské automobilce, napsala Reuters s odvoláním na dva dobře obeznámené zdroje.
FCA stažení nabídky na fúzi zdůvodnila současnými politickými podmínkami ve Francii. Francouzská vláda vlastní v Renaultu významný podíl a kladla si přísné podmínky ohledně zachování pracovních míst, možností spolurozhodovat o řízení firmy a podmínek pro akcionáře, napsaly světové agentury.
Spojením automobilek by vznikl třetí největší výrobce aut na světě za společnostmi Toyota a Volkswagen. Podle zdrojů agentury Reuters FCA stáhl nabídku, když se Francie pokusila rozhodnutí oddálit, protože si přála získat souhlas k fúzi od Nissanu. Ten ale uvedl, že se hlasování zdrží.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?